Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wildlife fotograaf documentaire gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wildlife fotograaf documentaire gezocht

    Hallo

    Ik heb ooit eens een documentaire gezien op een vliegtuig over een frans koppel die hoofdzakelijk wildlife fotograferen in Africa, maar ben de naam kwijt... toevallig iemand die mij op weg kan helpen?

    (ben trouwens altijd geïnteresseerd in andere goede documentaires over fotografie/fotografen, dus algemene tips zeer welkom)

  • #2
    Re: wildlife fotograaf documentaire gezocht

    Een FRANS koppel? Zeker van?

    De enige docu reeks die ik ken van een Frans koppel, gaat over twee mensen die te voet Afrika doorkruisen. Maar dus geen fotografen.

    Ik ken er wel van een koppel met een Franse naam; de Joubert's! Het werk van Dereck & Beverly vindt je bvb hier: http://www.wildlifeconservationfilms.com/profile.html

    Ze zijn eigenaar van één van de mooiste concessies in de buurt van de Okavango delta (Selinda), en goed bevriend met de President van Botswana. De lodge is zeer redelijk betaalbaar en toegankelijk voor quasi iedereen (*).

    Mvg,

    Jochen

    (* OK, dat laatste zinneke was om te zien of je sarcasme-meter goed werkt)
    Last edited by Jochen; 25 januari 2010, 19:37.
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      Re: wildlife fotograaf documentaire gezocht

      Owww ik ga je threadje volgen want ben er ook enorm geïnteresseerd in!
      Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: wildlife fotograaf documentaire gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door Jays Bekijk bericht
        Hallo

        Ik heb ooit eens een documentaire gezien op een vliegtuig over een frans koppel die hoofdzakelijk wildlife fotograferen in Africa, maar ben de naam kwijt... toevallig iemand die mij op weg kan helpen?

        (ben trouwens altijd geïnteresseerd in andere goede documentaires over fotografie/fotografen, dus algemene tips zeer welkom)
        Inderdaad, ik heb dezelfde docu gezien en ook op de vlieger. Geen idee wat hun naam is maar wat ik me nog meende te herinneren was dat ze Canon shooters waren. Verder was er af en toe eens een fiske discussie tussen beiden over wat nu een goede foto was en hoe hun trip verder te zetten (ik vermoed het op de een LH vlucht gezien te hebben)

        Comment


        • #5
          Re: wildlife fotograaf documentaire gezocht

          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
          Een FRANS koppel? Zeker van?

          De enige docu reeks die ik ken van een Frans koppel, gaat over twee mensen die te voet Afrika doorkruisen. Maar dus geen fotografen.

          Ik ken er wel van een koppel met een Franse naam; de Joubert's! Het werk van Dereck & Beverly vindt je bvb hier: http://www.wildlifeconservationfilms.com/profile.html
          Ja ging over een frans koppel van rond de 40-50 jaar...
          Maar ben nu volop de site van de Joubert's aan het verkennen, wow..... woooow thanks man, was die eens ooit tegengekomen in een magazine, maar later vergeten op te zoeken, thanks!

          Wel die docu die ik zoek, was meer belicht over de fotograaf achter de camera, hoe ze samen praktisch te werk gingen, een jeep volledig customizden, veel achtergrond en on-the-road info en super interessant... een koppel die volledig hun dromen waarmaken, heel mooi in beeld gebracht.

          zulke docu's wil ik graag meer zien, het werk achter de schermen... moet niet perse wildlife zijn, (heb er bijvoorbeeld eentje gevonden van Annie_Leibovitz)

          Comment


          • #6
            Re: wildlife fotograaf documentaire gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
            Inderdaad, ik heb dezelfde docu gezien en ook op de vlieger. Geen idee wat hun naam is maar wat ik me nog meende te herinneren was dat ze Canon shooters waren. Verder was er af en toe eens een fiske discussie tussen beiden over wat nu een goede foto was en hoe hun trip verder te zetten (ik vermoed het op de een LH vlucht gezien te hebben)
            ja zou goed kunnen, het waren witte lenzen ... zou deze graag nog eens in nuchtere toestand zien op groter scherm... iemand die toevallig weet over welk koppel het gaat?

            Comment


            • #7
              Re: wildlife fotograaf documentaire gezocht

              GOT IT !!! Christine en Michel Denis-Huot



              wat voor mij betreft, absoluut state of the art! Foto's zijn In - druk - wekkend!!
              (waarschijnlijk krijg ik nu van vele fanaten de opmerking, een groot gat in mijn fotocultuur te hebben om deze grote namen niet te kennen... sorry was het vergeten...)

              Spijtig is de audio van deze film niet van goede kwaliteit, engelstalige versie is met een zeer vervelende amateuristische en oppervlakkige voice-over en je hoort de orginele soundtrack erdoor (typisch franse tv), nogal vervelend, maar het gaat om de beelden nietwaar?

              zoek dus meer zulke films. Niemand die mijn honger kan stillen?

              Comment


              • #8
                Re: wildlife fotograaf documentaire gezocht

                Owww chic!
                Dikke mercie! Die site ga ik asap eens helemaal ontleden!
                Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: wildlife fotograaf documentaire gezocht

                  van national geographic is er zo ook eentje: 'the photographers' (als ik juist spel). Deze gaat over de fotografen van National Geographic, zeker de moeite!
                  wel al wat ouder maar dat stoort mij niet
                  hoe meer f**k hoe meer vreugd

                  **=ol

                  Comment


                  • #10
                    Re: wildlife fotograaf documentaire gezocht

                    Iedere donderdag om 21:00 uur op Animal Planet Austin Stevens Adventures.
                    Racing Pics
                    Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                    Comment

                    Working...
                    X