Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Communie

    Dag BD'ers

    Ik ben gevraagd om voor communie kaartje foto's te nemen... de eerste keer voor mij.
    Ik heb geen idee wat een pro fotograaf hiervoor vraagt en geeft.
    Dus zou ik graag weten wat een pro vraag voor :

    Shoot buiten ?
    Shoot binnen in de studio?
    Shoot binnen en buiten?

    Ik moet enkel de foto's op cd zetten de mensen doen de rest met de drukker.
    Wat is volgens jullie een aanvaardbare prijs voor een hobby fotograaf?

    Alvast bedankt voor het antwoord
    Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
    Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

  • #2
    Re: Communie

    als't den eerste keer is doe het gewoon gratis.
    of laat de mensen een vrijblijvende vergoeding geven.



    locaties, studio kan, maar zeker kijken naar de interesses van het kind
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Communie

      eerste keer?
      vraag gewoon je onkosten.
      een beetje "voor de naft" en indien studio te huren, laat je ze de studio betalen.
      je moet het ook zo bezien: als het je eerste keer is, krijg je de gelegenheid om ervaring op te doen en aan een portfolio te bouwen.
      mijn eerste shoots waren ook allemaal tegen onkosten.
      niet dat ik jouw vaardigheden in twijfel wil trekken, maar als je vraagt wat een pro vraagt, gaan die mensen lopen. want waarom zouden ze dan geen pro nemen?

      Comment


      • #4
        Re: Communie

        [Mod]
        Topic verplaatst naar een geschikter forumonderdeel.
        In de Beginnershoek - Fotohoek plaats je foto's ter beoordeling.

        Comment


        • #5
          Re: Communie

          gewaagde opdracht hoor.
          zou wel proberen scherpe opnamen te maken of in iedergeval daar wat meer aandacht aan besteden.
          je bent nog maar kort bezig en we hebben hier op BD nog geen scherpe opnamen van U gezien.
          dus om teleurstelling te voorkomen aan beide zijden, zou ik nog effe snel wat oefenen hoor voor je aan geld gaat denken.
          toch veel succes.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Communie

            Ik deel de mening van bouk. Je gaat je absoluut slecht voelen als je hoort dat die mensen heel ontevreden zijn over je foto's. En er is geen 2de kans. In een kerk is er vaak weinig licht. Dat is zeker niet weggelegd voor een beginner.

            Comment


            • #7
              Re: Communie

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              gewaagde opdracht hoor.
              zou wel proberen scherpe opnamen te maken of in iedergeval daar wat meer aandacht aan besteden.
              je bent nog maar kort bezig en we hebben hier op BD nog geen scherpe opnamen van U gezien.
              dus om teleurstelling te voorkomen aan beide zijden, zou ik nog effe snel wat oefenen hoor voor je aan geld gaat denken.
              toch veel succes.
              grt,bouk.
              10-4 !!!
              Je weet niet waar je aan begint TS !!!!!
              Als ik je posts nakijk.......... sorry maar er is nog VEEEEEEL werk aan de winkel voordat ik in jouw plaats nog maar zou denken aan communiefoto's............sorry, my 0.02€

              mvg
              glenn
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • #8
                Re: Communie

                Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                10-4 !!!
                Je weet niet waar je aan begint TS !!!!!
                Als ik je posts nakijk.......... sorry maar er is nog VEEEEEEL werk aan de winkel voordat ik in jouw plaats nog maar zou denken aan communiefoto's............sorry, my 0.02€

                mvg
                glenn
                niet 100% akkoord, vorig jaar zelf voor de eerste keer er eentje gedaan, is niet te onderschatten. da's een feit.

                heb toen ook gezegd dat ik niet de kwaliteit van een pro kan garanderen.

                achteraf waren ze ferm content van de foto's! der zaten mindere in (wist ik al van in't begin) maar er zaten ook een paar pareltjes tussen.


                probeer die shoot zo snel mogelijk te doen, is't niet hun gedacht hebben ze dan ten minste nog de tijd om eventueel een her-shoot te plannen of een andere fotograaf te zoeken in't ergste geval


                mvg david
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Communie

                  Ik zou er zeker geen geld voor vragen, toch niet als beginneling. Zie het als een vorm van reclame misschien. Evt. rijonkosten kun je wel vragen natuurlijk.
                  Ik denk dat iedereen zo wel begint.

                  Shoot binnen? Buiten? Dit lijken me zaken die je met de communicant en de ouders moet afspreken? Neen?

                  Als het voor het kaartje is, plan je shoot goed vooraf, dan kun je makkelijk bijsturen of kunnen de ouders indien niet tevreden evt. toch een andere fotograaf nemen.
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Communie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                    Als ik je posts nakijk.......... sorry maar er is nog VEEEEEEL werk aan de winkel voordat ik in jouw plaats nog maar zou denken aan communiefoto's............sorry, my 0.02€
                    Glenn, ik denk dat dat toch moeilijk te beoordelen is, hoor. Wie weet verwachten die ouders ook niet super veel. Als ik in mijn vriendenkring kijk, dan zijn heel wat van hen al content met 'gewoon' een mooie foto en hoeven geen chique werkjes zoals je hier vaak ziet passeren.
                    De posts van TS, mja, kunnen we daarover oordelen of hij/zij een communieshoot kan? Veel heeft TS nog niet gepost, laat staan portretfotografie.

                    Ik wens TS alvast veel succes met zijn uitdaging !
                    Al doende leert men...

                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Communie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                      Glenn, ik denk dat dat toch moeilijk te beoordelen is, hoor. Wie weet verwachten die ouders ook niet super veel. Als ik in mijn vriendenkring kijk, dan zijn heel wat van hen al content met 'gewoon' een mooie foto en hoeven geen chique werkjes zoals je hier vaak ziet passeren.
                      De posts van TS, mja, kunnen we daarover oordelen of hij/zij een communieshoot kan? Veel heeft TS nog niet gepost, laat staan portretfotografie.

                      Ik wens TS alvast veel succes met zijn uitdaging !
                      Tja dat zal dan persoonlijk zijn denk ik, in ieder geval heeft de TS idd veel succes nodig.
                      Ik denk dat er dan beter eerst deftige afspraken gemaakt dienen te worden, dit voor BEIDE partijen,
                      zodoende dat men niet met een slecht gevoel langs eender welke kant blijft zitten.
                      Hiermee wil ik niet zeggen dat de TS er niet toe in staat is ,maar men mag het niet onderschatten ook,
                      en 'het komt wel in orde' ' we zien wel opt moment zelf' ofzo dat werkt niet echt in portretfotografie.

                      - Zoals ik reeds vermelde ik zou ...... oefenen, oefenen,oefenen en dan terug opnieuw oefenen voordat ik hiermee zou verdergaan.
                      Neem honderden foto's van je vrouw, kinderen, zie hoe het licht valt , zie hoe je compo's kan maken etc etc etc
                      OF
                      - Je snapt gewoon wat pics, misschien zijn beide partijen hier ook tevreden mee.
                      Ik zou het in ieder geval boven het 'picsnappen' proberen te brengen, is toch betere reclame voor de ts dan gewoon wat snappen.

                      - Vergeet ook niet dat je waarschijnlijk nogal wat PS werk zult hebben.


                      mvg
                      glenn

                      ps: Wil hier enkel (wat volgens mijn gezond verstand) goede raad meegeven en de TS helpen in deze opdracht.
                      Ik heb niet de minste intentie om (en wie ben ik hiervoor) te pretenderen dat de TS dit niet zou kunnen.
                      Hiermee is de TS wel gewaarschuwd dat niet alles zo simpel is als het lijkt en een gewaarschuwde TS is er 3 waard
                      Mijn comments hoeft de TS ook niet verkeerd op te pakken want deze zijn ZEKER NIET slecht bedoeld!!!

                      VEEL SUCCES, en hopelijk zien we je resultaten hier op bd verschijnen
                      Last edited by Mordred; 30 januari 2010, 10:59.
                      Mijn site...
                      vandaelefotografie.be
                      * BD0916BE *

                      Comment


                      • #12
                        Re: Communie

                        Oh yeah
                        On TOPIC:
                        Reken een symbolische frank aan , of je vervoerskosten.
                        Praat met de mensen op voorhand, misschien willen ze bv 50€ geven of whatever, ik zou zeker niet beginnen met uren te rekenen, maar een globale prijs (of prijsje) afspreken.


                        mvg
                        glenn
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

                        Comment


                        • #13
                          Re: Communie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                          ik denk dat dat toch moeilijk te beoordelen is, hoor. Wie weet verwachten die ouders ook niet super veel. Als ik in mijn vriendenkring kijk, dan zijn heel wat van hen al content met 'gewoon' een mooie foto en hoeven geen chique werkjes zoals je hier vaak ziet passeren.
                          De posts van TS, mja, kunnen we daarover oordelen of hij/zij een communieshoot kan? Veel heeft TS nog niet gepost, laat staan portretfotografie.
                          das een heel ander verhaal, lees de post van TS nog maar eens goed, het gaat alleen maar hoeveel kan ik vragen en wat vraagt een pro.
                          en wat is een aanvaardbare prijs.
                          nergens een vraagje hoe het een en ander fotografisch aan te pakken, dat had ik nl eerder verwacht van TS, gezien de resultaten tot nog toe hier op BD hier geplaatst.
                          vandaar mijn misschien wat harde reactie.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Communie

                            Ik was ook niet van zins iets te vragen maar die mensen drukken erop dat het niet voor niets mag, ik wil niet vragen wat een pro vraagt daarom dat ik wilde weten hoeveel dat is en dan ging ik 1/4 van die prijs nemen.
                            Ik heb verleden zomer toevallig van het meisje foto's getrokken in de vlindertuin en had aan de moeder het email adres gevraagd en doorgestuurd, ze waren tevreden hierover want nu vragen ze dit.
                            Ze spreken niet over kerk foto's enkel voor het kaartje, en had heb hun al gemeld dat ik 2 verschillende lokaties of shoot wil doen.

                            @Bouk zal wat meer foto's posten
                            Last edited by Alca; 30 januari 2010, 11:47.
                            Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
                            Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Communie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk bericht
                              Ik was ook niet van zins iets te vragen maar die mensen drukken erop dat het niet voor niets mag, ik wil niet vragen wat een pro vraagt daarom dat ik wilde weten hoeveel dat is en dan ging ik 1/4 van die prijs nemen.
                              Ik heb verleden zomer toevallig van het meisje foto's getrokken in de vlindertuin en had aan de moeder het email adres gevraagd en doorgestuurd, ze waren tevreden hierover want nu vragen ze dit.
                              Ze spreken niet over kerk foto's enkel voor het kaartje, en had heb hun al gemeld dat ik 2 verschillende lokaties of shoot wil doen.

                              @Bouk zal wat meer foto's posten
                              Gewoon doen ! Je kan er maar weer wat extra ervaring mee doen.
                              Wil je toch een prijs? Vraag dan 25€/uur. (in het zwart hé)
                              CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                              Comment

                              Working...
                              X