Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HD digitale T.V.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HD digitale T.V.

    Ik heb een Sony TV - ( KLV-S32A10E) - HD Ready .
    Mijn TV is aangesloten via Telenet en een digitale (niet HD) digicorder .
    Indien ik nu de niet HD digicorder zou vervangen door de HD digicorder van telenet die men kan huren voor €8/maand , zou ik dan een duidelijk merkbaar BETER beeld bekomen ?
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

  • #2
    Re: HD digitale T.V.

    Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
    Ik heb een Sony TV - ( KLV-S32A10E) - HD Ready .
    Mijn TV is aangesloten via Telenet en een digitale (niet HD) digicorder .
    Indien ik nu de niet HD digicorder zou vervangen door de HD digicorder van telenet die men kan huren voor €8/maand , zou ik dan een duidelijk merkbaar BETER beeld bekomen ?
    Ja.
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #3
      Re: HD digitale T.V.

      Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
      Ja.
      Dat is een kort en duidelijk antwoord !
      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
      Web-Albums

      Comment


      • #4
        Re: HD digitale T.V.

        Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
        Ik heb een Sony TV - ( KLV-S32A10E) - HD Ready .
        Mijn TV is aangesloten via Telenet en een digitale (niet HD) digicorder .
        Indien ik nu de niet HD digicorder zou vervangen door de HD digicorder van telenet die men kan huren voor €8/maand , zou ik dan een duidelijk merkbaar BETER beeld bekomen ?
        Daar zou ik niet vast op rekenen. "HD-ready"s bestaan evengoed in 576 beeldlijnen en als die er meer binnenkrijgen via de HD-decoder, zal zo'n TV-toestel resamplen naar 576 lijnen (met misschien nog slechter resultaat).
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #5
          Re: HD digitale T.V.

          Het resultaat zal zeker afhangen van uw tv : een HD-digicorder vraagt dan ook nog een HD-Ready of nog beter een Full HD-tv om echt het maximum aan beeldkwaliteit te bekomen. ( denk ik, want ik heb nog een oude tv van 2001). Ik hoop wel binnenkort een Full HD te kopen en dan samen met de HD-Digicorder die ik al heb een superresultaat te bekomen. Afwachten dus.

          Comment


          • #6
            Re: HD digitale T.V.

            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
            Daar zou ik niet vast op rekenen. "HD-ready"s bestaan evengoed in 576 beeldlijnen en als die er meer binnenkrijgen via de HD-decoder, zal zo'n TV-toestel resamplen naar 576 lijnen (met misschien nog slechter resultaat).
            In de gebruiksaanwijzing van de TV staat bij specificaties : 1366 punten x 768 lijnen , zegt dit iets ?
            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
            Web-Albums

            Comment


            • #7
              Re: HD digitale T.V.

              Full HD wordt op 1080 lijnen doorgestuurd, je TV gaat deze moeten comprimeren naar 768 lijnen (kort door de bocht=iedere drie lijnen een lijntje laten vallen) Met de gewone uitzendingen zal je TV de beelden opwaarderen (weerom kort door de bocht=iedere tweede lijn een lijntje bij zetten) In principe ga je een betere beeldkwaliteit hebben, maar niet echt optimaal. Zelf ben ik onlangs met Belgacom naar HD over gestapt, 't koste bijna niets het is qua klank en beeld aanzienlijk beter, maar eerlijk gezegd, de HD kanalen staan zelden aan....
              Rudy,

              Hier vind je meer Astrofotografie werk.

              Comment


              • #8
                Re: HD digitale T.V.

                Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                Ja.
                Meer nog: ga morgen naar de Telenetwinkel, dan zie je morgenavond al dat het zoveel beter is!

                Comment


                • #9
                  Re: HD digitale T.V.

                  Ja Als je TV een hdmi aansluiting heeft tenminste en je die dan ook gebruikt. Dat zal het voornaamste voordeel zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: HD digitale T.V.

                    Wij hadden ook een Sony 32 inch hd ready, en van een gewone digibox naar een hd digibox en ja er was verschil.
                    Nu hebben we een full hd, en dat is nog beter.
                    Je mag altijd komen kijken he.

                    Comment


                    • #11
                      Re: HD digitale T.V.

                      Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
                      In de gebruiksaanwijzing van de TV staat bij specificaties : 1366 punten x 768 lijnen , zegt dit iets ?
                      Ja, dat klinkt goed. 720 lijnen (progressief) volstaan voor HD-weergave. Nu weet ik niet of Telenet HD uitzendt als 720p of 1080i (=geinterlineëerd). Vanuit die laatste HD-standaard zou ook weer resampling of een andere conversie nodig zijn die afbreuk doet aan de originele kwaliteit.
                      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                      Comment


                      • #12
                        Re: HD digitale T.V.

                        Ik heb dezelfde configuratie (ongeveer) als TS.

                        Ik heb onlangs een HD uitzending van MTV gezien in de Fnac in Gent.

                        Gewoon afgrijselijk slecht, véél slechter dan de gewone digitale TV beelden nu bij mij thuis. Die compressie was gewoon verschrikkelijk om aan te zien. Er mocht daar iemend met een puist van 1 cm op het gezicht gestaan hebben, ge ging die niet zien....
                        Misschien zijn de beelden in HD van VRT en VTM beter ?

                        Voor mij dus geen HD TV totdat ze ooit misschien eens de super-kwaliteit niet meer platwalsen om plaats te hebben voor nog wat meer snertzenders.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: HD digitale T.V.

                          Bedankt voor de reacties.

                          Ik heb beslist voorlopig geen HD digirecorder te plaatsen , een (eerlijke handelaar ) telenet verdeler zegt zelf dat het verschil in beeldkwaliteit niet echt groot zal zijn , beter wachten tot ik een nieuwe Full HD TV koop , of tot mijn niet HD digicorder stuk zou gaan.
                          Aangezien mijn TV van 2006 is , en die heeft toen 1600 euro gekost zit HDMI er voor niet meer in.
                          Ik ben reeds 66 jaar en heb kanker dus zal het waarschijnlijk niet meer voor dit leven zijn.

                          Groetjes en bedankt.
                          Swa
                          Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                          Web-Albums

                          Comment


                          • #14
                            Re: HD digitale T.V.

                            Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
                            Bedankt voor de reacties.


                            Ik ben reeds 66 jaar en heb kanker dus zal het waarschijnlijk niet meer voor dit leven zijn.

                            Groetjes en bedankt.
                            Swa
                            Ik wens je héééél veel sterkte Swa en hoop dat je toch nog vele dagen kan genieten.
                            Hou de moed erin,
                            grtjs WillyB

                            Comment


                            • #15
                              Re: HD digitale T.V.

                              HD TV met HD digicorder enz, als ik die dingen hoor denk ik:

                              U heeft een LCD/plasma TV? proficiat met uw aankoop
                              U staat voor de keuze, analoog blijven of digitale kabel? Bij een digitale tv ( LCD/plasma is een digitale tv, beeldbuis is een analoge tv) hoort een digitale kabel. Hier ga je al een groot verschil zien.
                              Nu u gekozen hebt voor digitale TV, wilt u de gewone (SD) versie of de HD versie?
                              Kijkt u veel familie/thuis (of VTM en één in het algemeen)? zoja: HD Zoniet: bespaar u de kost.

                              Je zal een verschil zien bij de gewone uitzendingen analoog tegenover digitaal. En je zal ook een verschil zien tussen de kwaliteit van SD en HD, maar enkel als er ook HD materiaal uitgezonden wordt. En dat is maar met mondjesmate nu, een paar zenders bieden HD aan maar niet alles is dan in HD, veelal gaat het over opgewaardeerde SD uitzendingen. De topseries (familie) en het nieuws zijn wel écht HD dan en daar ga je wel een verschil zien, maar mijns inziens niets levensschokkend.

                              720p vs 1080i hoef je niet van wakker te liggen want telenet HD is 720p.

                              ps: HD zenders zijn: NGC, één, VTM, ketnet/canvas, mtv, exqi culture, andere zenders zijn gewone kwaliteit (SD) formaat.
                              ps2: doe zoals ik, gooi u tv buiten, weeral kosten en zorgen minder ;-)

                              @DeSwa: sterkte
                              Last edited by dredalious; 30 januari 2010, 22:54.
                              Beginner met een Nikon D60, 18-55, 55-200VR, 35 f1.8

                              Comment

                              Working...
                              X