Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scanner uit 'den Aldi'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scanner uit 'den Aldi'

    Hoi forumers,

    vandaag een nieuwe scanner gehaald bij 'den Aldi' maar krijg de software voor
    beeldbewerking niet geinstalleert in Windows 7.
    Nog mensen met hetzelfde probleem? Gelieve hier uw probs te delen...


    alvast bedankt!
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

  • #2
    Re: Scanner uit 'den Aldi'

    Altijd eerst software/driver installeren en pas als de software vraagt om de scanner in te steken of aan te zetten, dan pas doen. NOOIT scanner insteken en dan de driver installeren, want nadien krijg je heel vaak problemen.

    Geen driver voor Windows 7 ? Kies dan voor de 32-bit of 64-bit Windows Vista driver (afhankelijk van uw Windows 7 versie).
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

    Comment


    • #3
      Re: Scanner uit 'den Aldi'

      Oke maar dat hebben we niet gedaan hoor...

      We waren van plan om eerst alle bijhorende software te installeren voor we de scanner
      aanzetten. We hebben de scanner nog niet aangezet omdat de software installatie mislukt.
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • #4
        Re: Scanner uit 'den Aldi'

        Niet met een scanner uit de Aldi maar met een "oude" HP Scanjet 4890: kon ook de soft niet installeren in Win7.
        Installatie deed het wel nadat ik met de rechtermuisknop op het installatieprogrammaatje setup.exe (van de HP "Solution Center" software) klikte en dan koos voor "Compatibiliteitsproblemen oplossen". Op het volgende venstertje gekozen voor "Problemen met programma oplossen". Op het volgende kiezen voor "Het programma werkte in een andere versie van Windows maar kan nu niet worden geïnstalleerd of uitgevoerd". En dan Windows Vista (Service Pack 2) geselecteerd (omdat de installatie inderdaad in die versie van Windows wél werkte).
        Installatie liep plots wel probleemloos en het programma werkt nu ook zonder haperen.
        Ook eens proberen?
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

        Comment


        • #5
          Re: Scanner uit 'den Aldi'

          merci voor de snelle antwoorden en 't is ondertussen opgelost!

          Ik heb alle software welke reeds geinstalleert was kompleet verwijderd, opnieuw geinstalleert en nu lukt het dus wel.
          Vraag mij nu niet waarom het nu wel lukt en bij de eerste poging niet want daar kan ik geen deftig antwoord op geven...

          Windows 7 is knap qua looks en performance maar 'k vind wel dat sommige pragramma's niet compatibel zijn voor dit besturingssysteem, zeker wanneer je op 64bit versie draait.
          Toch een foutje van de makers van Windows 7 IMHO.

          groetjes,
          K
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • #6
            Re: Scanner uit 'den Aldi'

            Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
            merci voor de snelle antwoorden en 't is ondertussen opgelost!

            Ik heb alle software welke reeds geinstalleert was kompleet verwijderd, opnieuw geinstalleert en nu lukt het dus wel.
            Vraag mij nu niet waarom het nu wel lukt en bij de eerste poging niet want daar kan ik geen deftig antwoord op geven...

            Windows 7 is knap qua looks en performance maar 'k vind wel dat sommige pragramma's niet compatibel zijn voor dit besturingssysteem, zeker wanneer je op 64bit versie draait.
            Toch een foutje van de makers van Windows 7 IMHO.

            groetjes,
            K
            Tja, ik bekijk het anders
            Nu moet je wat meer zoeken om sommige zaken aan de praat te krijgen.
            We zijn veel gewoon geworden.

            Dat zoeken vind ik niet zo erg omdat de besturing het waard is.

            Een scanner aansluiten daar had ik ook last mee in XP Pro, gewoon omdat ik het niet
            wist plus het was ook de eerste keer.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Scanner uit 'den Aldi'

              Heb hier ook een scanner (all in one) van epson met win7 64bit.

              Scanner rechtstreeks in usb poort geplaatst en win7 doet de rest
              Automatisch drivers van het net gehaald zondere enig probleem.
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Scanner uit 'den Aldi'

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Tja, ik bekijk het anders
                Nu moet je wat meer zoeken om sommige zaken aan de praat te krijgen.
                We zijn veel gewoon geworden.

                Dat zoeken vind ik niet zo erg omdat de besturing het waard is.

                Een scanner aansluiten daar had ik ook last mee in XP Pro, gewoon omdat ik het niet
                wist plus het was ook de eerste keer.

                Klopt, het zoekwerk is vaker iets 'lastiger' dan bij bv. WinXP maar toch...

                Toen ik nog met met XP Home Edition werkte (heb ik zo'n 11 jaar gedaan) had ik niet zoveel moeite om een bijkomend extern apparaat (scanner, printer, PDA, etc.) te installeren als in Windows 7.
                Het was eenvoudiger; uitpakken, aansluiten en hopla... alles werkte, vaak zonder
                installatie cd-roms of andere bijkomende software.

                Maar ach, alles komt goed en als we het niet weten dan vragen we het na op BD.
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • #9
                  Re: Scanner uit 'den Aldi'

                  Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht

                  Klopt, het zoekwerk is vaker iets 'lastiger' dan bij bv. WinXP maar toch...

                  Toen ik nog met met XP Home Edition werkte (heb ik zo'n 11 jaar gedaan) had ik niet zoveel moeite om een bijkomend extern apparaat (scanner, printer, PDA, etc.) te installeren als in Windows 7.
                  Het was eenvoudiger; uitpakken, aansluiten en hopla... alles werkte, vaak zonder
                  installatie cd-roms of andere bijkomende software.

                  Maar ach, alles komt goed en als we het niet weten dan vragen we het na op BD.
                  Hahaha ja juist.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scanner uit 'den Aldi'

                    Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                    Klopt, het zoekwerk is vaker iets 'lastiger' dan bij bv. WinXP maar toch...

                    Toen ik nog met met XP Home Edition werkte (heb ik zo'n 11 jaar gedaan) ...
                    Windows XP Home:
                    Het besturingssysteem werd geïntroduceerd op 25 oktober 2001.
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scanner uit 'den Aldi'

                      Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                      Windows 7 is knap qua looks en performance maar 'k vind wel dat sommige pragramma's niet compatibel zijn voor dit besturingssysteem, zeker wanneer je op 64bit versie draait.
                      Toch een foutje van de makers van Windows 7 IMHO.

                      groetjes,
                      K

                      En dan later klagen als je OS vastloopt omwille van exotische drivers?

                      Die drivers worden niet gemaakt door Microsoft he, maar door de leverancier van dat apparaat, dus de fout ligt bij hen.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #12
                        Re: Scanner uit 'den Aldi'

                        Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht

                        Klopt, het zoekwerk is vaker iets 'lastiger' dan bij bv. WinXP maar toch...

                        Toen ik nog met met XP Home Edition werkte (heb ik zo'n 11 jaar gedaan) had ik niet zoveel moeite om een bijkomend extern apparaat (scanner, printer, PDA, etc.) te installeren als in Windows 7.
                        Het was eenvoudiger; uitpakken, aansluiten en hopla... alles werkte, vaak zonder
                        installatie cd-roms of andere bijkomende software.

                        Maar ach, alles komt goed en als we het niet weten dan vragen we het na op BD.
                        Sorry, maar dit klopt niet..

                        Win 7 is het gemakkelijkste OS als het op (automatische) installatie van erkende drivers aankomt.
                        Win XP kon al iets, maar Win 7 is op dat vlak toch mijlen beter.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: Scanner uit 'den Aldi'

                          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Sorry, maar dit klopt niet..

                          Win 7 is het gemakkelijkste OS als het op (automatische) installatie van erkende drivers aankomt.
                          Win XP kon al iets, maar Win 7 is op dat vlak toch mijlen beter.

                          Ja jong, en toch klopt dit wel, ik stel dit zelf regelmatig genoeg vast om van deze mening te kunnen zijn...
                          Goed voor U wanneer bij jou alles van den eerste keer werkt maar hiero is dat net effe iets anders.

                          Zoals ik reeds aangaf moet ik telkens een compabiliteitsprobleem toepassen iets wat ik, onder XP HomeEdition, nooit of te nimmer heb toegepast.
                          Deze functie bestond wellicht ook niet in XP maar daar zit nu net mijn punt.

                          De makers van Win7 hadden zich beter moeten voorbereiden, ze hadden feedback genoeg mee in hun rugzakje via vorige besturingssystemen zoals bv. XP én Vista.

                          Verder vindt ik Win7 een schitterende iets maar er zijn hier en daar mankementen imho.

                          @ alverman; heb mijn vorige pc in 2001 aangekocht (factuur ligt hier voor mijne neus) bij den Aldi waar toen reeds XP op draaide ja.
                          oke 't is geen 11 jaar geleden als je daarop doelde...
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Scanner uit 'den Aldi'

                            Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                            [FONT="Comic Sans MS"]
                            snip
                            Zoals ik reeds aangaf moet ik telkens een compabiliteitsprobleem toepassen iets wat ik, onder XP HomeEdition, nooit of te nimmer heb toegepast.
                            Deze functie bestond wellicht ook niet in XP maar daar zit nu net mijn punt.

                            De makers van Win7 hadden zich beter moeten voorbereiden, ze hadden feedback genoeg mee in hun rugzakje via vorige besturingssystemen zoals bv. XP én Vista.
                            snip
                            ROTFL .. mij dunkt dat ze de ervaring met Vista bijzonder goed benut hebben ...

                            Waar het de archtectuur van een OS betreft blijft de naieviteit van sommigen mij nog steeds verregaand verbluffen .. Uwen XP home was maar een kaalgeplukt afkooksel van Windows 2000 tel uit je winst

                            Met een Ferrari heb je ook een compatibiliteitsprobleem .. de wielen van uw 2PK passen er niet op ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Scanner uit 'den Aldi'

                              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                              ROTFL .. mij dunkt dat ze de ervaring met Vista bijzonder goed benut hebben ...

                              Waar het de archtectuur van een OS betreft blijft de naieviteit van sommigen mij nog steeds verregaand verbluffen .. Uwen XP home was maar een kaalgeplukt afkooksel van Windows 2000 tel uit je winst

                              Met een Ferrari heb je ook een compatibiliteitsprobleem .. de wielen van uw 2PK passen er niet op ...
                              PMSL

                              Ja man, ge wilt het precies nie goe snappen hee?

                              Oke, Windows 7 mag dan wel een felle verbetering zijn ten opzichte van zijn voorgangers maar daar gaat het mij niet om... mij gaat het er wel om dat ik onder Windows XP veel minder moeite moest nemen om bijkomende software of apparatuur te installeren.
                              Hoe komt het dat mijn Photoshop editie onder Windows XP perfect draaide en nu plots sinds m'n overschakeling naar Windows 7 voor geen meter meer werkt?

                              Komt dit dan door mijn naïviteit of ligt het aan het compatibiliteitsproblemen van Windows denk je?
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment

                              Working...
                              X