Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koude varkensworst hik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koude varkensworst hik

    Hey juppekes

    De titel zegt toch al iets

    Maar je weet wel, vrouwtje lief heeft 's middags varkensworst gebakken

    Natuurlijk is er bij ons thuis altijd wel iemand die eens iets minder eet, en na de maaltijd is er dan soms een worst over

    Dus alles mooi in de koelkast voor 's avonds.....mmmmmmmmm

    Maar als ik thuis kom van mijn werk durf ik al eens de ijskast opentrekken om ze te plunderen

    Dan moet die varkensworst er ook aan geloven niet opgewarmd natuurlijk

    Maar heb ik nu, na 1 beet van die koude worst krijg ik altijd een hele erge hik

    Die gemakkelijk een half uur kan aanhouden

    Bij de volgende keer denk ik dan altijd, deze keer zal het wel zo niet zijn, maar niets is minder waar

    Is hier nog iemand op het forum die dit heeft of ben ik zo'n gekke uitzondering
    Bootjes

  • #2
    Re: Koude varkensworst hik

    Varkens die varkensvlees eten, dat staat gelijk met kannibalisme.

    Vandaar die "algerische" reactie.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Koude varkensworst hik

      Mijn idee toen ik de titel las: dit gaat over SPAM. Niet dus, maar wel leutig!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Koude varkensworst hik

        't één varken is ook 't ander niet hé Jos...
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: Koude varkensworst hik

          Hey Burpekes
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: Koude varkensworst hik

            nee, van koude varkensworst krijg ik niet de hik.
            ( mijn grootmoeder kreeg altijd de hik van chocolade. )
            misschien is dat een teken dat je maag het niet zo goed verdraagt?
            en bij warme varkensworst heb je dat niet ?

            Comment


            • #7
              Re: Koude varkensworst hik

              Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
              't één varken is ook 't ander niet hé Jos...
              Yep, 't een is al halaller als 't ander.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Koude varkensworst hik

                Een aantal oorzaken om de hik te krijgen zijn:
                • Sterke vulling van de maag (koolzuurhoudende drank of te snel eten)
                • Plotselinge temperatuursverandering
                • Roken
                • Onrust
                • Alcohol

                Ik vermoed dus dat uwe worst gewoon te koud is. Klopt het dat uw hikken na een 20-tal minuten gedaan is? Anders moet je je arts toch even raadplegen.

                In ieder geval nog een lijstje met dingen die je kan doen om de hik te verhelpen (bron: Wikipedia):

                Onderbreken van het ademritme

                • Adem inhouden (eventueel tijdens het drinken van een kleine hoeveelheid water)
                • (Laten) schrikken
                • Ademen in een zak
                • Valsalva-manoeuvre, met mond en neus dicht proberen uit te ademen (Gebeurt automatisch bij het tillen van iets dat bijzonder zwaar is.)

                Irriteren van neuskeelholte en huig

                • Aan de tong trekken
                • De huig met een lepel omhoog duwen
                • IJs eten of met ijswater gorgelen
                • Ruiken aan ammonia of ether (pas op: gevaarlijke stoffen)
                • Ontspannen en een aantal malen diep ademhalen

                Irriteren van de nervus vagus

                • Druk uitoefenen op het gebied boven de oogkassen
                • Masseren van de sinus caroticus (dit wordt sterk afgeraden)
                • ”Prutsen” aan de uit- of inwendige gehoorgang


                Bijzondere technieken

                Francis M. Fesmire (Nobelprijswinnaar in 2006) verhielp een geval van hardnekkige hik. Hij stimuleerde de nervus vagus door massage van de anus.[1]
                Ook het orgasme is beschreven als methode om de hik te laten stoppen.[2]

                Overige


                • Druk uitoefenen op de buik (vooroverliggend met kussen onder de buik, of tegen tafel leunend)
                • Rustig, regelmatig ademhalen; in via neus, uit via mond
                • Water drinken via de “verkeerde kant” van het glas
                • De oren dichtdrukken, door links en rechts op de tragus te duwen, en tegelijk door een rietje een glas water leeg drinken. Deze methode wordt aanbevolen door Ten Holter. (zie referenties)
                • Veel praten.
                • Een klontje suiker in azijn drenken en erop zuigen.


                Ik vind vooral de Francis zijn oplossing nogal raar... en dat is dan een Nobelprijswinnaar!

                Comment


                • #9
                  Re: Koude varkensworst hik


                  Francis M. Fesmire (Nobelprijswinnaar in 2006)
                  Ook het orgasme is beschreven als methode om de hik te laten stoppen.

                  Ik vind vooral de Francis zijn oplossing nogal raar... en dat is dan een Nobelprijswinnaar!
                  Hoezo raar?
                  Speciaal standje of zo?
                  Hey juppekes zal daar zijn neus niet voor ophalen se.


                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Koude varkensworst hik

                    hale uwe "sosies" uit de frigo,smijt hem efkes in de microgolf,en 't probleem is er geen meer!
                    grts; M

                    Comment


                    • #11
                      Re: Koude varkensworst hik

                      Hey juppekes

                      Bedankt allemaal voor de leuke reacties

                      Maar van die koude twijfel ik wel hoor, omdat het enkel en alleen met varkensworst is
                      Bootjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Koude varkensworst hik

                        Het verbaast me een beetje dat je in België pure varkensworst kunt kopen. Bij ons in de Kempen is het in ieder geval een mengeling van ofwel runds- en varkensvlees, ofwel van kalfs- en varkensvlees. Kalfsworst, kippeworst... kan allemaal, maar varkensworst?
                        Voor mijn Engelse pork sausages moet ik alleszins naar de Engelse winkel in Everberg.

                        Je krijgt waarschijnlijk de hik door die heerlijke koude worst (lust ik ook erg, hoor) te snel naar binnen te schrokken (waarbij je teveel lucht hapt).
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Koude varkensworst hik

                          De manier die ik een tijd geleden leerde kennen om van de hik af te geraken is echt heel efficiënt!! Je neemt een slok vloeistof (water, frisdrank...) in je mond, je steekt je beide armen in de lucht, en terwijl je armen omhoog zijn slik je de vloeistof door. Weg hik!! Werkt gegarandeerd!!

                          Wat de koude worst betreft: dat heb ik ook nog vaak gehad. Ik dacht dat het toeval was, maar nu ik jouw bericht las heb ik toch even moeten glimlachen. Er zal toch wel een oorzaak achter schuilen...

                          Mvg,
                          Frederic

                          Comment


                          • #14
                            Re: Koude varkensworst hik

                            Hey juppekes

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Het verbaast me een beetje dat je in België pure varkensworst kunt kopen. Bij ons in de Kempen is het in ieder geval een mengeling van ofwel runds- en varkensvlees, ofwel van kalfs- en varkensvlees. Kalfsworst, kippeworst... kan allemaal, maar varkensworst?
                            Voor mijn Engelse pork sausages moet ik alleszins naar de Engelse winkel in Everberg.
                            natuurlijk bedoel ik wel van die gemengde worsten he

                            Maar met kippenworst heb ik het dan weer niet

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht

                            Wat de koude worst betreft: dat heb ik ook nog vaak gehad. Ik dacht dat het toeval was, maar nu ik jouw bericht las heb ik toch even moeten glimlachen. Er zal toch wel een oorzaak achter schuilen...

                            Mvg,
                            Frederic
                            Joepieeeeeeeeee ik ben niet meer alleen met dit bizarre fenomeen
                            Bootjes

                            Comment

                            Working...
                            X