Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's verkopen als student naar buitenland...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's verkopen als student naar buitenland...

    Ik heb vandaag een aanbod gekregen van iemand die in Sao Paulo woont voor één van mijn foto's te kopen...

    Nu is mijn vraag ik ben student mag ik die verkopen en hoeveel vraag ik daar eventueel voor?
    En ook hoe gaat dat vervolgens in zijn werk moet ik een contract opmaken ofzo?

    of...

    Zeggen dat ze hem mogen publiceren maar dan wel met mijn naam en website erbij?

    De foto zou verschijnen in een wijn-magazine...

    Het gaat om deze foto :
    http://www.flickr.com/photos/ayrtonv...el/4295370524/
    Last edited by Ayrton; 31 januari 2010, 11:23.
    Canon EOS 50D + 17-55 + Tamron 90mm Macro + Canon ex 430 II
    www.moosedesign.be

    flickr

  • #2
    Re: Foto's verkopen als student naar buitenland...

    Natuurlijk mag je occasioneel een foto verkopen!

    Als je geen fortuinen vraagt doe het dan gewoon! Wat wou je vragen voor deze foto?

    Comment


    • #3
      Re: Foto's verkopen als student naar buitenland...

      Geen idee eigenlijk, heb al wat gezocht op Stock images enzo... Die vragen ongeveer 5dollar voor groot formaat is dat nu veel of weinig, ik weet het niet
      Canon EOS 50D + 17-55 + Tamron 90mm Macro + Canon ex 430 II
      www.moosedesign.be

      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Foto's verkopen als student naar buitenland...

        voor 5 dollar ga je toch geen BTW nummer of brieven of zo schrijven.

        Vraag gewoon 100 dollar en kijk hoe het loopt.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's verkopen als student naar buitenland...

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

          Vraag gewoon 100 dollar en kijk hoe het loopt.
          yep zou ik ook doen, graag of niet hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Foto's verkopen als student naar buitenland...

            Amaai 100dollar wel , ok ik zal eens proberen, kzal posten hoe het verder verloopt.
            Canon EOS 50D + 17-55 + Tamron 90mm Macro + Canon ex 430 II
            www.moosedesign.be

            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Foto's verkopen als student naar buitenland...

              Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton Bekijk bericht
              Amaai 100dollar wel , ok ik zal eens proberen, kzal posten hoe het verder verloopt.
              I for you.
              perman
              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

              Comment


              • #8
                Re: Foto's verkopen als student naar buitenland...

                Succes, ik volg dit topic!
                Andy Lemaire

                andylemaire.be

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's verkopen als student naar buitenland...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Vraag gewoon 100 dollar en kijk hoe het loopt.
                  Veel succes hiermee

                  Dat is een klassieke 'stock' foto, die kan je op elke site kopen voor enkele $$ ... en hier wordt $100 gevraagd ... ik denk dat ik het antwoord van deze mensen al ken hoor

                  Als je een unieke foto van een BV hebt kan je veel geld vragen, maar toch niet voor een stock foto ?

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's verkopen als student naar buitenland...

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

                    Dat is een klassieke 'stock' foto, die kan je op elke site kopen voor enkele $$ ...

                    Als je een unieke foto van een BV hebt kan je veel geld vragen, maar toch niet voor een stock foto
                    vergeet niet, dat deze opname niet als stockfoto is aangeboden hè.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's verkopen als student naar buitenland...

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      vergeet niet, dat deze opname niet als stockfoto is aangeboden hè.
                      grt,bouk.
                      Dat klopt natuurlijk, maar ze staat op Flickr ... als ik de licentie van Flickr goed begrepen heb mogen zij de foto's die je daar host commercieel gebruiken zonder je ook maar één cent te betalen ...

                      Ik heb ook nergens gezegd dat deze als stockfoto aangeboden is, maar je vind honderden gelijkaardige beelden wel als stockfoto ... en dan voor slechts enkele $, dat was de 'point' van mijn antwoord, als ik interesse had om een licentie voor commercieel gebruik te kopen van deze foto en ze vragen me hier $100 voor zal ik wel elders kijken ... en ik vrees dat er tegenwoordig meer mensen deze weg volgen.

                      Als iemand naar je toe komt en vraagt dergelijke foto's te maken in opdracht is dit een héél andere discussie, maar deze foto staat online op een publieke host en iemand vraagt om ze te gebruiken (de meeste zouden je foto zomaar gebruiken en hopen dat je er niet achter komt ) ... ik zou eerlijk gezegd niet zo inhalig zijn en een billijke vergoeding vragen.

                      Dit is net dé reden waarom ik geen foto's op Flickr zet, huur toch gewoon een host voor enkele Euro per jaar ... dan blijft alles jouw eigendom en mag niemand je foto's commercieel gebruiken, zelfs Flickr niet

                      Mark
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's verkopen als student naar buitenland...

                        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        Dat klopt natuurlijk, maar ze staat op Flickr ... als ik de licentie van Flickr goed begrepen heb mogen zij de foto's die je daar host commercieel gebruiken zonder je ook maar één cent te betalen ...
                        Flickr & Creative Commons, check dit..
                        Andy Lemaire

                        andylemaire.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's verkopen als student naar buitenland...

                          Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
                          Flickr & Creative Commons, check dit..
                          Ik heb deze (klik) en niets te maken met Creative commens tot zo ver mijn kennis gaat..

                          Ik heb het ook eens aan een docent op school gevraagd (fotografie afdeling) en die zegt dat het afhangt hoeveel oplages er worden gedrukt en daar wordt de prijs dan op berekend...

                          btw: heb nog geen Mail terug gehad
                          Canon EOS 50D + 17-55 + Tamron 90mm Macro + Canon ex 430 II
                          www.moosedesign.be

                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's verkopen als student naar buitenland...

                            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                            Dat klopt natuurlijk, maar ze staat op Flickr ... als ik de licentie van Flickr goed begrepen heb mogen zij de foto's die je daar host commercieel gebruiken zonder je ook maar één cent te betalen ...
                            Ik wil best wel eens zien waar je dat gehaald hebt

                            Je kunt op Flickr kiezen om alle rechten voor jezelf te houden, of om een Creative Commons licentie te gebruiken zoals boven vermeld.
                            Dat Flickr/Yahoo de foto's gratis voor zichzelf zou mogen gebruiken zou wel erg sterk zijn. Er zitten trouwens heel wat professionals op flickr.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's verkopen als student naar buitenland...

                              Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                              Ik wil best wel eens zien waar je dat gehaald hebt :confused
                              Terms of use al eens goed gelezen ? Item 9 : CONTENT SUBMITTED OR MADE AVAILABLE FOR INCLUSION ON THE YAHOO! SERVICES

                              Yahoo! does not claim ownership of Content you submit or make available for inclusion on the Yahoo! Services. However, with respect to Content you submit or make available for inclusion on publicly accessible areas of the Yahoo! Services, you grant Yahoo! the following worldwide, royalty-free and non-exclusive license(s), as applicable ...


                              Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                              Er zitten trouwens heel wat professionals op flickr.
                              Volgens diezelfde Terms of use mag dit dus niet hé : NO COMMERCIAL REUSE OF YAHOO! SERVICES

                              You agree not to reproduce, duplicate, copy, sell, trade, resell or exploit for any commercial purposes, any portion or use of, or access to, the Yahoo! Services (including Content, advertisements, Software and your Yahoo! ID).


                              Je mag dus geen foto's op Flickr zetten die te koop staan, dus geen commerciële actie met de beelden die je upload ! Dit betekent ook dat als je al een eigen site hebt die commercieel is, je niet naar je foto's op Flickr mag linken hé

                              Ieder zijn ding, maar ik vind dat een beetje professional zijn eigen site moet hebben, voor 50 Euro/jaar ben je helemaal gesteld, je kan desnoods een kleine selectie op Flickr zetten in lage resolutie om meer spreiding van je naam te krijgen, maar zelfs dat zou ik niet overdrijven om eerlijk te zijn.

                              Tegenwoordig krijg ik dikwijls dezelfde vraag van modellen waar ik mee werk voor autoshoots : zij krijgen via modellennet.be, fotoshoots.be en andere sites aanvragen voor shoots van mensen die meestal geen eigen site hebben en dan ook nog eens een email address bij gmail of hotmail ... sorry hoor, maar als je een beetje professioneel wil overkomen naar een model toe zal je toch een eigen site en een eigen email adres op die domeinnaam moeten hebben vrees ik.

                              Dus professionals op Flickr ... puur voor de reclame denk ik, wat door Yahoo momenteel wordt gedoogd, maar hoe lang nog ? Enne ... het kost minder dan AdWords hé

                              Nu dit is allemaal nogal off-topic, maar ik denk dat dit toch best interessant is voor iedereen die op Flickr foto's heeft staan en iets of wat commercieel wil gaan werken

                              @Ayrton : je docent heeft gelijk hoor, alles hangt af van de oplage, de verspreiding de regelmaat van uitgave, als je foto maar een week gebruikt wordt in 1000 exemplaren of je komt terecht in een maandblad van 30000 exemplaren krijg je een hele andere vergoeding ... hopelijk krijg je nog wel een berichtje terug ... elementaire beleefdheid hé, zelfs als je te veel gevraagd hebt kunnen ze dit ook laten weten.

                              Mark
                              Last edited by LamboCars; 5 februari 2010, 16:02.
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X