Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hallelujah

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hallelujah

    Hallelujah (ook wel Alleluja) is een transliteratie van het Hebreeuwse woord הַלְלוּיָהּ (standaard Hebreeuws: Halləluya, Tiberiaans: Halləlûyāh) en betekent letterlijk 'Prijst God!'.
    Het woord wordt in Nederland met name gebruikt in geestelijke liederen, behalve de psalmen vooral opwekkingsliederen. In sommige meer charismatische kerkbewegingen is het tijdens samenkomsten niet ongebruikelijk om het woord ook als spontane uitroep van enthousiasme voor God te gebruiken. In het Kerklatijn wordt ook de variant 'alleluia' gebezigd.
    ( dixit: wikipedia ) ( achteraf bijgevoegd )
    Dit gezegd zijnde zouden Nathalia en Gabriel Rios een lied met een meer gepaste titel
    mogen gebruiken in hun bijdrage voor Haïti.
    Ik weet echt niet waarom "God" nu moet geprezen worden!
    Last edited by dyafani; 26 januari 2010, 15:53.
    Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

  • #2
    Re: Hallelujah

    Hey juppekes

    En ze hebben dan nog een mooi liedje verkracht
    Bootjes

    Comment


    • #3
      Re: Hallelujah

      Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
      En ze hebben dan nog een mooi liedje verkracht
      En toch vind ik de versie héél goed geslaagd.
      Maar inderdaad, waarom ze God nu moeten gaan prijzen na deze verschrikkelijke ramp begrijp ik ook niet zo goed.

      Comment


      • #4
        Re: Hallelujah

        zie het als een test van GOD.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Hallelujah

          Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
          Hallelujah (ook wel Alleluja) is een transliteratie van het Hebreeuwse woord הַלְלוּיָהּ (standaard Hebreeuws: Halləluya, Tiberiaans: Halləlûyāh) en betekent letterlijk 'Prijst God!'.
          Het woord wordt in Nederland met name gebruikt in geestelijke liederen, behalve de psalmen vooral opwekkingsliederen. In sommige meer charismatische kerkbewegingen is het tijdens samenkomsten niet ongebruikelijk om het woord ook als spontane uitroep van enthousiasme voor God te gebruiken. In het Kerklatijn wordt ook de variant 'alleluia' gebezigd.
          Als losse medewerker van Wikipedia is het leuk om zien dat mensen beroep doen op dit schitterende initiatief van Jimmy Wales. Maar als je teksten letterlijk kopieert uit Wikipedia om het nadien te ^posten" op een andere website/forum is het wel de gewoonte om de bron te vermelden. Het is wel gratis maar het getuigt van hoffelijkheid jegens de makers/bedenkers van deze teksten.
          EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

          Comment


          • #6
            Re: Hallelujah

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            zie het als een test van GOD.
            grt,bouk.
            Levens wegnemen, levens kapot maken, gebouwen, verblijfplaatsen verwoesten...
            Volgens mij....test mislukt.

            Maar ik begrijp je uitspraak wel hoor Bouk.
            Veeeel vroeger aanzag men een ramp of tegenslag altijd als de toorn van (gelijk welke) God of zoals jij zegt een test voor het volk jegens "hun" God.
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

            Comment


            • #7
              Re: Hallelujah

              Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
              Veeeel vroeger aanzag men een ramp of tegenslag altijd als de toorn van (gelijk welke) God of zoals jij zegt een test voor het volk jegens "hun" God.
              nu ook nog hoor, op veel meer plaatsen en in veel meer culturen dan je denkt
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: Hallelujah

                Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                Levens wegnemen, levens kapot maken, gebouwen, verblijfplaatsen verwoesten...
                Volgens mij....test mislukt.

                Maar ik begrijp je uitspraak wel hoor Bouk.
                Veeeel vroeger aanzag men een ramp of tegenslag altijd als de toorn van (gelijk welke) God of zoals jij zegt een test voor het volk jegens "hun" God.
                ja, de Bijbel staat vol met voorbeelden.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Hallelujah

                  Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
                  Als losse medewerker van Wikipedia is het leuk om zien dat mensen beroep doen op dit schitterende initiatief van Jimmy Wales. Maar als je teksten letterlijk kopieert uit Wikipedia om het nadien te ^posten" op een andere website/forum is het wel de gewoonte om de bron te vermelden. Het is wel gratis maar het getuigt van hoffelijkheid jegens de makers/bedenkers van deze teksten.
                  Hiermee is de bron vermeld! Sorry, ik zal het nooit meer doen!
                  Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hallelujah

                    Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                    Hallelujah (ook wel Alleluja) is een transliteratie van het Hebreeuwse woord הַלְלוּיָהּ (standaard Hebreeuws: Halləluya, Tiberiaans: Halləlûyāh) en betekent letterlijk 'Prijst God!'.
                    Het woord wordt in Nederland met name gebruikt in geestelijke liederen, behalve de psalmen vooral opwekkingsliederen. In sommige meer charismatische kerkbewegingen is het tijdens samenkomsten niet ongebruikelijk om het woord ook als spontane uitroep van enthousiasme voor God te gebruiken. In het Kerklatijn wordt ook de variant 'alleluia' gebezigd.
                    ( dixit: wikipedia ) ( achteraf bijgevoegd )
                    Dit gezegd zijnde zouden Nathalia en Gabriel Rios een lied met een meer gepaste titel
                    mogen gebruiken in hun bijdrage voor Haïti.
                    Ik weet echt niet waarom "God" nu moet geprezen worden!
                    Ik zag Nathalia net in de Rode Loper en dacht NET het hetzelfde.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hallelujah

                      Wat ik toch wel spijtig vind is dat natalia op de radio zegt dat ze snel op een ander zapt als ze die mizerie van Haiti ziet want ze houd zich niet bezig met de mizerie van anderen en dat juist zij dan dat lied voor Haiti meezingt (dat had ik dan ook niet gedaan hoor of ben je zo schijnheilig Natalia).
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hallelujah

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                        Wat ik toch wel spijtig vind is dat natalia op de radio zegt dat ze snel op een ander zapt als ze die mizerie van Haiti ziet want ze houd zich niet bezig met de mizerie van anderen en dat juist zij dan dat lied voor Haiti meezingt (dat had ik dan ook niet gedaan hoor of ben je zo schijnheilig Natalia).
                        Als het letterlijk die tekst is en als zij het dus ook zo letterlijk bedoelt
                        dan bewijst het voor mij minstens twee dingen:
                        - ze is niet slim
                        - ze is eerlijk

                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hallelujah

                          Waarom God? Omdat Pat Robertson er net zo over denkt:


                          Waarmee ik maar wil aantonen, had die Pat Robertson maar in zo'n schamel huisje met zware stenen gezeten op het moment van de aardbeving ...

                          Comment

                          Working...
                          X