Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet POWERLINE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet POWERLINE

    Ik weet al een tijdje dat Powerline Telenet bestaat voor je pc. Dus gewoon Internet aansluiten op je electriciteitsnet en eender waar in huis kan je via een ander stopkontakt het signaal opvangen en verbinden met je pc.
    Dit zou ook bestaan voor Telenet DIGITAL TV ?
    Heeft iemand daar ervaring mee ? En wat zijn de bevindingen ?

    Dit zou een oplossing zijn voor iemand uit mijn omgeving. Het is niet mogelijk om een kabel tot bij de tv te brengen in dit geval. Het signaal komt binnen in een bepaalde plaats maar de tv staat er een eindje vandaan en is niet bereikbaar met een kabel.

  • #2
    Re: Telenet POWERLINE

    Werkt perfect! en ook voor digitale TV.
    Zoals je zegt, 2 stopcontacten en hop, je bent vertrokken.

    Comment


    • #3
      Re: Telenet POWERLINE

      Werkt inderdaad perfect, ik heb 2 tv's en 2 pc's verbonden via powerlines.

      Het is niet mogelijk om een kabel tot bij de tv te brengen in dit geval. Het signaal komt binnen in een bepaalde plaats maar de tv staat er een eindje vandaan en is niet bereikbaar met een kabel.
      De powerlines zorgen wel enkel voor interactiviteit (netwerkconnectiviteit), je moet je digibox of digicorder nog steeds verbinden dmv een coax kabel.

      gr, Olivier

      Comment


      • #4
        Re: Telenet POWERLINE

        Bedoel je zoiets?

        Heb er wel geen ervaring mee. Dit ding is wireless.

        Wat internet betreft gebruik ik devolo.

        -c

        Comment


        • #5
          Re: Telenet POWERLINE

          Opletten als je 3-fasen electriciteit hebt (of hoe zeg je dat?)
          De powerlines moeten op de zelfde fase zitten, en best ook nog op hetzelfde circuit.

          j.
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Telenet POWERLINE

            Ik heb er 2 zitten voor mijn Telenet verbinding: werken perfect.
            35 euro per stuk.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Telenet POWERLINE

              Bij mij hetzelfde: living net geschilderd en behangen en net dan zou ik kap en breekwerk moeten starten hebben voor die digitale tv UTP. Ook powerline dus voor tv. Koste in juli vorig jaar 70 Euri. Werkt uitmuntend!

              Comment


              • #8
                Re: Telenet POWERLINE

                Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
                Werkt inderdaad perfect, ik heb 2 tv's en 2 pc's verbonden via powerlines.



                De powerlines zorgen wel enkel voor interactiviteit (netwerkconnectiviteit), je moet je digibox of digicorder nog steeds verbinden dmv een coax kabel.

                gr, Olivier
                Dus indien de digicorder bij de tv moet staan er er in feite niks opgelost. Dan moet er nog steeds een kabelverbinding bestaan tussen de plaats waar het signaal binnenkomt en de plaats waar de digicorder zal staan. (simpel uitgelegd)

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet POWERLINE

                  Oorspronkelijk geplaatst door dhpeter Bekijk bericht
                  Bij mij hetzelfde: living net geschilderd en behangen en net dan zou ik kap en breekwerk moeten starten hebben voor die digitale tv UTP. Ook powerline dus voor tv. Koste in juli vorig jaar 70 Euri. Werkt uitmuntend!
                  Heb jij een digibox of digicorder ? Staan die bij de tv en hoe is de verbinding dan ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet POWERLINE

                    Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                    Dus indien de digicorder bij de tv moet staan er er in feite niks opgelost. Dan moet er nog steeds een kabelverbinding bestaan tussen de plaats waar het signaal binnenkomt en de plaats waar de digicorder zal staan. (simpel uitgelegd)
                    Een kabel heb je ALTIJD nodig.
                    Ofwel heb je de coax (tv-distributie) tot aan uw digibox ofwel zet je uw digibox verder van uw tv maar dan moet ge toch ook met een HDMI of andere kabel uw beeld naar uw TV krijgen. Dit laatste is wat moeilijker mits de beperking in lengte.
                    Zoals al aangehaald door anderen kan je enkel de interactiviteit via zo'n powerline laten lopen.
                    Maar mocht je geen digitale tv hebben, dan moest je toch ook een coax leggen tot aan uw tv?
                    Nu bestaan er ook wel oplossingen om dat signaal ook draadloos te verzenden maar waar ben je dan uiteindelijk mee bezig? Ge kunt us digibox toch moeilijk in een andere plaats zetten dan uw tv of ge moet telkens naar daar lopen om van zender te veranderen.
                    Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                    Heb jij een digibox of digicorder ? Staan die bij de tv en hoe is de verbinding dan ?
                    Zoals hij aanhaalt ... UTP via powerline, dat is de interactiviteit van de digicorder/digibox. Voor het tv-signaal heb je nog een coax nodig.
                    Met andere woorden, voor een digicorder/digibox heb je altijd twee aansluitingen nodig, de coax en een UTP. Die UTP kan je nog achterwege laten maar dan heb je geen interactiviteit, wat ook wel dom is.
                    Kijk anders ook eens op de website van Telenet, daar kan je al de info vinden.
                    Last edited by VerSeg; 26 januari 2010, 00:17.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet POWERLINE

                      Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                      Ik weet al een tijdje dat Powerline Telenet bestaat voor je pc. Dus gewoon Internet aansluiten op je electriciteitsnet en eender waar in huis kan je via een ander stopkontakt het signaal opvangen en verbinden met je pc.
                      Dit zou ook bestaan voor Telenet DIGITAL TV ?
                      Heeft iemand daar ervaring mee ? En wat zijn de bevindingen ?

                      Dit zou een oplossing zijn voor iemand uit mijn omgeving. Het is niet mogelijk om een kabel tot bij de tv te brengen in dit geval. Het signaal komt binnen in een bepaalde plaats maar de tv staat er een eindje vandaan en is niet bereikbaar met een kabel.
                      Let me rain on your parade. Ik hoop dat ze die dingen eindelijk eens allemaal van de markt halen (wishful thinking). Deze spullen maken geweldig veel storing op het volledige kortegolfbereik en zorgen op die manier dat het zo goed als onmogelijk wordt om signalen op te vangen. Het prettige is dat bij het zenden de powerplugs daar veel last van hebben en hun connectie kwijt geraken.
                      Mocht je in je buurt een zendamateur hebben dan raad ik ten stelligste af om een powerplug systeem aan te leggen.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet POWERLINE

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Mocht je in je buurt een zendamateur hebben dan raad ik ten stelligste af om een powerplug systeem aan te leggen.
                        Als die zich aan het maximum toegelaten vermogen houdt met gekeurd materiaal zou je daar niet al te veel last van mogen hebben.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet POWERLINE

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Als die zich aan het maximum toegelaten vermogen houdt met gekeurd materiaal zou je daar niet al te veel last van mogen hebben.
                          Vergeet het. Powerline werkt op het volledige HF spectrum en is dus een ontvanger op de kortegolfbanden. Vergelijk het een beetje alsof powerline 88-108 MHz zou gebruiken (de volle breedte) en er een zender op 100MHz zou uitzenden. Zelfs op heel laag vermogen gaat de pwerlineinstallatie hier last van hebben omdat deze (misschien) wel filtert op frequenties buiten het werkbereik maar niet binnen het bereik (dat zou nogal dom zijn trouwens).
                          Door de klasse waarin powerline valt kan er ook geen actie ondernomen worden als deze storing ondergaat, aan de andere kant kan een radioamateur wel actie ondernemen om de storing die hij/zij heeft van powerplugs te doen stoppen.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet POWERLINE

                            Misschien wat off-topic, maar kent iemand een e-mailadres van Telenet?
                            Zopas probeerde ik een mailtje te verzenden naar info@telenet.be (en daarna naar contact@telenet.be) maar het mailprogramma geeft enkel een foutmelding.
                            Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet POWERLINE

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                              Misschien wat off-topic, maar kent iemand een e-mailadres van Telenet?
                              Zopas probeerde ik een mailtje te verzenden naar info@telenet.be (en daarna naar contact@telenet.be) maar het mailprogramma geeft enkel een foutmelding.
                              Je kan op de site van Telenet een formulier invullen waar je uw vragen of klachten kan formuleren. Kan ook bellen naar 0800 66801 en daar vragen welk email-adres je kan gebruiken.

                              Comment

                              Working...
                              X