Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met KRUIDVAT?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring met KRUIDVAT?

    Ik heb voor de eerste maal 5 foto’s laten afdrukken door vermelde fa. Ik had liever 2 verschillende formaten gehad, maar daar het dringend was heb ik maar een formaat besteld, wat vlugger zou gaan. De normale levertijd zou dan 3 dagen zijn.
    De foto’s heb ik op wo 8 oktober per Internet opgestuurd. Op ma 13 oktober krijg ik bericht dat ik ze na nog 1 à 2 dagen mag afhalen. Op wo 15 oktober ga ik naar de winkel om te vernemen dat ze nog niet binnen zijn. Op za 18 oktober ga ik terug naar de winkel om te vernemen dat ze nog altijd niet binnen zijn. Van de kwaliteit kan ik dus nog niets zeggen, maar van snelheid (tot nu toe meer dan 10 dagen), en van goedkoop (ik heb tot nu toe reeds 2 verplaatsingen plus parkeerkosten gehad) kan ik niet spreken.
    Is dit een uitzondering? Heeft iemand goede of slechte ervaringen met deze firma?
    Dank voor uw mening en groeten van lucalfred.

  • #2
    Een tijdje geleden was hier een discutie over printcentrales. Kruidvat kwam er zeker ter sprake.
    Hier is de link :
    Vriendelijke groeten,
    Johnbeton ak Marc
    Link naar fotogallerij

    Comment


    • #3
      om eerlijk te zijn. Ik heb nu op 10 dagen 2 keer een zending opgestuurd. Eén keer allemaal foto's in 13*18 formaat en de tweede zending een mix van 13*18 en 20*30 formaten.


      De eerste keer op dinsdagavond doorgestuurd. Zaterdag via email bericht gehad dat ze binnen waren en ze gaan ophalen op maandag. In goeie kwaliteit.

      Dan afgelopen dinsdag terug dus foto's doorgestuurd, vrijdag mail dat ze binnenwaren en zaterdag met weinig hoop gaan kijken en ja hoor ze waren al binnen !

      Kwaliteit vind ik goed...wat ik wel raar vond is dat ik 2 foto's had doorgestuurd om in 20op 30 afgedrukt te worden en dat ze die gecropt hebben in een 20 op 24 cm afmeting. Raar. Maar tja, eigen schuld zeker ? Ik zal ze in 't vervolg zelf op de correcte afmeting croppen. Ze willen precies vermijden dat ze een stuk eraf snijden en gewoon dan de foto op de maximale grootte afdrukken zonder een stuk te verliezen van de foto.

      Comment


      • #4
        Kwaliteit is goed, prijs ook maar na er 1 keer een "historie" meegemaakt te hebben die me net geen 10 verplaatsingen naar de winkel gekost heeft zullen ze mij daar niet snel meer zien.
        Mark (300D)

        Comment


        • #5
          Heb er 1x 8 foto´s laten afdrukken , zonder problemen.
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

          Comment


          • #6
            bij eerste bestelling 'slechts' tweemaal moeten teruggaan en fotos al in bezit na 11 dagen

            tweede bestelling was na 4 weken en 5 bezoeken nog niet binnen (ondanks bevestigingsmail). Na diverse mails en telefoons werd mij doodleuk meegedeeld dat ik opnieuw moest bestellen
            nu bestel ik tot hiertoe zonder problemen bij www.pixum.nl en deze vind ik prijs -kwaliteit vrij goed, zeker goedkoop voor de grotere formaten in vgl met andere afdrukcentrales

            mark

            Comment


            • #7
              de kwaliteit van kruidvat is aanvaardbaar, en lijkt op het eerste zicht ok .. tot je de afdrukken van ene kwaliteitscentrale gezien hebt.

              administratief is het een ramp: de prijs op het web bij bestelling is anders dan de prijs van de bevestiging en weer anders dan de prijs in de winkel .. maar je kan gaan klagen en dan zien je een week later je paar euro's verschil terug

              ze sturen je regelmatig een mail dat je foto's klaar liggen in de winkel .. maar dan kan je nog dagen of weken (als je pech hebt) wachten. Ze versturen immers de bevestiging als de foto's in Duitsland naar je winkel verstuurd worden .. maar wanneer ze aankomen ??? dat is een andere vraag

              Als je de print service van het kruidvat gebruikt, zorg er dan voor dat de exif info van je foto's weg is, of ze passen de kleuren en scherpte aan in functie van je camera .. en dat geeft wel eens een kleurzweem of overduidelijke pixels

              en zeg nu zelf .. voor 8 cent per foto verschil met http://www.photobox.ie waar je je foto's vanuit ierland wel op 2 dagen in de bus krijgt (je hoeft zelf niet naar de winkel om ze te gaan halen) waar de kwaliteit superieur is .. en de service gegarandeerd. Je hoeft bij photobox niet bang te zijn als je vergeten bent de exif info van je foto's weg te nemen, want ze veranderen NIETS aan je foto (dank je wel Photobox!)

              Comment


              • #8
                Ja, de kwaliteit is goed voor z'n prijs... maar de levertijd???? Daar nemen ze 't bij Kruidvat niet zo nauw mee.
                Ik heb ookal eens meer dan 10 dagen moeten wachten... En als de foto's dan niet voor jezelf zijn... ai, ai...
                Zie zeker vorig topic over Kruidvat en aanverwante:
                http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=28569

                Eén zaak is zeker ik zal nooit meer bij Kruidvat bestellen.
                Nu stuur ik al m'n foto's naar Photobox.ie
                Ietsje duurder, maar veeeeeeeel beter van kwaliteit en vooral op drie dagen (soms twee) in je brievenbus.

                Comment


                • #9
                  Ik heb mijn foto's ook via kruidvat laten afhandelen, eerst geprobeerd met 35 stuks (dan was het ietsje goedkoper) ik denk dat ik na 4 dagen antwoord kreeg via mail dat ze binnen 1 a 2 dagen konden afgehaald worden, ik ben 1 dag later gaan kijken, en alles was klaar, enkel was er een probleem met de prijs die klopte niet, vrij snel heeft men aangeboden om ze in een andere enveloppe te steken, om het origineel zelf te behouden, en ik kreeg ze dan aan de prijs zoals via de mails en het progr. opgegeven was. De kwaliteit vond ik prima.
                  Een week later weer een bestelling gedaan, nu voor 281 afdrukken, alles zoals de vorige keer, enkel de prijs was wederom verkeerd het veschil was 0.90 Euro teveel, ook nu weer simpel door hen aanvaard en direct verrekend, dus ik heb buiten die kleine fout in hun prijsberekening geen klachten, misschien best zoals ik steeds alle info die je via het progr. en de mail krijgt afprinten en meenemen.
                  Ter info de exif info heb ik ook weggehaald, meerdere foto's zijn door soft bewerkt, storende elementen weggehaald rode ogen enz. uiteindelijk komen ze kwa kleur kontrast en lichtsterkte praktisch overeen zoals ik ze op mijn monitor zie, en daar was ik heel tevreden mee, dus....

                  Comment


                  • #10
                    Weet van iemand in kwaliteitslabo dat kruitvat en andere goedkope prints worden afgedrukt nadat deze van de eigen keten zijn afgedrukt. De goedkope prints zitten dus altijd aan het einde van de baden, die anders toch verloren zijn. Afhankelijk van de eigen produktie kunnen er meer of minder prints van anderen mee verwerkt worden, tot de baden uitgeput zijn. Dit verklaart tevens waarom er geen vaste leveringstermijn is voor je Kruitvatfoto's. Hun afwerking is afhankelijk van de grootte van de labo-eigen produktie die uiteraard primeert en wel op tijd staat.
                    In de klassiek drukke periodes zal je dus langer moeten wachten op je afdrukken.
                    Uit voorgaande blijkt dat je kwaliteit wel kan teruglopen, hoewel je geluk kan hebben als je niet echt als laatste door het bad moet...
                    Uit ervaring kan ik zeggen dat ik inderdaad herhaaldelijk terugmoest toen ik na de vakantieperiode liet afdrukken, en de foto's waren ronduit flets.
                    In de luwe periodes kan je echter meer geluk hebben. Voor mij hoeft het echter niet meer... een tweede keer afdrukken is ook niet echt voordeliger....
                    Mvg,
                    Eric
                    Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt allemaal. Ik heb hier veel bijgeleerd !
                      Ik heb vandaag eindelijk mijn foto’s kunnen afhalen bij Kruidvat.
                      De kwaliteit lijkt me niet zo slecht, maar ik zal nog vergelijken met andere labo’s.
                      De uitleg van Dingsken is interessant en geloofwaardig.
                      Ik heb een bon voor 10 gratis foto’s bij “Studio 73”. Heeft iemand hier ervaring mee en zijn de foto’s er van goede kwaliteit?
                      Groeten van lucalfred.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by lucalfred
                        De uitleg van Dingsken is interessant en geloofwaardig.
                        Voor mij is de uitleg van Dingsken absoluut niet geloofwaardig, niet dat ik wil zeggen dat hij verkeerde info in de wereld stuurt dat niet, hij zal enkel maar doorvertellen wat hem in het oor door een KONKURENT word ingefluisterd.

                        Waarom ik het in twijfel trek, simpel, uitgewerkte baden zijn niet zo simpel, de analoge fotografie met baden is niet zo simpel omdat de chemische reackties per kleur kunnen verschillen en onverwachte reacties kunnen uitlokken, zeggen dat ze er flets uitkomen is wel heel eenvoudig en simplistisch voorgesteld, zij die op deze wijze ooit hebben gewerkt zullen ook wel het "omkeereffect" bij o.a te lange belichting hebben meegemaakt, raar maar wel echt.
                        Plus al de andere "rariteiten" aangaande emulsies..... enz.

                        Als laatste wil ik nog opmerken dat indien ik als fabrikant van fotopapier zou kunnen vaststellen dat een ontwikkelcentrale regelmatig ondermaatse kwaliteit aflevert ik direct zou ophouden met het aanleveren van fotopapier, een slechte naam is heel snel gemaakt, en ik zou mijn naam daar nooit toe lenen, gevestigde waarden ook niet hoor.
                        Nee voor mij zal er wel verschil zijn tussen deze of gene, maar nooit op zo een simpel en eenvoudig lijkend manier iemand trachten te benadelen, daar zal ik niet zomaar akkoord mee gaan.
                        De foto's van kruidvat ( en neen ik heb absoluut geen bindingen met hen of anderen) worden afgedrukt op AGFA papier! Iets wat heel duidelijk op de achterkant is te lezen, en dan nog wel in gouddruk, dat zal iedereen die er werk van heeft gezien kunnen beamen.
                        Ik heb zo goed als geen ervaring met hen, maar heb wel gezien dat 2 afdrukken van dezelfde reeks met een 14-tal dagen verschil wel identieke resultaten afleveren, moet je zelf eens proberen met "uitgewerkte baden"

                        Groetjes van een kritisch iemand, tist, genaamd zoals je wel kan zien
                        Ik ben er me dan ook ene he

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb laatst een 270 tal foto s opgestuurd, s maandags en de donderdag waren ze klaar en een heel goede kwaliteit voor 10*15 en de week erop een een foto laten afdrukken van 30*45 voor 5.86 € wat eigenlijk voor niets is vind ik en de kwaliteit is gewoon prachtig

                          dus ik heb er eigenlijk niets op aan te merken en ze zien mij dan ook zeker terug daar bij het kruidvat

                          vriendelijke groeten webboy

                          Comment


                          • #14
                            Ik wil toch nog iets zeggen...
                            Over smaak en kleur valt niet te twisten, maar als ik de afdrukken vergelijk van het kruidvat met bijvoorbeeld photobox, dan spijt het mij enorm voor het kruidvat, maar hun kwaliteit is ronduit slecht.
                            Ik heb er maar 2 keer foto's laten afdrukken en beide keren waren de foto's echt heel flets.
                            Dus al die uitleg over kwaliteitspapier en dat leveranciers ervan het niet dulden als een labo slechte kwaliteit op hun papier drukt... sorry maar dat klinkt mij allemaal wat naief hoor..
                            Omzet is omzet..
                            Anyway, het beste lijkt mij dat iedereen die graag wat vergelijk wil hebben gewoon 1 foto door een aantal labo's laat afdrukken.
                            Zo zie je zelf wat voor jou het beste is en voorkomen we hier deze oeverloze discussie over wat goede kwaliteit is en wat niet.
                            Het gaat over smaak en dat is persoonlijk!!
                            Time is a precious little thing....

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by tist
                              maar heb wel gezien dat 2 afdrukken van dezelfde reeks met een 14-tal dagen verschil wel identieke resultaten afleveren, moet je zelf eens proberen met "uitgewerkte baden"
                              jij hebt wel echt veel geluk met het kruidvat. ik heb ook eens een foto in te lage oplage gemaakt .. en bijbesteld bij het kruidvat .. kleurzweem op de tweede bestelling die ik niet had in de eerste bestelling

                              en ik herhaal gewoon .. zolang ik niet beter wist was ik een "ambasadeur" van het kruidvat .. maar doordat ze me regelamtig lieten wachten, regelmatig in de winkel tevergeefs mijn foto's kwam ophalen en er soms wel reeksen tussen waren die merkelijk minder waren zocht ik naar een alternatief. Op aanraden van Sven heb ik dan eens Photobox geprobeerd .. en dan val je achterover van het verschil met je beste kruidvatfoto .. je vraagt je af hoe het komt dat je eisen zolang zo laag waren .. en, sinds de prijsdalingen bij Photobox, voor 8 cent per foto verschil .. een verwaarloosbaar prijsverschil, maar een onmiskenbaar kwaliteitsverschil

                              ach .. als je tevreden bent van Kruidvat .. blijf daar .. maar als je beter wilt, dan kan ik je Ierland aanbevelen voor de afdrukken, australie voor je CF cards, duitsland voor je fototoestel .. ach .. "it's a small world afterall"

                              Comment

                              Working...
                              X