Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skoda Superb Combi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Skoda Superb Combi

    Is er toevallig iemand die dergelijke wagen in gebruik heeft, tegenwoordig wordt er nog al veel gesproken over het lage verbruik van sommige wagens in het algemeen. Over deze wagen ( 1.9 TDI / 105 pk ) spreekt men over een verbruik tussen de 5 en 6 liter per 100 km.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Skoda Superb Combi

    Prachtige wagen, is het niet...

    Voor zo'n vragen kan je terecht op www.skodaforum.nl, daar kunnen ze je alles zeggen. Nu is de motor wel onafhankelijk van het type he. En de combi gaat niet meer verbruiken dan de gewone versie.

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Skoda Superb Combi

      Een moderne 1.9L diesel moet, mits rustig rijgedrag, iets minder dan 6 liter halen bij gemengd gebruik (stad, snelweg, gewone weg).
      Tel ongeveer 0,5 liter bij het hoogste vermeld verbruik van de constructeur en je komt erg dicht in de buurt.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Skoda Superb Combi

        ik doe ongeveer 32.000 km per jaar, mijn Hyundai Santa Fe verbruikt ongeveer 9,5 à 10 l / 100 km, dus een wagen die 5 à 6 l/100 km verbruikt maakt toch al een groot verschil.
        Van die 30.000 km zijn er bijna 25.000 autosnelweg.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Skoda Superb Combi

          Indien je bij dat snelweggebruik netjes aan de voorgeschreven maximumsnelheid houdt, zal dat verbruik zeker en vast ruim onder de 6 liter zitten.
          Ik rij met een 2.0 L Passat (136 PK); voor een korte rit van Gent naar Brugge kom ik gemiddeld aan 5.8 L/100 km aan gemiddeld 115 à 120 km/u.
          Bij een 1.9 L kan dat alleen maar lager zijn...
          Last edited by Leopard; 25 januari 2010, 17:04.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Skoda Superb Combi

            Ik verbruik met mijn 11 jaar oude A6 Avant 1.9 TDI 110 Pk nu 5,9 l/100 km ( http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/156204.html )
            Ik vermoed dat in de Skoda nu een ongeveer gelijkaardige motor zal zitten. Vrijdag nog naar staan kijken bij Rietje in Zwijndrecht. De Superb Combi ziet er (voor een Skoda) niet slecht uit.

            Woensdag is het gedaan met de A6. Wordt vervangen door een A5 Sportback.
            Peter
            2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
            gspep.smugmug.com & steendorp.info

            Comment


            • #7
              Re: Skoda Superb Combi

              Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht
              I De Superb Combi ziet er (voor een Skoda) niet slecht uit.
              't Is maar te hopen dat hij zijn naam geen eer aandoet. Skoda is namelijk het Tsjechisch voor "spijtig" of "schade".

              Mvg.
              Robert
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Skoda Superb Combi

                Mijn Mercedes A 160 (2000cc diesel) heeft een gemiddeld verbruik van 5,5 L/100Km.
                Dit is meest stadsverkeer, op de snelweg tegen 120Km/h verbruik die dan 4,5L/100Km.
                Vreselijk verschil met mijn vorige auto een Mazda 323F TRSi (1800cc benzine) die een gemiddeld verbruik had van 12,50L/100Km.


                Grtz, RF
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Skoda Superb Combi

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Mijn Mercedes A 160 (2000cc diesel) heeft een gemiddeld verbruik van 5,5 L/100Km.
                  Dit is meest stadsverkeer, op de snelweg tegen 120Km/h verbruik die dan 4,5L/100Km.

                  Grtz, RF
                  Indrukwekkende cijfers, maar we mogen niet vergeten dat de Skoda Suberb een middelklasse wagen is met een serieus gewicht en volume.
                  De Mercedes A-klasse behoort dan ook tot de klasse van de kleinere wagens.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Skoda Superb Combi

                    Ik rijd sinds een jaar met de Skoda superb greenline, ook 1.9 105 pk. Ondertussen 45000 km mee gedaan. Dezelfde wagen als waar je over spreekt, maar dan de sedan versie.

                    Bij normaal rijgedraag zit ik rond 6 liter; bij lange stukken autosnelweg op cruise control heb ik 4.5 gehaald (eigen meeting op basis van getankte diesel).
                    Road trip naar en door Roemenië met een volgeladen auto deze zomer (airco!) gaf 5.5 liter/100 km. Op 6000 km, waarvan 4500 autosnelweg.

                    Een tip toch: als je kan, neem dan de grotere 2.O motor. Dat is een common rail, met minder trillingen en lawaai. Overigens valt het lawaai heel erg mee, véél minder dan een VW Jetta of Golf met dezelfde motor. En ik kan het weten, want dit is de 5de wagen met die 1.9 motor die ik heb

                    Comment


                    • #11
                      Re: Skoda Superb Combi

                      Ik heb momenteel een octavia VRS met de 2.0 (207pk). Die zit eigenlijk maar net boven de 6 liter dus dat moet wel kunnen hoor om dat onder de 6 te houden. Veel is natuurlijk wel afhankelijk van de rijstijl maar af en toe kan ik het niet laten...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Skoda Superb Combi

                        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Indien je bij dat snelweggebruik netjes aan de voorgeschreven maximumsnelheid houdt, zal dat verbruik zeker en vast ruim onder de 6 liter zitten.
                        Ik rij met een 2.0 L Passat (136 PK); voor een korte rit van Gent naar Brugge kom ik gemiddeld aan 5.8 L/100 km aan gemiddeld 115 à 120 km/u.
                        Bij een 1.9 L kan dat alleen maar lager zijn...
                        Dat laatste is wel niet 100% juist. Die 1.9L TDI is een redelijk oud motortje, de 2.0 is een pak recenter (oa 16 klepper). Het rendement van die 2.0 is toch wel iets beter...
                        Vandaar ook dat VW die 1.9 nu vervangen heeft door een 1.6 (ook met common rail).

                        Ik rij zelf met zo'n 1.9L (een golfje, 90 pk) en op jaarbasis zit ik rond de 6 l/100 km.
                        Lange ritten op de autostrade (mag gerust volgepakt zijn met airco vollen bak, in vakantielivrei) zit ik rond de 5.0 l. Nu met die koude temperaturen (en dus zonder airco), en meestal korte ritjes is het een pak boven de 6.0 l.

                        Het hogere vermogen dat de motor kan leveren zorgt normaal niet echt voor een veel hoger verbruik (behalve als je het altijd aanspreekt natuurlijk). De mijne heeft bv. geen zesbak (wegens te weinig vermogen), en dat kan op de autostrade wel verschil maken (ook weer als je die verstandig gebruikt).
                        Het verbruikverschil tussen de 105 pk versie en de 90 pk is dus quasi verwaarloosbaar...
                        Zelfs tussen die 90 pk van de mijne en de 2l 170 pk versie is het verschil behoorlijk klein.
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Skoda Superb Combi

                          Golf 1.9 tdi gemiddeld verbruik Hasselt (thuis) nr Antwerpen Borgerhout - gehouden aan de verkeersregels - 6 liter

                          Comment


                          • #14
                            Re: Skoda Superb Combi

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            't Is maar te hopen dat hij zijn naam geen eer aandoet. Skoda is namelijk het Tsjechisch voor "spijtig" of "schade".

                            Mvg.
                            Robert
                            Even ertussen komen - ze doen er toch echt bijna allemaal wel eer aan...
                            Mijn fabia rijdt weliswaar superzuinig (ik zit aan ong. 4 liter) maar iedereen die zo'n wagen heeft gehad (in mijn kring) was er ook snel weer vanaf. Geld ook voor de superb versies... Alles gaat wel erg snel kapot...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Skoda Superb Combi

                              Oorspronkelijk geplaatst door maMarina Bekijk bericht
                              Even ertussen komen - ze doen er toch echt bijna allemaal wel eer aan...
                              Mijn fabia rijdt weliswaar superzuinig (ik zit aan ong. 4 liter) maar iedereen die zo'n wagen heeft gehad (in mijn kring) was er ook snel weer vanaf. Geld ook voor de superb versies... Alles gaat wel erg snel kapot...

                              Jij verwart met Alfa Romeo zeker ?
                              Ik rijd al 10 jaar Octavia , nooit ofte nooit panne , zelfs geen kleine mankementen , alles is super robuust , degelijk ,betrouwbaar .



                              Walter
                              D850

                              Comment

                              Working...
                              X