Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dell nog repareren of nieuw ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dell nog repareren of nieuw ?

    Hoi collega's, ik hoop dat iemand deze computernoob raad kan geven:
    M'n Dell Inspiron 9400 zn grafische kaart is stuk. Een nieuwe kaart kost rond de 350€.
    Zelf te installeren dan.
    De computer is drie jaar oud met de volgende specs:
    -Core2 duo processor T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
    -17" WUXGA 1920x1200
    -2048MB 667MGz DDR2 SDRAM (2x1024)
    -100GB (7.200 rpm) SATA HD
    -8x DVD+/-RW drive
    -256MB NVIDIA GeForce Go 7900 GS
    -Bluetooth
    -Wireless
    In de computerzaak waar ik normaal kom geven ze me de raad het ding maar weg te gooien en 'n nieuwe te kopen. Maar dit ding kostte mij indertijd 1675€ en dat wordt dus een kostelijke zaak.

  • #2
    Re: Dell nog repareren of nieuw ?

    Heel duur videokaartje precies.

    Ik denk dat uw PC boer graag veel verkoopt!
    Herstellen natuurlijk als alleen de videokaart stuk is.
    Een GForce 9500GT kost 77€

    EDIT : Zie #4
    Last edited by VerSeg; 26 januari 2010, 12:22.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Dell nog repareren of nieuw ?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Heel duur videokaartje precies.

      Ik denk dat uw PC boer graag veel verkoopt!
      Herstellen natuurlijk als alleen de videokaart stuk is.
      Een GForce 9500GT kost 77€

      VerSeg,... Je houdt er toch rekening mee dat een inspiron9400 een laptop is?!

      De prijs kan kloppen, ik denk dat uw grafische kaart op uw moederbord zit. Als je dit nog nooit zelf hebt vervangen wens ik u daar veel success mee
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #4
        Re: Dell nog repareren of nieuw ?

        Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
        VerSeg,... Je houdt er toch rekening mee dat een inspiron9400 een laptop is?!
        Euhhh ... neen.
        Da's iets anders natuurlijk en dan klopt vorig bericht van mij niet echt meer.
        Bedankt voor uw opmerking.
        Heb me laten vangen met computer ... zelf installeren ... grafische kaart ... de gewoonte dat de meesten het over een desktop hebben in zo'n geval.
        Last edited by VerSeg; 26 januari 2010, 12:25.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Dell nog repareren of nieuw ?

          Een laptop van 3 jaar zou ik gewoon vervangen, die is "versleten".
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Dell nog repareren of nieuw ?

            Is de "videokaart" dan wel vervangbaar (heb je die prijs van bij Dell ?) ? Bij de meeste laptops is de video chip toch geintegreerd ?

            Comment


            • #7
              Re: Dell nog repareren of nieuw ?

              Was je tevreden over de prestaties van uw Inspiron?
              Als uw antwoord op deze vraag 'ja' is dan zou ik die zeker zelf herstellen.
              Zo moeilijk is het niet om een mobo te vervangen.
              Als je een schroeverdraaien kunt hanteren dan ken je het.
              Je moet alleen zien dat je niet statisch geladen bent en dat je natuurlijk de batterij en/of de stroomstekker eruit gehaald hebt.
              De rest is een werkje van geduld en als het niet lukt mag je altijd naar hier komen, maar breng dan een stukje taart mee. Ik zet wel de koffie.


              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Dell nog repareren of nieuw ?

                Heb als tweede pc eveneens een inspiron van Dell. Deze wordt nu twee jaar. Misschien stom van mij maar heb pas de garantieperiode uitgebreid met nog 2 jaar (krijg het derde erbij) voor 140 euro......en ze verzekeren mij dat de graka bij herstelling erin zit.
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

                Comment


                • #9
                  Re: Dell nog repareren of nieuw ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                  Is de "videokaart" dan wel vervangbaar (heb je die prijs van bij Dell ?) ? Bij de meeste laptops is de video chip toch geintegreerd ?
                  Er bestaan laptops waarbij de grafische kaart op het mobo opgeprikt zit.
                  Die ervaring heb ik althans met hp en lenovo, wat dit model van dell betreft kan ik dit
                  niet met zekerheid zeggen.
                  Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dell nog repareren of nieuw ?

                    Voor zelfreparatie heb ik dit gevonden : http://www.notebookcheck.net/Case-St...00.4187.0.html

                    Dus met veel tijd wel doenbaar dacht ik zo - en tijd heb ik.
                    En ik was idd tevreden over de prestaties van die Dell.

                    Hij zou wel niet meer gebruikt worden voor foto- en videobewerking - daarvoor heb ik nu een Acer i7 desktop met 6GB RAM.

                    De exacte prijsofferte voor deze kaart van Dell is 326,56€ maar de offertetermijn is verlopen, ik moet een nieuwe offerte aanvragen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dell nog repareren of nieuw ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                      Heb als tweede pc eveneens een inspiron van Dell. Deze wordt nu twee jaar. Misschien stom van mij maar heb pas de garantieperiode uitgebreid met nog 2 jaar (krijg het derde erbij) voor 140 euro......en ze verzekeren mij dat de graka bij herstelling erin zit.
                      Voor een laptop geef ik de raad om altijd minimaal 3 jaar garantie te nemen, ter bescherming van de investering. Voor een pc liggen de zaken anders, omdat je daar, zoals Verseg aanhaalde, makkelijk stukken zelf kan vervangen.

                      Het hangt ook wel een beetje van de prijs van de laptop af. Onder bijvoorbeeld 700 euro is het misschien niet de moeite waard om die extra garantie te nemen, omdat de prijs dan aardig in de buurt van een nieuw exemplaar komt. Dan volstaat de wettelijke garantie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dell nog repareren of nieuw ?

                        Als het een laptop is met een geintrigeerde videochip dan moet heel het moederbord vervangen worden, volgens de prijs zal dat ook wel zo zijn.
                        Zelf vervangen gaat als je de nodige kennis hebt maar dan is het de grote vraag waar je zo een moederbord gaat vinden (volgens mij alleen bij Dell).
                        Bij een desktop PC zijn de meeste moederborden onderling uitwisselbaar maar bij een laptop is dat niet zo volgens mij.
                        Als het de mijne was zou ik bij de €350 bijleggen om een nieuwe te kopen, maar u moet doen wat u het beste lijkt, veel suc6.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dell nog repareren of nieuw ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                          Voor zelfreparatie heb ik dit gevonden : http://www.notebookcheck.net/Case-St...00.4187.0.html

                          Dus met veel tijd wel doenbaar dacht ik zo - en tijd heb ik.
                          En ik was idd tevreden over de prestaties van die Dell.

                          Hij zou wel niet meer gebruikt worden voor foto- en videobewerking - daarvoor heb ik nu een Acer i7 desktop met 6GB RAM.

                          De exacte prijsofferte voor deze kaart van Dell is 326,56€ maar de offertetermijn is verlopen, ik moet een nieuwe offerte aanvragen.
                          Het is dus een aparte video kaart en die zal gemakkelijk te vervangen zijn.
                          Enkel heel goed oppassen dat je nergens aan de koel elementen van de CPU blijft haperen bij het demonteren/monteren van elementen.
                          Dit is namelijk het gevoeligste in heel de laptop en een kleine verschuiving kan maken dat de CPU niet goed genoeg meer gekoeld wordt.
                          Als je BIOS goed is ingesteld zal de laptop echter wel uitschakelen als de CPU te warm wordt.
                          Het is mogelijk dat je koelpasta zult moeten gebruiken op de GPU kern voor je het koelelement van de Video kaart monteert.

                          PS: Dacht dat er op een van de CD's die je meekreeg bij de aanschaf, er een handleiding (HTML) zit hoe je de verschillende elementen kunt vervangen van uw Inspiron.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment

                          Working...
                          X