Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

je naam of iets anders op je camera graveren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • je naam of iets anders op je camera graveren

    Ik zit er aan te denken om wat in mijn camera te laten graveren, misschien mijn naam of een merkteken. Waarom? Omdat ik op mijn camera wil laten zien dat het mijn camera is en dat ie zo behoorlijk onverkoopbaar is als iemand m zou stelen.
    Het maakt me niet uit dat dit niet ongedaan te maken is en dat ik mijn camera niet meer kan verkopen, dat ben ik toch niet van plan.
    Zijn er meer mensen die iets op hun camera hebben laten graveren? Zoja, wat is een goede plaats op de camera? En wat heb je erop gezet?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: je naam of iets anders op je camera graveren

    ik denk dat je zeker een plaats moet zoeken die dik genoeg is om in te graveren, anders zit je door de bekleding van de camera.
    misschien de onderkant van de body, maar daar valt het natuurlijk het minst op, en misschien is dat net wel de bedoeling?

    Comment


    • #3
      Re: je naam of iets anders op je camera graveren

      beetje onzin hoor, hoeveel spullen zijn er gegraveerd of op een of andere manier gemerkt en worden toch gestolen.
      schooters/brommers/fietsen/laptops.. enz...enz
      ga er maar van uit, dat een dief echt niet schrikt van een merkje hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: je naam of iets anders op je camera graveren

        ga er maar van uit, dat een dief echt niet schrikt van een merkje hoor.
        ik volg

        grts,

        steyn
        ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef, dat geeft niet, want iedereen kent mij daar....

        www.festeyn.be

        Comment


        • #5
          Re: je naam of iets anders op je camera graveren

          Graveren alleen zal waarschijnlijk een dief niet afschrikken zoals Bouk zegt
          (is waarschijnlijk niet opvallend genoeg en wordt pas na de diefstal opgemerkt).

          Een oplossing kan zijn van naast te graveren, het toestel te markeren met felle tape, zoals deze fotograaf doet:
          Web: www.fishfotoworldwide.com -- E-Mail: fish@fishfoto.com 08/01/08 - Mark Your Camera Equipment & Never Leave Anything Behind One of the ...

          Maakt 't handig om al je spullen terug te vinden (zeker als je met meerdere fotografen op stap gaat) en mogelijk gaan dieven voor minder opvallend materiaal..


          Op mijn eigen camera kleven labels met mijn mailadres op. Eentje zichtbaar en 2 op minder zichtbare plaatsen (onder de opklapbare flitser en in batterijcompartiment)
          Last edited by flipperkast; 2 februari 2010, 08:26. Reden: extra
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

          Comment


          • #6
            Re: je naam of iets anders op je camera graveren

            Let er op dat garantie van de camera waarschijnlijk vervalt als je graveert.

            Sticker of zo is een betere optie - bestaat al voor oa laptops.

            Comment


            • #7
              Re: je naam of iets anders op je camera graveren

              En die potentiele dief moet dat vanop een afstand kunnen zien dat er iets in gegraveerd staat? lijkt me ontwaarschijnlijk dat je een zichtbare plaats op je camera kunt vinden die genoeg plaats bied om dit opvallend genoeg te laten doen...

              en dan zwijg ik over de tweedehandswaarde...
              Mijn foto's
              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

              Comment


              • #8
                Re: je naam of iets anders op je camera graveren

                Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                En die potentiele dief moet dat vanop een afstand kunnen zien dat er iets in gegraveerd staat? lijkt me ontwaarschijnlijk dat je een zichtbare plaats op je camera kunt vinden die genoeg plaats bied om dit opvallend genoeg te laten doen...

                en dan zwijg ik over de tweedehandswaarde...
                Ook mijn gedacht !
                Wat als je later dit toestel alsnog wilt verkopen ... lijkt me niet zo leuk voor de koper als jouw naam in de body is gegraveerd.

                greetz
                Cheeta
                Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: je naam of iets anders op je camera graveren

                  Moet je meteen ook je objectieven gaan graveren. Die zijn vaak duurder dan je body.
                  Ik twijfel er aan of dit diefstal zal afschrikken.

                  Wat wel wordt aangeraden is je rijksregisternummer in waardevolle zaken als een fototoestel te graveren.
                  Kan de politie bij inbeslaggenomen goederen direct zien van wie ze gestolen waren en je contacteren.
                  Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

                  Comment


                  • #10
                    Re: je naam of iets anders op je camera graveren

                    het schorremorrie moet gewoon met z'n fikken van andermans spullen blijven.
                    dan zijn topics als dit niet nodig.
                    waar gaat het naar toe met de wereld.

                    Comment


                    • #11
                      Re: je naam of iets anders op je camera graveren

                      Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
                      Moet je meteen ook je objectieven gaan graveren.
                      Can je laten doen bij Carglass ... glas genoeg.

                      Ik twijfel er aan of dit diefstal zal afschrikken.
                      Het belet zeker geen diefstal, ook niet als je zoals eerder aangehaald fluo tape aanbrengt op je materiaal.
                      Het meeste wordt gestolen en direct in een tas of zo gestoken ... de kans is klein dat iemand het dan nog opmerkt.

                      Graveren helpt wel als ze de dader pakken om het materiaal terug aan de eigenaar te kunnen bezorgen, maar dan moet de politie al veel goesting hebben om te werken.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: je naam of iets anders op je camera graveren

                        vind dat control-Z hier wel een punt heeft...
                        Er is van mij ooit een (vrij dure) gitaar gestolen, mijn naam stond er op (in), ik had alle nummers die op hals/body enz... stonden op een certificaat... deze zijn doorgegeven aan polite, muziekwinkels, internetsites... nooit terug gezien. Was bovendien een linkshandige, valt dus per defenitie al meer op..
                        Al dat merken heeft eigenlijk enkel maar nut als de dief via officiele kanalen gaat verkopen, voor zichzelf of voor zijn vrienden, die meestal weten dat het om gestolen spul gaat, maakt een merkteken immers geen zier uit... helaas
                        http://500px.com/RonnyJanss

                        Comment


                        • #13
                          Re: je naam of iets anders op je camera graveren

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
                          Wat als je later dit toestel alsnog wilt verkopen ... lijkt me niet zo leuk voor de koper als jouw naam in de body is gegraveerd.
                          als het voor een mooi prijsje is kan mij dat niets schelen hoor, al staat de naam van z'n schoonmoeder erin.
                          sterker nog, stel het is de naam en toestel van een beroemd fotograaf?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: je naam of iets anders op je camera graveren

                            jammer dat er geen mogelijkheid bestaat om vanop afstand een dodelijke 10.000 volt door je gestolen toestellen te laten gaan. Die lange vingers zouder er niet lang plezier van hebben dan als ze van mij iest stalen

                            Comment


                            • #15
                              Re: je naam of iets anders op je camera graveren

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              sterker nog, stel het is de naam en toestel van een beroemd fotograaf?
                              grt,bouk.
                              OK ! Ik heb 'm... Morgen laat ik mijn naam in mijn gerief gravereren.
                              Kan nog wat extra opbrengen dus
                              Greetz, Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                              Comment

                              Working...
                              X