Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flash, gel en exposure correction

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flash, gel en exposure correction

    Beste allen,

    ik worstel met een klein vraagje waar ik in de manual van mijn Nikon SB-800 geen antwoord op vindt.

    Als ik een gel gebruik op mijn flits, dan staat op die gel een suggestie voor exposure correction (bv. +1 EV).

    Wat ik nu niet weet is of dit iets is wat je op de flits instelt (aanpassen van de flitssterkte) of op het fototoestel (belichtingscorrectie).

    Groeten,


    pieter
    de wondere wereld van Yellow Duck

  • #2
    Re: Flash, gel en exposure correction

    Oorspronkelijk geplaatst door YellowDuck Bekijk bericht
    Beste allen,

    ik worstel met een klein vraagje waar ik in de manual van mijn Nikon SB-800 geen antwoord op vindt.

    Als ik een gel gebruik op mijn flits, dan staat op die gel een suggestie voor exposure correction (bv. +1 EV).

    Wat ik nu niet weet is of dit iets is wat je op de flits instelt (aanpassen van de flitssterkte) of op het fototoestel (belichtingscorrectie).

    Groeten,


    pieter
    Op de flits -> dan corrigeer je 1 ding
    Opde cam -> dan corrigeer je het ambiant light ook en misschien is dat niet de bedoeling.

    Dpaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Flash, gel en exposure correction

      Oorspronkelijk geplaatst door YellowDuck Bekijk bericht
      Beste allen,

      ik worstel met een klein vraagje waar ik in de manual van mijn Nikon SB-800 geen antwoord op vindt.

      Als ik een gel gebruik op mijn flits, dan staat op die gel een suggestie voor exposure correction (bv. +1 EV).

      Wat ik nu niet weet is of dit iets is wat je op de flits instelt (aanpassen van de flitssterkte) of op het fototoestel (belichtingscorrectie).

      Groeten,


      pieter
      hangt er van af... als je je flits in manuele mode gebruikt moet je je daar niets van aantrekken... en anders op de flits aanpassen, je verliest typisch 1 stop of meer als je een light modifier toepast...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment

      Working...
      X