Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rare patronen op glas van fotolijst.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rare patronen op glas van fotolijst.

    Zopas heb ik voor een expositie 14 foto's ingekaderd met alluminium lijstjes en gewoon glas. Het glas heb ik aan beide kanten gereinigd met glasreiniger en papier. Als ik de ingekaderde foto's onder een bepaalde hoek bekijk, zie ik rare, wolkachtige patronen. Rond de foto zit 10 cm wit. Op die plaats doet het fenomeen zich niet voor. Alleen op de plaats waar werd afgedrukt, vormt zich het patroon. Weet iemand waar dat vandaan komt? Er zal wel een verklaring voor zijn, maar ik kan er geen vinden. Het is heel moeilijk om er een foto van te maken, maar ik heb het toch geprobeerd.



    https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

  • #2
    Re: Rare patronen op glas van fotolijst.

    Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
    Zopas heb ik voor een expositie 14 foto's ingekaderd met alluminium lijstjes en gewoon glas
    Een "oud zeer" lijkt me. Heb er vroeger ook wel eens last van gehad, vooral met glanzende afdrukken. Het probleem verdween met matte of halfmatte afdrukken.
    Trouwens, bij het inkaderen volgens de regels van de kunst komt je foto nooit in contact met het glas : een dikke passepartout (met schuin ingesneden randen!) zou dat moeten verhinderen. Ik schreef wel : "volgens de regels van de kunst"...

    Zoek eens op "Newtonringen"

    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: Rare patronen op glas van fotolijst.

      nee, newtonringen zijn dat niet volgens mij.
      ik denk eerder aan statische elektriciteit die stof heeft aangetrokken.

      Comment


      • #4
        Re: Rare patronen op glas van fotolijst.

        heb dit ook reeds voor gehad, alle foto's kwamen niet in contact met het glas. alles in passe partout. Glas meerdere malen gereinigd. zelfde result. zou ook graag een goeie oplossing vernemen...
        Dare to be different than the pack...
        https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

        Comment


        • #5
          Re: Rare patronen op glas van fotolijst.

          yyyyyyyyyyyy
          Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 19:19. Reden: hhhhhhhhhhh

          Comment

          Working...
          X