Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raar probleem met swivel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raar probleem met swivel

    Ik heb een raar probleem met een swivel van manfrotto. Als je even naar deze afbeelding kijkt: klik hier

    Wanneer ik die adapter (2) wil vastschroeven met (1), dan kom ik altijd uit tegen die vlakke kant van die adapter (2). Het probleem stelt zich nu dat wanneer ik op die adapter (2) een flash hot shoe adapter wil schroeven, dan schroeft hij zich pas vast wanneer de flits niet naar de paraplu gericht is.
    Ik kan de adapter (2) ook niet 180° draaien, omdat dan de paraplu in de omgekeerde hoek staat.

    Heeft iemand hier kennis mee? Of doe ik iets totaal verkeerd?
    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

  • #2
    Re: Raar probleem met swivel

    Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
    Ik heb een raar probleem met een swivel van manfrotto. Als je even naar deze afbeelding kijkt: klik hier

    Wanneer ik die adapter (2) wil vastschroeven met (1), dan kom ik altijd uit tegen die vlakke kant van die adapter (2). Het probleem stelt zich nu dat wanneer ik op die adapter (2) een flash hot shoe adapter wil schroeven, dan schroeft hij zich pas vast wanneer de flits niet naar de paraplu gericht is.
    Ik kan de adapter (2) ook niet 180° draaien, omdat dan de paraplu in de omgekeerde hoek staat.

    Heeft iemand hier kennis mee? Of doe ik iets totaal verkeerd?
    tja, dat is een slecht design, 't was een goed idee om die vlak te maken zodat ze niet kon draaien, maar dat is niet voor alle situaties goed... de meeste spigots zijn daarom rond, zonder vlak stuk... gewoon een andere spigot in steken... of een andere swivel kopen... 't lijken voor de rest nogthans goede swivels...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Raar probleem met swivel

      Raar, ik heb net dezelfde swivels en ik heb nog nooit een probleem vastgesteld.
      Je kan de flits draaien, je kan de swivel draaien, en je kan ook nog is de buis van je statief draaien. Wat moet er nog meer draaien ?

      MVG, Jeff c.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Raar probleem met swivel

        Je kan de flits niet draaien, dit staat vast op die flash hot shoe adapter. Als je de flits draait, draai je de hot shoe adapter los van de gewone adapter (2). De rest kan je niet draaien , of die flits flitst niet meer recht in die paraplu..
        Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

        Comment


        • #5
          Re: Raar probleem met swivel

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Raar, ik heb net dezelfde swivels en ik heb nog nooit een probleem vastgesteld.
          Je kan de flits draaien, je kan de swivel draaien, en je kan ook nog is de buis van je statief draaien. Wat moet er nog meer draaien ?

          MVG, Jeff c.
          dat kan hé jeff... als de schroefdraad net bij jou goed uitkomt... blijkbaar is dat bij de TS niet het geval... 't is de flits tegen over de swivel... dan staat de flits scheef tegenover de paraplu, je zou de kop van de flits kunnen draaien als workarround...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Raar probleem met swivel

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            je zou de kop van de flits kunnen draaien als workarround...
            Inderdaad, dat is inderdaad de workaround die ik hanteer.. Maar ik vind het toch niet normaal.
            Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

            Comment


            • #7
              Re: Raar probleem met swivel

              rondel gebruiken
              Dan komt de hotshoe misschien zo te staan dat je de spigot wel kan vastdraaien.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Raar probleem met swivel

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                rondel gebruiken
                Dan komt de hotshoe misschien zo te staan dat je de spigot wel kan vastdraaien.
                ja en beetje afvijlen tot het werkt... had daar ook al aangedacht...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Raar probleem met swivel

                  hmmm, volgens mij staat deze foto wel ondersteboven !!

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raar probleem met swivel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    hmmm, volgens mij staat deze foto wel ondersteboven !!

                    grts
                    Sieg
                    Dju, nu je het zegt

                    Hotshoe moet op de ronde met draad (onderaan de foto) wel opletten dat je niet je vastzetschroef net niet in het gat komt
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment

                    Working...
                    X