Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

    Even het vervolg op deze post over een defect aan mijn D90 en 17-55.

    Camera via mijn dealer binnen gestuurd bij Procirep op 13 januari. Met de nodige documenten en facturen want mijn D90 is nog mooi in garantie. Dat dacht ik toch...

    Nog even kort de symptomen:
    - Lens zat vast en kwam niet los
    - Soms ERR melding, soms F-- melding
    - Diafragma kan niet veranderd worden
    - Beeld door de zoeker is donker

    Uiterlijk geen schade, toestel nooit gevallen en meer zorg voor gedragen als voor mijn eigen vriendin

    Toestel heeft schitterend zijn dienst gedaan tijdens mijn laatste reisjes, schitterende plaatjes opgeleverd
    Bij terugkomst een tweetal weken in de rugzak gebleven en bij de eerstvolgende uitstap Problemen!

    Vandaag eindelijk nieuws... tot mijn grote verbazing een bestek. Want de camera heeft valschade en wordt dus niet onder garantie gerepareerd.

    Even bellen naar mijn dealer... contactgegevens vragen van Procirep en dossiernummer vragen en bellen maar.
    Een voordeel is dat Procirep geen Belgacom of Telenet is en dat de telefoon wel vlug beantwoord wordt, toch een positieve noot in het verhaal.

    Na de inleiding en de nodige gegevens te hebben door gegeven, ongeveer volgend verhaal:

    Procirep: - Ja daar is inderdaad een bestek voor opgemaakt. Een "kleine" 380 Euro.
    Ikke: - Maar toestel is nog onder garantie?
    Procirep: - Ja, maar bij valschade is dat niet het geval.
    Ikke: - Maar zowel ikzelf als mijn officiële dealer hebben kunnen vaststellen dat er geen valschade was.
    Procirep: - Niet aan de buitenkant, maar wel aan de binnenkant van het toestel. () Spiegelbox moet vervangen worden. De metalen bevestigingsring in de camera is kapot en er zijn verschillende vijzen afgebroken. ()
    Ikke: - En gebeurt dit vaker? Enig idee hoe dit kan gebeuren?
    Procirep: - Door valschade mijnheer. En dit gebeurt niet vaak, de D90 is al een degelijk toestel en meestal is het de plastic mount van de lens die kapot is, maar de 17-55 heeft een metalen mount. Is al professioneler materiaal, snapt u
    Ikke: - Dus met minder professioneel materiaal...
    Procirep: - ...waren de kosten een stuk lager geweest...
    Ikke: - Maar toestel is nooit gevallen
    Procirep: - Wij vinden geen andere verklaring.
    Ikke: - Dus als jullie geen andere verklaring vinden, dan is het dus valschade, zonder externe schade, enkel intern...?

    Bon, gefrustreerd telefoon neergelegd. Laatste voorstel van de vriendelijke dienst bij Procirep is om alleen de stukken aan te rekenen. Een mooie 300 Euro rond....

    Leuk bij Nikon, je geeft duizenden (en alles samen echt wel duizenden) euro's uit aan materiaal, maar een degelijke garantie bestaat er niet. Zonder bewijzen wordt er een oorzaak gegeven aan een probleem...

    Schandalig!!! Wordt waarschijnlijk vervolgd met een staartje
    Last edited by mipstoo; 29 januari 2010, 15:44. Reden: oplaaiende emoties ;)

  • #2
    Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

    Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
    De metalen bevestigingsring in de camera is kapot en er zijn verschillende vijzen afgebroken. ()
    lijkt mij niet meer dan logisch dat zoiets niet onder de garantie valt...
    de metalen mount van een toestel en de vijzen ervan gaan niet zomaar kapot van te liggen hé...

    dit wil dus zeggen dat er iets is gebeurd met je toestel dat onder normaal gebruik hoort kan gebeuren ---> geen garantie dus want de schuld ligt toch 100% bij jouw (ook al weet je zelf niet wat de breuk veroorzaakt heeft)
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

      uuuuuuuuuuuuuu
      Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 19:20. Reden: yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

      Comment


      • #4
        Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        lijkt mij niet meer dan logisch dat zoiets niet onder de garantie valt...
        de metalen mount van een toestel en de vijzen ervan gaan niet zomaar kapot van te liggen hé...

        dit wil dus zeggen dat er iets is gebeurd met je toestel dat onder normaal gebruik hoort kan gebeuren ---> geen garantie dus want de schuld ligt toch 100% bij jouw (ook al weet je zelf niet wat de breuk veroorzaakt heeft)
        Ik snap heel goed wat je bedoelt Matthias, maar dan heb ik graag de uitleg wat er precies is gebeurd en geen ongegronde reden. Als een toestel valt dan merk je dat aan de behuizing of aan de lens. Beide verkeren in nieuwstaat.
        Dus eigenlijk ben ik als klant dan toch wel in het recht om te vragen hoe dit met een toestel van enkele honderden euro's samen met een lens boven de 1000 euro kan gebeuren?

        Als jij een wagen met een gebroken as binnenbrengt zonder blikschade en de garagist zegt dat je een accident gehad hebt, terwijl dit niet het geval is, dan wil jij toch ook weten hoe dit komt?

        Comment


        • #5
          Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

          Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
          Ik snap heel goed wat je bedoelt Matthias, maar dan heb ik graag de uitleg wat er precies is gebeurd en geen ongegronde reden. Als een toestel valt dan merk je dat aan de behuizing of aan de lens. Beide verkeren in nieuwstaat.
          Dus eigenlijk ben ik als klant dan toch wel in het recht om te vragen hoe dit met een toestel van enkele honderden euro's samen met een lens boven de 1000 euro kan gebeuren?

          Als jij een wagen met een gebroken as binnenbrengt zonder blikschade en de garagist zegt dat je een accident gehad hebt, terwijl dit niet het geval is, dan wil jij toch ook weten hoe dit komt?
          als ik mijn body + lens vastpak met beide handen en er heel hard mijn knie tegen duw, wees dan maar zeker dat vanbinnen alles kapot zal springen, terwijl er aan de buitenkant niet het minste schrammetje zal zijn

          ik wil gewoon maar zeggen dat het ook perfect kan gebeurd zijn door bvb: iemand die op de tas gaat zitten, de tas die gevallen is,... zonder ook maar één schrammetje op de lens of body, terwijl vanbinnen toch alles afgebroken is

          ik geloof je voor de volle 100% dat je toestel NIET is gevallen, maar dat sluit deze schade niet uit...
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

            Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
            Even het vervolg op deze post over een defect aan mijn D90 en 17-55.

            Camera via mijn dealer binnen gestuurd bij Procirep op 13 januari. Met de nodige documenten en facturen want mijn D90 is nog mooi in garantie. Dat dacht ik toch...

            Nog even kort de symptomen:
            - Lens zat vast en kwam niet los
            - Soms ERR melding, soms F-- melding
            - Diafragma kan niet veranderd worden
            - Beeld door de zoeker is donker

            Uiterlijk geen schade, toestel nooit gevallen en meer zorg voor gedragen als voor mijn eigen vriendin

            Toestel heeft schitterend zijn dienst gedaan tijdens mijn laatste reisjes, schitterende plaatjes opgeleverd
            Bij terugkomst een tweetal weken in de rugzak gebleven en bij de eerstvolgende uitstap Problemen!

            Vandaag eindelijk nieuws... tot mijn grote verbazing een bestek. Want de camera heeft valschade en wordt dus niet onder garantie gerepareerd.

            Even bellen naar mijn dealer... contactgegevens vragen van Procirep en dossiernummer vragen en bellen maar.
            Een voordeel is dat Procirep geen Belgacom of Telenet is en dat de telefoon wel vlug beantwoord wordt, toch een positieve noot in het verhaal.

            Na de inleiding en de nodige gegevens te hebben door gegeven, ongeveer volgend verhaal:

            Procirep: - Ja daar is inderdaad een bestek voor opgemaakt. Een "kleine" 380 Euro.
            Ikke: - Maar toestel is nog onder garantie?
            Procirep: - Ja, maar bij valschade is dat niet het geval.
            Ikke: - Maar zowel ikzelf als mijn officiële dealer hebben kunnen vaststellen dat er geen valschade was.
            Procirep: - Niet aan de buitenkant, maar wel aan de binnenkant van het toestel. () Spiegelbox moet vervangen worden. De metalen bevestigingsring in de camera is kapot en er zijn verschillende vijzen afgebroken. ()
            Ikke: - En gebeurt dit vaker? Enig idee hoe dit kan gebeuren?
            Procirep: - Door valschade mijnheer. En dit gebeurt niet vaak, de D90 is al een degelijk toestel en meestal is het de plastic mount van de lens die kapot is, maar de 17-55 heeft een metalen mount. Is al professioneler materiaal, snapt u
            Ikke: - Dus met minder professioneel materiaal...
            Procirep: - ...waren de kosten een stuk lager geweest...
            Ikke: - Maar toestel is nooit gevallen
            Procirep: - Wij vinden geen andere verklaring.
            Ikke: - Dus als jullie geen andere verklaring vinden, dan is het dus valschade, zonder externe schade, enkel intern...?

            Bon, gefrustreerd telefoon neergelegd. Laatste voorstel van de vriendelijke dienst bij Procirep is om alleen de stukken aan te rekenen. Een mooie 300 Euro rond....

            Leuk bij Nikon, je geeft duizenden (en alles samen echt wel duizenden) euro's uit aan materiaal, maar een degelijke garantie bestaat er niet. Zonder bewijzen wordt er een oorzaak gegeven aan een probleem...

            Schandalig!!! Wordt waarschijnlijk vervolgd met een staartje
            Ik begrijp er niks van!

            Ik heb je vorige discussie ook gevolgd en was benieuwd wat er zou van komen.
            Dat het geen garantie zou worden was duidelijk! Maar...

            Je zij in je vorige discussie dat je tas gevallen was, en vanaf toen was het toestel stuk.
            Nu kom je een ander verhaal vertellen!
            Je kan ook duidelijk zien dat je een wijziging hebt doorgevoerd in de vorige discussie. Dit was rond 11h30 en daarna start je deze discussie.

            Als dit niet zo is, wat heb je dan veranderd?
            Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

            Comment


            • #7
              Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

              Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
              Uiterlijk geen schade, toestel nooit gevallen en meer zorg voor gedragen als voor mijn eigen vriendin

              Toestel heeft schitterend zijn dienst gedaan tijdens mijn laatste reisjes, schitterende plaatjes opgeleverd
              Bij terugkomst een tweetal weken in de rugzak gebleven en bij de eerstvolgende uitstap Problemen!
              Als ik het zo lees moet er iets met die rugzak gebeurd zijn.
              Misschien tijdens je reis terug naar huis, de twee weken dat hij thuis lag of op weg naar je uitstap. Misschien zonder het te beseffen een zware klap gehad ofzo.
              Dat zou verklaren dat er geen uiterlijke schade is.
              Misschien was je vriendin wel jaloers dat je camera beter behandeld werd dan haar. Ik zou haar eens aan de tand voelen als ik van jou was

              Blijft wel klote voor je, maar niet zo veel aan te doen vrees ik.

              Comment


              • #8
                Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                Je zij in je vorige discussie dat je tas gevallen was, en vanaf toen was het toestel stuk.
                Nu kom je een ander verhaal vertellen!
                ALS dat zo is zou ik maar content zijn met de €80 korting die je van Procirep gekregen hebt, en zou ik stoppen ze hier zwart te maken.

                Comment


                • #9
                  Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                  Heeft je fototas (en de inhoud natuurlijk) misschien een vliegreis meegemaakt? De handbagage in de "overhead compartments" krijgt meer te verduren dan je denkt...
                  www.135mm.be
                  @135mm_leuven
                  info@135mm.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                    Je zij in je vorige discussie dat je tas gevallen was, en vanaf toen was het toestel stuk.
                    Nu kom je een ander verhaal vertellen!
                    Je kan ook duidelijk zien dat je een wijziging hebt doorgevoerd in de vorige discussie. Dit was rond 11h30 en daarna start je deze discussie.

                    Als dit niet zo is, wat heb je dan veranderd?
                    Inderdaad, heb ik ook gelezen, en nu komt TS Procirep beschuldigen, als je eerlijk bent mipstoo weet jij wel duidelijk wat er gebeurd is met je toestel.

                    Bij Procirep zijn ze ook niet achterlijk hé, vijzen breken niet zomaar af in een toestel.

                    Hier je andere post gewijzigd vlak voor je dit draadje hebt gestart,
                    Laatst gewijzigd door mipstoo; Vandaag om 11:26
                    Last edited by Guest42; 29 januari 2010, 14:24.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                      post verwijderd
                      Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 17:43.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                        Dat zij dan maar bewijzen dat het gevallen is, want daar nam ik geen genoegen mee.
                        afgebroken schroeven, bevestigingsring kapot en spiegelhuis is dat geen bewijs dat de camera aan uitwendig geweld heeft bloot gestaan. Dat de eigenaar niets heeft gemerkt, maakt weinig uit.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                          uuuuuuuuuuuuuu
                          Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 19:20. Reden: yyyyyyyyyyyy

                          Comment


                          • #14
                            Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                            Heb dit ook ooit voorgehad met mijn OLympus trip 35 (ja het is reeds zeeeer lang geleden). Camera in rugzak, rugzak laten vallen, camera uiterlijk nog in nieuwstaat, geen krasje, geen deukje, niets. Maar binnenin lag dat toestel volledig in de frut.

                            Geert

                            Comment


                            • #15
                              Re: Procirep en Nikon Garantie - Bull§h!t

                              Mannen toch...

                              1st en vooral heb ik idd gezegd in mijn vorige post dat de enige mogelijkheid die ik zag het gene was dat ik ook geschreven had. Dat de camera met lens, in de tas, iets te verduren heeft gekregen, dit is zelfs mee gedeeld aan de telefoon met Procirep. Vallen is onmogelijk want de rugzak ligt normaal op de grond naast al mijn analoog gerief. Vliegtuigreizen heeft die wel meegemaakt, maar heeft daarna nog naar behoren gefunctioneerd. Dit was idd verwijderd uit het bericht 2 weken terug want ik weet heel goed dat dit tegen mij gebruikt kan worden.

                              2de, het geen dat vandaag verwijderd is was dat ik zei dat ik de diafragma ook niet via de lens meer kon veranderen. Wat normaal is want dit gaat niet met een 17-55. Gewoon een stommiteit die ik bij het herlezen ben tegengekomen. Jammer dat de meesten op een forum altijd maar veronderstellingen maken.

                              Mijn bedoeling is het niet om Procirep zwart te maken, de persoon aan de telefoon was heel vriendelijk en kalm. En de 80 euro korting is een tegemoetkoming. Wat ik wel wil mee te delen dat garantie van 2 jaar niet per se een garantie is. Eerst en vooral blijkt Nikon maar 1 jaar te geven en het 2de jaar is blijkbaar voor de winkel. Tweede blijkt dat zonder enig bewijs er eender wat kan geïnsinueerd worden. Wat in mijn ogen, als je meerdere duizenden euro's uitgegeven hebt bij een merk, schandalig is. Daar heeft Procirep natuurlijk geen boodschap aan want Nikon verdient aan mijn kooplust.

                              Alle euvel is wel al verholpen door een deal dankzij mijn Nikon Pro dealer, waarvoor dank. Procirep verwijt ik nog steeds dat een garantie niet kan ingetrokken worden doordat een schade is vastgesteld waarvan de oorzaak niet is gekend. Dit is de normale en eerlijke manier van zaken doen, en van mij mogen ze hier over aangeschreven worden, zelfs op een publiek forum.

                              Ik werk in een bedrijf waar we begrijpen wat een klant bind aan een merk of bepaalde dienst. Sommige bedrijven hebben dit echter (nog) niet begrepen.

                              Groeten
                              Mipstoo
                              Last edited by mipstoo; 29 januari 2010, 14:46.

                              Comment

                              Working...
                              X