Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop fotogerief in New-York

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop fotogerief in New-York

    Mijn dochter gaat binnenkort naar New-York
    Het is dan ook verleidelijk om wat fotogerief van ginder mee te laten brengen. Toch enkele vragen
    (1) Waarborg
    - Canon: geldt de waarborg meteen ook voor België? M.a.w. kan ik (indien nodig) de lens/het fototoestel hier gewoon onder waarborg laten herstellen?
    - Sigma / Tamron: idem
    (2) Op enkele USA-sites wordt er een, onderscheid gemaakt tss grijze import en USA-import. Moet ik hiermee rekening houden?
    (3) Waarom zit er een groot verschil tss de Canon-prijzen (België/USA) maar niet tss de Sigma/Tamronprijzen?
    (4) Klopt de bewering nog dat je voor N-Y een aankooptax van 7% moet bijrekenen?
    (5) Kent iemand fotowinkeladressen in New-York die betrouwbaar/interessant zijn? In een v/d fora las ik de naam van http://www.bhphotovideo.com/ Zit in deze prijzen de 7%-aankooptax al verwerkt? In deze 7%-context: fotowinkeladressen buiten de staat N-Y?
    Bedankt

  • #2
    Re: Aankoop fotogerief in New-York

    Oorspronkelijk geplaatst door paull Bekijk bericht
    Mijn dochter gaat binnenkort naar New-York
    Het is dan ook verleidelijk om wat fotogerief van ginder mee te laten brengen. Toch enkele vragen
    (1) Waarborg
    - Canon: geldt de waarborg meteen ook voor België? M.a.w. kan ik (indien nodig) de lens/het fototoestel hier gewoon onder waarborg laten herstellen?
    - Sigma / Tamron: idem
    (2) Op enkele USA-sites wordt er een, onderscheid gemaakt tss grijze import en USA-import. Moet ik hiermee rekening houden?
    (3) Waarom zit er een groot verschil tss de Canon-prijzen (België/USA) maar niet tss de Sigma/Tamronprijzen?
    (4) Klopt de bewering nog dat je voor N-Y een aankooptax van 7% moet bijrekenen?
    (5) Kent iemand fotowinkeladressen in New-York die betrouwbaar/interessant zijn? In een v/d fora las ik de naam van http://www.bhphotovideo.com/ Zit in deze prijzen de 7%-aankooptax al verwerkt? In deze 7%-context: fotowinkeladressen buiten de staat N-Y?
    Bedankt
    Hello,

    Ik heb 5 jaar geleden een Canon lens gekocht bij bhp photo and video.

    Ze hebben inderdaad USA lenzen en import. Ik heb de import gekozen en daar internationale garantie op genomen om ze hier eventueel te kunnen laten herstellen.

    In NY was toen 8% sales tax die je inderdaad in sommige andere staten niet hebt.

    -c

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop fotogerief in New-York

      Salestax in New York is nu rond de 10% en is NOOIT in de prijzen inbegrepen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop fotogerief in New-York

        of den dezen
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop fotogerief in New-York

          Het is bij bvb b&h in New-York duurder om een 7D te kopen dan hier in Belgie bij de gekende online shops. Het is gewoon de moeite niet meer om daar iets te kopen.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop fotogerief in New-York

            Een steeds terugkerende vraag ... om de zoveel weken komt dit terug.
            De garantie op Amerikaanse toestellen is inderdaad hier niet geldig als er geen Internationale garantie bij zit, wat meestal zo is. Ze kunnen er hier dus lastig over doen.
            Maar ja, sommige online-winkels van hier verkopen ook niet echt volgens de Belgische regeltjes en je hebt dan ook maar één jaar garantie i.p.v. twee.
            Jaja, wet hier en daar maar als ze het niet geven sta je er ook.
            Als je pech hebt (veel pech), dan kunt ge er nog eens BTW en invoerrechten op betalen na een controle door de douane. Ook al gebeurt het niet vaak, het kan inderdaad wel.
            Het is en blijft altijd een gok om duur materiaal te kopen op een verre locatie.
            Het is gewoon een gok, soms heb je geluk en soms heb je pech.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment

            Working...
            X