Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe WIn7 vervangen door WinXP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe WIn7 vervangen door WinXP

    Jawel, jullie lezen het correct.
    Ik heb hier een laptop waar Win7 werd op geinstalleerd. Win7 is misschien wel het laatste product van Windows en wie hype-minded is moet dat installeren ...
    Ik heb daarnaast een identische laptop waar ik zelf WinXP had op geinstalleerd en geloof me vrij, die WIn7 geeft een ongelooflijke snelheidswinst.
    Beide laptops draaien dezelfde software en dienen niet tot gaming, ...
    Waneer ik via de boot-cd van WinXP (die SATA ondersteunt) opstart krijg ik na een bepaalde period een error doorgegeven van windows (blue screen) meldende dat er iets fout is met de HD ...
    Harde schijf is wel intact.
    Weet iemand hoe ik XP wel degelijk op die laptop krijg.
    En ik hoef geen argumentatie waarom dit of dat beter is of slechter of ...
    Klant is koning, ik wil vervangen, geen discussie
    thks
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Hoe WIn7 vervangen door WinXP

    Bestaan er bij je laptopfabrikant geen extra drivers op de website voor sata controller (driver voor sata voor XP - bootdisk)

    Bij het installeren van XP kan je bij opstart op F6 (dacht ik) te drukken extra sata drivers installeren.

    Misschien is dit een oplossing?
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Hoe WIn7 vervangen door WinXP

      Win 7 moet "Fresh" geïnstalleerd worden, die kan niet over XP geïnstalleerd worden.

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Hoe WIn7 vervangen door WinXP

        Ga ik even nachecken ...
        Heb wel al een WinXP-boot gemaakt via nlite om te kunnen opstarten met SATA's, misschien zit daar inderdaad niet de goede versie in...
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Hoe WIn7 vervangen door WinXP

          jjjjjjjjjjjjjjjj
          Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 19:21. Reden: ggggggggggggg

          Comment


          • #6
            Re: Hoe WIn7 vervangen door WinXP

            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
            Ik heb daarnaast een identische laptop waar ik zelf WinXP had op geinstalleerd en geloof me vrij, die WIn7 geeft een ongelooflijke snelheidswinst.
            Allé : windows 7 geeft een ongelooflijke snelheidswinst, en je wil er XP op zetten...
            Zal wel ironisch bedoeld geweest zijn zeker ?

            Als beide laptops identiek zijn, en dezelfde software moeten draaien : waarom maak je dan geen Ghost (of iets soortgelijks) van je XP laptop, en kegel die op je Windows 7 laptop ?
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Hoe WIn7 vervangen door WinXP

              Tja, en dan vraagt Windows na het drukken op F6 om de installatiediskette in te steken...en laat de laatste PC's helemaal geen floppydrive meer hebben....De oplossing is dan om in de BIOS de SATA compatibiliteit van AHCI (dus native SATA, wel sneller dan IDE) naar IDE te zetten en dan gedraagt uw SATA controller alsof het een IDE aansluiting is. Je zult dan wel wat moeten inbooten qua snelheid. Pasop: nadat WinXP geïnstalleerd is, kan je niet meer terugschakelen naar AHCI, want dan crasht WinXP bij het booten met de bekende BSOD.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

              Comment


              • #8
                Re: Hoe WIn7 vervangen door WinXP

                Met true Image de volledige c-schijf formateren - shedderen of hoe noemt zo iets? - en daarna xp installeren misschien?

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe WIn7 vervangen door WinXP

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Win 7 moet "Fresh" geïnstalleerd worden, die kan niet over XP geïnstalleerd worden.

                  Grtz, RF
                  Lees eens opnieuw ... hij wil Windows 7 er af! Hij wil XP installeren.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe WIn7 vervangen door WinXP

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Win 7 moet "Fresh" geïnstalleerd worden, die kan niet over XP geïnstalleerd worden.

                    Grtz, RF
                    ik heb de 7 gewoon op de xp gezet...
                    De gegevens heb ik wel manueel moeten koppelen... maar het werkt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe WIn7 vervangen door WinXP

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Allé : windows 7 geeft een ongelooflijke snelheidswinst, en je wil er XP op zetten...
                      Zal wel ironisch bedoeld geweest zijn zeker ?

                      Als beide laptops identiek zijn, en dezelfde software moeten draaien : waarom maak je dan geen Ghost (of iets soortgelijks) van je XP laptop, en kegel die op je Windows 7 laptop ?
                      WIn7 is geen snelheidsduivel tov WinXP. Natuurlijk maak ik geen gebruik van alle toeters en bellen.
                      Gewoon een tekstverwerker, powerpoint, excelleke en een apache, php en mysql...
                      Verder wat kleine progjes.
                      Ik heb nu gedaan met een brandt-nieuwe XP-installatie en geloof me vrij, de snelheidswinst is niet te ontzien. Sorry, maar facts or facts ...

                      heb een XP-installatie gemaakt en daar via Intel alle sata-drivers daarin gezet en hij starte op ...

                      thks
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe WIn7 vervangen door WinXP

                        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                        heb een XP-installatie gemaakt en daar via Intel alle sata-drivers daarin gezet en hij starte op ...

                        thks
                        Goed nieuws

                        Veel succees hiermee
                        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe WIn7 vervangen door WinXP

                          Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                          WIn7 is geen snelheidsduivel tov WinXP. Natuurlijk maak ik geen gebruik van alle toeters en bellen.
                          Gewoon een tekstverwerker, powerpoint, excelleke en een apache, php en mysql...
                          Verder wat kleine progjes.
                          Ik heb nu gedaan met een brandt-nieuwe XP-installatie en geloof me vrij, de snelheidswinst is niet te ontzien. Sorry, maar facts or facts ...

                          heb een XP-installatie gemaakt en daar via Intel alle sata-drivers daarin gezet en hij starte op ...

                          thks
                          Hoe ging dat met de updates?
                          Effe bezig geweest zeker?
                          En dan die SP-kes nog
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe WIn7 vervangen door WinXP

                            yyyyyyyyyyy
                            Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 19:21. Reden: yyyuuuuuuuuuuu

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe WIn7 vervangen door WinXP

                              Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                              Dat had ik je toch gezegd , het is beter dat je me geloofd als ik iets zeg
                              Ik heb niet gezegd dat ik je niet geloofde hoor.
                              Ik had al een WInXP-isntallatie aangemaakt met SP3 en alle updates daarin en een hele massa aan SATa-drivers ....
                              Uiteindelijk bleek de HD een heel nieuw type te zijn en daar had ik geen driver van. Uiteindelijk gekregen van het bedrijf zelf en dan was alles zonder een probleem te doen.
                              Maar niet temin, dank zij je tip was ik snel door de mizerie heen ...
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X