Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kano op Lake Louise in de Canadese Rockies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kano op Lake Louise in de Canadese Rockies

    Hallo Allemaal,

    Ik was nog eens door mijn archieven aan het neuzen en kwam nog een foto tegen die ik in de Canadese Rockies genomen heb. Deze keer nog eens eentje van het prachtige en erg bekende Lake Louise van een ander zichtpunt.

    Het was een mooie morgen en zag dit gezin in het zonlicht genieten van een mooie kano tocht op dit prachtige meer. Ik vond hier voor het licht en de mist de moeite.

    Hopelijk vinden jullie deze foto ook de moeite!? Alvast bedankt voor het kijken!

    Groetjes uit Vancouver,
    Ann



    Wat informatie over de Canadian Rockies voor diegene die het interesseert: De Canadese Rockies liggen op een 800km ten oosten van Vancouver op de grens van de provincie British Columbia en Alberta. Er zijn 7 Nationale Parken die deel uit maken van dit enorm grote gebied met een totale oppervlakte van ongeveer 25,000 vierkante km. De volgende nationale parken maken deel uit maken van de Canadese Rocky Mountains: Mount Revelstoke National Park, Glacier National Park, Kootenay National Park en Yoho National Park die gelegen zijn in British Columbia en dan heb je nog Banff National Park, Jasper National Park en Waterton Lakes National Park die gelegen zijn in Alberta. Deze prachtige Canadese Rockies zijn gekend hun schitterende natuur pracht met blauw-groene meren omringd door bergen, de gletsjers, rivieren, watervallen en de vele wilde dieren die men hier in de ongerepte natuur kan zien. Je kan er oneindig genieten van de prachtige zichten om je heen en er is een enorm groot aanbod aan verschillende wandelingen met verschillende moeilijkheidsgraden.

    Zoals ik al zei in het vorige stukje zijn de Canadese Rockies ook erg gekend voor hun blauw-groenachtig gekleurde meren. Je vraagt je misschien ook af waar die blauwe kleur van die meren vandaan komt. Wel, de meeste meren in de Canadese Rockies kunnen die schitterende blauwe-groene kleur danken aan het licht filterend effect van kleine deeltjes silt wat men rock flour noemt. Dit rock flour is een poederachtige substantie dat van de bergrotsen wordt afgeschuurd door het smeltwater van de gletsjers en zo in het meer terecht komt. Dat rock flour wat in het water afgezet wordt filtert bijna alle kleuren van het licht spectrum, behalve deze prachtige turquoise blauwe of groenachtige kleur die je dan ziet in deze meren. Dat rock flour laat ook soms een melkachtige substantie na in het water zodat het er soms echt melkachtig uit ziet. Elk meer kan er anders uitzien op verschillende tijden van de dag. Soms zijn de meren erg kalm en is het net een spiegel en andere keren is het superblauw. Dit hangt allemaal af van de hoeveelheid rock flour dat aanwezig is in het water en ook een beetje van de weerstomstandigheden.

  • #2
    Re: Kano op Lake Louise in de Canadese Rockies

    Mooie compo, prachtig de sfeer weergegeven. De locatie, zoals steeds bij je foto's, is subliem.

    Enig minpuntje, de sneeuw is denk ik ietwat te licht.

    Comment


    • #3
      Re: Kano op Lake Louise in de Canadese Rockies

      Zondermeer knap erg knap
      mvg,
      Ludo V.

      Comment


      • #4
        Re: Kano op Lake Louise in de Canadese Rockies

        Stop maar met zulke opnames te posten Ann anders gaan we ruzie krijgen hé..;Ik heb het kwijl al langs mijn mondhoeken..
        Wat een machtige sterke plaat..Die diepte,grootsheid en sfeer....wow.
        Tja ik krijg er niet genoeg van..
        En ik zie hier nog wel voldoende detail in de mountains.
        Zie ik hier een prijsbeest?
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Kano op Lake Louise in de Canadese Rockies

          Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
          Enig minpuntje, de sneeuw is denk ik ietwat te licht.
          Daar heb je gelijk in en vandaar dat ik ook niet meer van de berg erbij genomen heb, het is moeilijk om de overbelichting onder controle te houden en de rest van het landschap licht genoeg te houden. Het licht was mooi over het algemeen, maar op de sneeuw was het echt heel fel.

          Dank je voor je reactie!
          Ann

          Comment


          • #6
            Re: Kano op Lake Louise in de Canadese Rockies

            Zo te zien is dat archief van jou een goudmijn....subliem sfeertje met die mist op het blauw-groene water
            "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

            Comment


            • #7
              Re: Kano op Lake Louise in de Canadese Rockies

              Zonder meer indrukwekkend , zelf vind ik het één van je beste foto's....man,man...een arm en een been zou ik er voor over hebben daar ne keer te kunnen rondhangen ...sterke plaat

              Comment


              • #8
                Re: Kano op Lake Louise in de Canadese Rockies

                Geweldig mooie foto Ann die alles mee heeft, de sfeer, compo, scherpte en de prachtige kleuren. Voor mij een TOP plaat


                Groetjes chrit.
                Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

                Comment


                • #9
                  Re: Kano op Lake Louise in de Canadese Rockies

                  Een van de betere uit je archief, mooi

                  Mvg,
                  Wim

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kano op Lake Louise in de Canadese Rockies

                    Dank u wel voor alle reacties! Die stel ik altijd op prijs!

                    Groetjes,
                    Ann

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kano op Lake Louise in de Canadese Rockies

                      Heel erg mooi en sfeervol. Kan zo in een luxueuse reisbrochure en het zal zeker publiek trekken. Heel sjiek
                      Paulusz

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kano op Lake Louise in de Canadese Rockies

                        zou je kunnen gebruiken voor een trailer van een film...prachtig gewoon
                        mooi en toch een beetje mysterieus

                        groetjes
                        hilde
                        groetjes
                        hilde

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kano op Lake Louise in de Canadese Rockies

                          Ik ben helemaal niet jaloers hoor
                          Prachtige omgeving en het er mooi opgezet.

                          gr.ron.
                          http://exhi-fotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kano op Lake Louise in de Canadese Rockies

                            Oooh, ik zou daar willen zijn
                            Mooi zo
                            Grts Maddy.
                            zero

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kano op Lake Louise in de Canadese Rockies

                              Prachtige foto eigenlijk feitelijk, licht, omgeving Maar als men dan toch iets wil en.of moet aanmerken op zo'n plaat is het imo dat die ander kajak of wat dan ook een beetje storende is, een detail uiteraard

                              Comment

                              Working...
                              X