Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blackberry topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blackberry topic

    Zijn er hier Blackberry bezitters.
    Ik ben aan het overwegen een keer zoiets aan te schaffen.
    Er word flink gestunt tegenwoordig met prijzen.
    Voor mij is het voornaamste dat ik overal kan internetten.

    Laten we er een Blackberry topic van maken, dus alle info of als je er iets over kwijt wil, knal hier maar neer.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: Blackberry topic

    Blackberry(s)
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: Blackberry topic

      Ik heb zelf de 8520,ben er best tevreden over.
      Heeft wifi maar internetten vind ik niet zo geweldig,daar is het schermpje te klein voor.


      Mvg.
      Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
      Mijn website.

      Comment


      • #4
        Re: Blackberry topic

        Ik heb een BB curve tot mijner beschikking van't werk.

        nu moet ik zeggen dat dit goe marcheert qua mail, agenda en contacten. Er is constant syncro met de exchangeserver en BBserver software ism een BB abonnement. Dus voor zakelijke toepassingen zit dit wel snor.

        Maar zoals Rumocool zegt
        internetten vind ik niet zo geweldig
        Dit is zeker beter op een iPhone.

        Persoonlijk denk ik ook dat er veel leukere app's zijn voor iPhone. Als ik zelf zou moeten betalen voor mijn GSM dan zou het een iPhone zijn

        Nu heb je ook de BB Storm maar zou geen gebruiksvriendelijke touchscreen hebben.

        Mijn keuze zou vlug gemaakt zijn.

        Zorg er in ieder geval voor dat je je goed laat informeren qua abonnent, dit zou je later veel kopzorgen kunnen vermijden. Eens je de voordelen geproeft hebt kan het dataverkeer vlug oplopen en kan de rekening dik tegenvallen .

        succes.
        Nikon stuff and more ...
        https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

        Comment


        • #5
          Re: Blackberry topic

          Ik heb sinds november 2009 een 8900 curve, goede bouw kwaliteit, goed leesbaar scherm ook voor PDF, XL's en DOC bestanden. Loopt synchroon met Lotus Notes voor email en agenda via Mobistar, adresboek ook lotus notes maar lokaal op laptop en gaat via USB. Buetooth carkit werkt voortreffelijk, maar de batterij gaat slechts 2 dagen mee (wifi staat uit) dus voor in de wagen extra 12V lader aangeschaft.
          Is al een paar keer tegen de vlakte gegaan maar doet het nog steeds voortreffelijk, al heb ik mijn bedenkingen over het rolwieltje het nieuwe model heeft een touchpad...

          EDIT
          Oorspronkelijk geplaatst door felpro Bekijk bericht
          Zorg er in ieder geval voor dat je je goed laat informeren qua abonnent, dit zou je later veel kopzorgen kunnen vermijden. Eens je de voordelen geproeft hebt kan het dataverkeer vlug oplopen en kan de rekening dik tegenvallen .
          Gouden raad, ik schrok mij een ongeluk van de maandelijkse kost. Een geluk dat het bedrijf mij dit opgedrongen heeft
          Last edited by Rudy M.; 26 januari 2010, 19:33.
          Rudy,

          Hier vind je meer Astrofotografie werk.

          Comment


          • #6
            Re: Blackberry topic

            Ik ben ook een heel tevreden gebruiker van mijn BB (ik had een 3-tal HTC's hiervoor).
            Plus
            * heeft me nog nooit in de steek gelaten waar ik ook ter wereld ben (tot op het platteland van Indonesië)
            * Doet precies wat het moet doen en dat is mij mijn mailtjes netjes bezorgen.

            Min
            Zoals in de post hierboven werd aangehaald de maandelijkse kost. Ik heb een abo bij een BES server (via Hostbasket) en dat werkt eerlijk waar schitterend maar de jaarlijkse kost is niet mis.
            Ik vind persoonlijk dat de BB9000 die ik heb toch iets sterker mocht gebouwd zijn.

            Gebruik ik het toestel om te surfen? Nee, daarvoor zijn er andere en betere oplossingen op de markt (lees: goedkopere)

            Comment


            • #7
              Re: Blackberry topic

              Ik heb een BOLD 9000 sinds 2008 en nog altijd zeer tevreden.
              Daarvoor een Curve en een 7290.
              Ik ben dan ook een BB Addict!!!
              Zeer goede toestellen!
              PENTAX *ist DL + 2GB SD Card + SMC PENTAX-DA 1:3.5-5.6 18-55mm AL + Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO + Sigma 50mm 1:2.8 DG MACRO + METZ Mecablitz 48 AF-1 + Lowepro Slinghshot 300 AW http://www.xiribi.be

              Comment


              • #8
                Re: Blackberry topic

                Als het enkel om je mail te doen is en dat Kan via POP dan kun je er veel goedkoper vanaf zijn. Ik had bv een Nokia 5310 die nu 99e kost en een data abo van 15e per maand. Die Nokia is ondertussen vervangen door htc hero met Android. Aanrader als je veel Google software gebruikt.

                Comment


                • #9
                  Re: Blackberry topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door felpro Bekijk bericht

                  Zorg er in ieder geval voor dat je je goed laat informeren qua abonnent, dit zou je later veel kopzorgen kunnen vermijden. Eens je de voordelen geproeft hebt kan het dataverkeer vlug oplopen en kan de rekening dik tegenvallen .
                  Aangezien ik leek ben op dat gebied is me dit onduidelijk.
                  Als je de link bekijk en zo'n aanbieding neemt dan beteel je toch niet meer als 21,45 per maand, of zie ik dat verkeeerd?
                  http://shop.www.hi.nl/hi/RAPRD/Black...BBC8520bl.html
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                  Comment


                  • #10
                    Re: Blackberry topic

                    OK, je woont in Nederland ... say no more. Daar gelden andere tarieven voor mobile telefonie, lees "véééééél goedkoper" dan in ons belgen landje .

                    Maar dit ter zijde, er zijn toch een aantal aandachtspunten.

                    - het "eindeloos BB tarief", €7,50/mnd is enkel geldig het eerste jaar daarna is het €17,50/mnd
                    - minimum 2 jarig contract afsluiten
                    - opgepast: enkel in nederland geldig, daarbuiten zullen heel waarschijnlijk de buitenlands tarieven gelden en dit kan wel eens héél duur zijn.
                    - lees puntje 7 ook eens http://www.hi.nl/web/show/id=299087
                    nergens staat vermeld wat zij verstaan onder "normaal gebruik" (dataverbruik)

                    op het eerste zicht toch nog stukken goedkoper dan bij ons.
                    wij hebben bepaalde packs en die gaan uit van dataverkeer.

                    groetjes.

                    Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                    Aangezien ik leek ben op dat gebied is me dit onduidelijk.
                    Als je de link bekijk en zo'n aanbieding neemt dan beteel je toch niet meer als 21,45 per maand, of zie ik dat verkeeerd?
                    http://shop.www.hi.nl/hi/RAPRD/Black...BBC8520bl.html
                    Nikon stuff and more ...
                    https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Blackberry topic

                      Heb ook een BB. Van mijn werkgever gekregen. Al mijn e-mail accounts kan ik lezen via dit ding. Echter, mijn werkgever heeft er zoveel security toepassingen op draaien dat het niet meer leuk is... Internet is mogelijk: om snel nog een vluchtje te boeken, een sandwich te bestellen via green-attitude.be, file info bekijken als je in de file zit... Maar niet geschikt om echt een lange tijd te surfen...
                      Totale kost per maand (voor mijn werkgever): tussen de 100 en 200 eur per maand (inclusief een aantal telefoontjes naar het buitenland vnl NL en US).
                      Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                      Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: Blackberry topic

                        Hallo,

                        Ik heb nu bijna een jaartje een BB Bold 9000 ...

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Blackberry topic

                          Hier ook een BB gebruiker
                          Daarvoor andere smartphones.

                          Als het is om emails te ontvangen gaat er niets boven een BB (heb 4 mailboxen die door BB doorgestuurt worden - BB kan tot 10 emailsadressen ophalen).

                          BB heeft push email dat betekend dat de BB servers jou mailboxen in de gaten houden en wanneer er een mail binnenkomt deze direct doorsturen naar je toestel.

                          Bij pull email (windos en iphone smartphones) gaat je GSM om de zoveel tijd verbinding maken met je mailbox om te kijken of er nieuwe berrichten zijn.

                          Surfen gaat beter op een Iphone dan op een BB.

                          Ook een nadeel is dat vele apps voor de BB betalend zijn.
                          bvb PDF's kun je bekijken (als attachement in een email) via een online applicatie.

                          Wil je PDF die op je toestel staan openen dan heb je daarvoor Dataviz software nodig dat je dient aan te kopen (een light versie staat standaard op je toestel, maar daarin zit geen pdf reader).
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Blackberry topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                            Ik heb sinds november 2009 een 8900 curve,
                            ik heb deze ook ondertussen via het werk.
                            even wennen aan het apparaat, mijn eerste bevindingen zijn ok
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                            Comment


                            • #15
                              Re: Blackberry topic

                              Ik ben ook een fervent BB gebruiker, heb een Storm momenteel (mijn collega heeft dan weer liever een iphone).

                              Mijn mening: BB aan te raden voor email/agenda/... maar dan in combinatie met MS Exchange Server. Als het meer voor multimedia toepassingen is (surfen, spelletjes, muziek, ...) dan ben je beter af met een iPhone denk ik.

                              Prijs: GPRS/BB abonnement bij telecom provider (ongeveer een 15 euro per maand).
                              Een Exchange account bij een hosting provider met BB ondersteuning (ongeveer een 20 euro per maand).

                              sve,
                              --
                              Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                              Comment

                              Working...
                              X