Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

frigo defect na elektriciteitspanne

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • frigo defect na elektriciteitspanne

    Gisteren besloot m'n vriendin om zowel de vaatwas, wasmachine, microgolf en waterkoker tegelijk aan te steken..
    Het gevolg was dat de hoofdplon uitviel.
    Toen ik deze terug aanstak en enkele apparaten uitschakelde werkte alles perfect, behalve de frigo die er geen zin meer in had

    Iemand een idee wat aan kan schelen? 'k heb de frigo al eens op een ander stopcontact aangesloten maar zonder resultaat.

  • #2
    Re: frigo defect na elektriciteitspanne

    Werkt het lichtje nog?

    Comment


    • #3
      Re: frigo defect na elektriciteitspanne

      Hallo,

      Wij hebben ooit aan de hand gehad dat het lampje van de frigo stuksprong en daarna deed de frigo het ook niet meer. Helemaal niks koelen meer, noppes ...
      Een buurman/professionele klusjesman maakte me er toen attent op dat bijna elke frigo een soort "veiligheid" heeft, meestal een klein knopje dat goed verborgen zit waarmee je hem terug "uit veiligheid" kan halen.
      Bij onze frigo zat dat knopje in het "afwateringsgaatje" achteraan tegen de binnenwand. Ik heb heel goed moeten zoeken.
      Even dat knopje ingedrukt (met een schroevendraaiertje), en ja hoor, de frigo deed het weer prima!
      Ik denk dat het in jouw geval ook zo iets moet zijn.
      Dus, succes bij het zoeken naar dat "knopje" (moet in de handleiding te vinden zijn).

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: frigo defect na elektriciteitspanne

        neen, het licht werkt ook niet meer.. 'k heb het eens uitgedraaid maar het lampje zag er nog ok uit, dus dat was de oorzaak niet.

        @JAJA: Bedankt voor de tip, zal het "knopke" eens gaan zoeken vanavond

        Comment


        • #5
          Re: frigo defect na elektriciteitspanne

          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
          Hallo,

          Wij hebben ooit aan de hand gehad dat het lampje van de frigo stuksprong en daarna deed de frigo het ook niet meer. Helemaal niks koelen meer, noppes ...
          Een buurman/professionele klusjesman maakte me er toen attent op dat bijna elke frigo een soort "veiligheid" heeft, meestal een klein knopje dat goed verborgen zit waarmee je hem terug "uit veiligheid" kan halen.
          Bij onze frigo zat dat knopje in het "afwateringsgaatje" achteraan tegen de binnenwand. Ik heb heel goed moeten zoeken.
          Even dat knopje ingedrukt (met een schroevendraaiertje), en ja hoor, de frigo deed het weer prima!
          Ik denk dat het in jouw geval ook zo iets moet zijn.
          Dus, succes bij het zoeken naar dat "knopje" (moet in de handleiding te vinden zijn).

          Jaja
          Hahaha jaja, dat is de g-spot van een frigo
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: frigo defect na elektriciteitspanne

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Hahaha jaja, dat is de g-spot van een frigo
            tja..en nou de handleiding nog!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: frigo defect na elektriciteitspanne

              theokus,

              Als ik je goed begrijp is volgens jou de definitie van G-spot dus deze:

              "Een klein knopje dat goed verborgen zit waarmee je iemand terug "uit veiligheid" kan halen."

              Jaja

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Hahaha jaja, dat is de g-spot van een frigo
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: frigo defect na elektriciteitspanne

                Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                theokus,

                Als ik je goed begrijp is volgens jou de definitie van G-spot dus deze:

                "Een klein knopje dat goed verborgen zit waarmee je iemand terug "uit veiligheid" kan halen."

                Jaja
                Voilà
                MAAR nu hoorde ik toevallig gisteren in de Slimste Mens dat die G-spot niet bestaat.
                En nu?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: frigo defect na elektriciteitspanne

                  De compressors van de meeste koelkasten en diepvriezers hebben geen startcondensator.
                  Zonder die startcondensator kan die compressor alleen opstarten als de druk aan de zuig en perskant gelijk zijn. Als je een kwartiertje wacht, dan zal de druk in de verdamper en condensor wel gelijk zijn, en dan start de compressor wel weer.

                  Als de compressor niet direkt start, dan valt die uit op de stroombeveiliging (Klixon). Die stroombeveiliging schakelt na een minuutje weer terug in (automatisch dus), en als er dan geen te groot drukverschil zit in de installatie dan zal de compressor ook wel terug starten. Maar het is wel beter dat je gewoon wat langer wacht voor je de stekker weer insteekt.

                  Als de compressor na een kwartier nog niet terug wil draaien, dan zit er waarschijnlijk een defect in de startinrichting (startrelais of de klixon). Dan zal je dus iemand moeten bellen die weet hoe je dat kan repareren...


                  Maar het is ook mogelijk dat de koelkast of diepvriezer gewoon nog niet warm (aan de binnenkant dus) genoeg was om de thermostaat weer te laten inschakelen, dan wil de compressor ook niet draaien.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: frigo defect na elektriciteitspanne

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    De compressors van de meeste koelkasten en diepvriezers hebben geen startcondensator.
                    Zonder die startcondensator kan die compressor alleen opstarten als de druk aan de zuig en perskant gelijk zijn. Als je een kwartiertje wacht, dan zal de druk in de verdamper en condensor wel gelijk zijn, en dan start de compressor wel weer.

                    Als de compressor niet direkt start, dan valt die uit op de stroombeveiliging (Klixon). Die stroombeveiliging schakelt na een minuutje weer terug in (automatisch dus), en als er dan geen te groot drukverschil zit in de installatie dan zal de compressor ook wel terug starten. Maar het is wel beter dat je gewoon wat langer wacht voor je de stekker weer insteekt.

                    Als de compressor na een kwartier nog niet terug wil draaien, dan zit er waarschijnlijk een defect in de startinrichting (startrelais of de klixon). Dan zal je dus iemand moeten bellen die weet hoe je dat kan repareren...


                    Maar het is ook mogelijk dat de koelkast of diepvriezer gewoon nog niet warm (aan de binnenkant dus) genoeg was om de thermostaat weer te laten inschakelen, dan wil de compressor ook niet draaien.
                    Allemaal juist, maar hoe verklaar je dat het lampje ook niet werkt, volgens mij zit er nog ergens een veiligheid ingebouwd, zoals JaJa zegt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: frigo defect na elektriciteitspanne

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Allemaal juist, maar hoe verklaar je dat het lampje ook niet werkt, volgens mij zit er nog ergens een veiligheid ingebouwd, zoals JaJa zegt.
                      Dan zal er bij de nieuwere modellen inderdaad wel ergens een veiligheid inzitten, ik heb al lang niet meer aan een koelkast gewerkt.
                      Aan andere koelinstallaties (persluchtdrogers, en allerlei verschillende koelmodules) werk ik dagelijks.

                      Als er een veligheid inzit die je zelf kan resetten, dan zal dat ook wel in de handleiding staan, zeker als je die telkens moet resetten na een stroompanne (of ze zouden graag zoveel mogelijk willen verdienen aan die pannes, en er elke keer een technieker naartoe sturen om op dat knopje te drukken).
                      Last edited by Black B@ndit; 28 januari 2010, 16:25.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: frigo defect na elektriciteitspanne

                        'k heb een beetje zitten prutsen aan de thermostaat en warempel, en kwam terug leven in

                        Iedereen alvast bedankt voor de hulp, Super

                        Comment


                        • #13
                          Re: frigo defect na elektriciteitspanne

                          eind goed, al goed

                          Comment


                          • #14
                            Re: frigo defect na elektriciteitspanne

                            pruts eens aan de thermostaat , zal dan wel in gang schieten
                            Jos
                            Site

                            Comment


                            • #15
                              Re: frigo defect na elektriciteitspanne

                              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              eind goed, al goed
                              Zoals in een sprookje
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X