Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verdwenen beelden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verdwenen beelden

    De laatste tijd valt het me sterk op dat bij het openen van foto's voor beoordeling de kans groot is dat er een wit vierkantje met rood kruisje te zien valt. Is het nu echt niet mogelijk foto's te laten staan? Enfin, ik weet niet of dit comment hier op zijn plaats is, maar ik wou dit toch maar even kwijt.
    Groetjes, P'trick
    Mijn site
    Mijn blog (wanneer je van minimalisme houdt)

  • #2
    Re: Verdwenen beelden

    Oorspronkelijk geplaatst door P'trick Bekijk bericht
    De laatste tijd valt het me sterk op dat bij het openen van foto's voor beoordeling de kans groot is dat er een wit vierkantje met rood kruisje te zien valt. Is het nu echt niet mogelijk foto's te laten staan? Enfin, ik weet niet of dit comment hier op zijn plaats is, maar ik wou dit toch maar even kwijt.
    vaak kan TS daar niets aan doen hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Verdwenen beelden

      De enige oplossing hiervoor is dat BD gaat voorzien dat mensen hun afbeeldingen op een server van BD zelf kan opladen, via de attachment functie in de forum software (die ze nu uitgeschakeld hebben)
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: Verdwenen beelden

        Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
        De enige oplossing hiervoor is dat BD gaat voorzien dat mensen hun afbeeldingen op een server van BD zelf kan opladen, via de attachment functie in de forum software (die ze nu uitgeschakeld hebben)
        Dat zal een flinke duit in de bandwith gaan worden.. dan zit je zo aan 1TB per maand gok ik. Dat is niet betaalbaar. (100 euro per maand?)

        Als de TS gewoon zorgt dat hij een op goede website zijn foto's plaatst is er toch niks aan de hand? flickr, eigen website, bij je hosting?
        Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
        My flickr My site

        Comment


        • #5
          Re: Verdwenen beelden

          Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
          Dat zal een flinke duit in de bandwith gaan worden.. dan zit je zo aan 1TB per maand gok ik. Dat is niet betaalbaar. (100 euro per maand?)

          Als de TS gewoon zorgt dat hij een op goede website zijn foto's plaatst is er toch niks aan de hand? flickr, eigen website, bij je hosting?
          50€ per maand is voldoende voor 2TB/maand aan 100Mbit., en 2x 750Gb in raid voor de veiligheid van de data. verder is die 1tb echt wel een gok er zijn statistieken nodig om het effectieve verbruik te kunnen schatten.

          Eventueel kan men het aanbieden als dienst aan betalende leden, zo krijgen de niet-leden ook nog eens extra motivering om lid te worden ( nu zie ik er het voordeel echt niet van in -, buiten misschien de Shoot magazines, maar die bekijk ik gemiddeld zo'n 15 minuten)

          praktijk wijst uit dat de meeste foto's gewoon verdwijnen na x maanden.
          Last edited by RikH; 25 januari 2010, 10:14.
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #6
            Re: Verdwenen beelden

            Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
            50€ per maand is voldoende voor 2TB/maand aan 100Mbit., en 2x 750Gb in raid voor de veiligheid van de data. verder is die 1tb echt wel een gok er zijn statistieken nodig om het effectieve verbruik te kunnen schatten.

            Eventueel kan men het aanbieden als dienst aan betalende leden, zo krijgen de niet-leden ook nog eens extra motivering om lid te worden ( nu zie ik er het voordeel echt niet van in -, buiten misschien de Shoot magazines, maar die bekijk ik gemiddeld zo'n 15 minuten)

            praktijk wijst uit dat de meeste foto's gewoon verdwijnen na x maanden.
            Hier heb je over nagedacht Rik.

            Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #7
              Re: Verdwenen beelden

              De witte blokjes met rode X is geen fout van BD of uw browser.
              Er zijn inderdaad problemen bij verschillende providers waardoor de foto's niet meer online staan.
              Er waren problemen bij picasa, Imagshack en tinipic zijn enorm traag en andere providers verkleinden de resolutie van de foto's.
              Het zal ongeveer overal hetzelfde zijn zeker, gewoon opslagruimte te beperkt.
              Iedereen verzuipt in het succes van online services.


              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Verdwenen beelden

                4.196.606 page requests per maand ( statistieken volgens metriweb van december 2009)

                Een deel hiervan zal door browsers gecached worden (mensen die een pagina opnieuw bezoeken), en enkel de eerste pagina van alle topics bevatten foto's... stel dat hier een derde van overblijft als echte requests voor de beelden = 1.398.868 requests voor afbeeldingen

                Aangezien BD dan de compressie instelt en de breedte beperkt, kan dit neerkomen op 175kb/foto (wat best ruim is voor een beeld van 900px langs de langste zijde)

                Als deze schattig enigszins klopt zou het maar gaan om 233Gb/maand, en geen terrabyte zoals eerder ter sprake gebracht.
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment


                • #9
                  Re: Verdwenen beelden

                  Ter info.Mijn eerste foto dateert hier op BD van 27 september 2005. Ik ben gaan kijken en die foto is nog steeds te zien. Ik koos in de tijd voor Photobucket voor mijn foto's te plaatsen en klaar te maken voor BD. Daar is ook nog geen enkele foto verdwenen. Ik heb wel de discipline om elke foto te laten staan op BD, goede of slechte kritiek. Dit uit respect voor de mensen die comment gaven (wat ik bijzonder respecteer) en voor andere watchers. Anderzijds begrijp ik wel dat er inderdaad andere problemen kunnen aan de basis liggen.
                  Groetjes, P'trick
                  Mijn site
                  Mijn blog (wanneer je van minimalisme houdt)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verdwenen beelden

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    De witte blokjes met rode X is geen fout van BD of uw browser.
                    Er zijn inderdaad problemen bij verschillende providers waardoor de foto's niet meer online staan.
                    Er waren problemen bij picasa, Imagshack en tinipic zijn enorm traag en andere providers verkleinden de resolutie van de foto's.
                    Het zal ongeveer overal hetzelfde zijn zeker, gewoon opslagruimte te beperkt.
                    Iedereen verzuipt in het succes van online services.


                    Grtz, RF
                    D'er zijn recent zeker problemen geweest met Flickr...
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verdwenen beelden

                      Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                      De enige oplossing hiervoor is dat BD gaat voorzien dat mensen hun afbeeldingen op een server van BD zelf kan opladen, via de attachment functie in de forum software (die ze nu uitgeschakeld hebben)
                      Jij slaat nagels met koppen.
                      Aan alle bezoekers vriendelijk verzoek om dit te ondersteunen.
                      Graag stellingname van BD.

                      Henri
                      lidnummer: BD0435BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verdwenen beelden

                        Als ik me niet vergis was dit in de begin jaren van BD mogelijk om hier je foto te uploaden. Maar wegens niet langer haalbaar hebben ze de regel toegepast dat je zelf webspace moet voorzien.
                        Ik begrijp wel wat ts wil zeggen, ik kijk soms ook naar berichten van meer dan 1 maand oud waar de fotos reeds verdwenen zijn. Ik kan het die poster niet kwalijk nemen soms heeft hij maar 50 mb webspace dus moet hij zuinig zijn. Maar er zijn natuurlijk andere (gratis?) mogelijkheden om je foto ergens te parkeren.

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verdwenen beelden

                          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Als ik me niet vergis was dit in de begin jaren van BD mogelijk om hier je foto te uploaden. Maar wegens niet langer haalbaar hebben ze de regel toegepast dat je zelf webspace moet voorzien.
                          Ik begrijp wel wat ts wil zeggen, ik kijk soms ook naar berichten van meer dan 1 maand oud waar de fotos reeds verdwenen zijn. Ik kan het die poster niet kwalijk nemen soms heeft hij maar 50 mb webspace dus moet hij zuinig zijn. Maar er zijn natuurlijk andere (gratis?) mogelijkheden om je foto ergens te parkeren.

                          mir
                          voor foto's gewoon te posten op het forum is er toch geen probleem? gebruik gewoon dingen zoals imageshack, photobucket e.a. Soms misschien niet van de snelste (valt echt wel goed mee vind ik) maar dan blijven ze tenminste lang staan.
                          beelden via het forum zelf uploaden vind ik niet echt een goed idee, dat geeft alleen maar meer miserie en kosten voor de beheerders, terwijl ik het even gemakkelijk vind via een share website...

                          foto's in volle resolutie uploaden blijkt lastiger te zijn (vandevoorniet alleszins)
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verdwenen beelden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            voor foto's gewoon te posten op het forum is er toch geen probleem? gebruik gewoon dingen zoals imageshack, photobucket e.a. Soms misschien niet van de snelste (valt echt wel goed mee vind ik) maar dan blijven ze tenminste lang staan.
                            beelden via het forum zelf uploaden vind ik niet echt een goed idee, dat geeft alleen maar meer miserie en kosten voor de beheerders, terwijl ik het even gemakkelijk vind via een share website...

                            foto's in volle resolutie uploaden blijkt lastiger te zijn (vandevoorniet alleszins)
                            [MODOFF]D'er is wel een probleem, met Photobucket tenminste. KLIK. Maar dat rechtvaardigt niet dat BD zelf zou hosten. Zoals in vroegere posts reeds aangehaald: dat zou geld kosten.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verdwenen beelden

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              [MODOFF]. Maar dat rechtvaardigt niet dat BD zelf zou hosten. Zoals in vroegere posts reeds aangehaald: dat zou geld kosten.
                              Advertentieinkomsten & lidgelden zouden dit ruimschoots moeten kunnen dekken, Indien dit niet het geval is moeten jullie maar eens nadenken om niet betalende leden méér advertenties voor te schotelen (op beter werkende plaatsen dan in de header).

                              Meer bezoekers != meer kosten maar juist meer inkomsten, en meer potentiele leden moest er een motivatie zijn om lid te worden (bv. leden zien nergens enige vorm van reclame op de website, niet-leden wel.)

                              concrete suggestie: niet leden (of niet ingelogde gebruikers) krijgen na de eerste post in elke topic een google advertentie te zien. (how-to voor de admins ). Leden en ingelogde gebruikers krijgen nooit reclame te zien.

                              Mvg,
                              Rik
                              Mijn foto's
                              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                              Comment

                              Working...
                              X