Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autogarage in Gent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autogarage in Gent

    Weet er iemand waar er ergens in Gent een iets of wat deftige garage is?
    Ik wil liever niet naar de garage van het merk zelf (Peugeot) gaan aangezien die soms serieuze woekerprijzen kunnen vragen voor onderdelen en manuren. Tweede punt is dat ik eigenlijk alle onderdelen voor reparatie zelf heb liggen, maar ik heb eenvoudigweg noch brug noch tools om de vervanging zelf te doen (vervangen 2 veerpootlagers én 4 stabilisatorlinks)

    Doel is eigenlijk een deftige sympathieke garagist te vinden waar ik geregeld bij terecht kan voor kleine onderhoudswerken en eentje waar ik bvb kan afspreken om de dag voor de keuring vlug even mijn velgen te gaan verwisselen
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: Autogarage in Gent

    en bedenking:
    de merkgarages vragen inderdaad redelijke woekerprijzen.
    toch heb in de loop der jaren besloten om alleen nog maar naar merkgarages te gaan.
    ik heb namelijk te veel auto's gehad die ronduit verknoeid zijn geweest door van die "sympathieke" merkloze garagisten.
    En met de grote garages, heb ik buiten de prijzen, alleen maar goede ervaringen.

    Comment


    • #3
      Re: Autogarage in Gent

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      en bedenking:
      de merkgarages vragen inderdaad redelijke woekerprijzen.
      toch heb in de loop der jaren besloten om alleen nog maar naar merkgarages te gaan.
      ik heb namelijk te veel auto's gehad die ronduit verknoeid zijn geweest door van die "sympathieke" merkloze garagisten.
      En met de grote garages, heb ik buiten de prijzen, alleen maar goede ervaringen.
      je hebt ongetwijfeld gelijk, vandaar dat ik er ook bijzette "deftige" en dat ik niet naar de eerste de beste sympathieke garagist stap
      bedenking, kan je bij de merkgarage terecht met je eigen onderdelen die niet aangekocht zijn bij het merk zelf?
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: Autogarage in Gent

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        je hebt ongetwijfeld gelijk, vandaar dat ik er ook bijzette "deftige" en dat ik niet naar de eerste de beste sympathieke garagist stap
        bedenking, kan je bij de merkgarage terecht met je eigen onderdelen die niet aangekocht zijn bij het merk zelf?
        Nogal logisch dat je dat niet kan hé...
        Daarnaast zal een merkgarage ook niet toelaten dat je er velgen onder plaatst die niet volgens de homologatie zijn... Ook redelijk logisch...

        Het kan wel zijn dat een merkgarage duurder is, maar aan mijn wagen werken geen knoeiers...
        Last edited by polleke_cgc; 25 januari 2010, 11:36.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Autogarage in Gent

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Het kan wel zijn dat een merkgarage duurder is, maar aan mijn wagen werken geen knoeiers...
          dus alle garages die niet van een merk zijn, zijn knoeiers?
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Autogarage in Gent

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Het kan wel zijn dat een merkgarage duurder is, maar aan mijn wagen werken geen knoeiers...
            En in een merkgarage werken geen knoeiers ???
            Bij de Renault-verdeler in Gent lopen toch wel knoeiers rond hoor ! (allez, toch een jaar of 4 geleden)
            Auto gaat binnen, nazicht voor keuring. Toen hij binnenging, brandden de koplampen nog perfect. Toen ik buitenkwam en recht naar de keuring reed, bleek een koplamp niet te branden. Op mijn factuur toen stond dat ze het motortje om de koplamp in de hoogte te verstellen hadden vervangen. Bij mijn weten was daar niks kapot aan.
            Enfin, thuis eens het lampje uit de koplamp links en rechts verwisseld : probleem bleef aan dezelfde kant -> logische deductie "lampje" dus niet defect, maar iets met de bekabeling zeker ?
            Een paar maand later bij m'n volgende onderhoud duidelijk gezegd dat niet het lampje kapot is, maar iets met de bekabeling scheelt. Kom ik de auto terug halen, en wat staat er op mijn factuur ? idd, lampje vervangen... Klachten worden afgewimpeld. En niet betalen, is auto niet terug meekrijgen. Maffia is't !
            Mij zien ze daar niet meer terug, al was 't de laatste garage op de aarde !!

            En aan Matthias, zie PM.
            What if...

            Comment


            • #7
              Re: Autogarage in Gent

              Ik zou toch ook de merkgarage aanraden. Onze wagens zijn rijdende computers geworden. Een 'alle merken' garage kan nooit voor elk merk zo een speciale computer kopen om de gegevens van jouw wagen uit te lezen.

              Trouwens wat bedoel je met velgen wisselen voor de keuring

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: Autogarage in Gent

                Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                Ik zou toch ook de merkgarage aanraden. Onze wagens zijn rijdende computers geworden. Een 'alle merken' garage kan nooit voor elk merk zo een speciale computer kopen om de gegevens van jouw wagen uit te lezen.

                Trouwens wat bedoel je met velgen wisselen voor de keuring

                mir
                mijn wagen is 12 jaar oud dus al te veel computer zal er niet inzitten. Wees gerust, als ik een nieuwe wagen volle pot (ooit) zou kopen dan ga ik er wel degelijk mee naar de merkgarage.
                en voor het vervangen van de stabilisatorlinks en veerpootlagers (wat bij mij moet gedaan worden) heb je geen computer nodig...

                ivm die velgen weet ik het eigenlijk niet meer. De ene zegt dat ik daar nooit meer door de keuring ga geraken, de vorige eigenaar (peugeot 307) heeft er geen enkele keer problemen mee gehad. Banden zijn 10mm breder dan normaal en spoorbreedte is 26mm kleiner (jaja je leest het goed, kleiner )
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Autogarage in Gent

                  Wij gaan hier al jaren naar een "non merk garage" en hebben het ons nog geen seconde beklaagt. Het is tegen hasselt dus ik vrees dat het wat ver is voor je.
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                  Comment

                  Working...
                  X