Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

    Twee dagen na aankoop van mijn computer (december 2009) HP Pavilion HPE010 BE met Windows 7 is het helemaal mis gelopen. 'k Kreeg de boodschap : 'er is een fout opgetreden en de computer moet worden afgesloten' Dus hij sluit af maar nadien kan hij niet meer opstarten, dan na 10 uur controle van de harde schrijf is hij terug gegaan naar de configuratie bij aankoop. Dus al de software die we zelf hadden geïnstaleerd weg, zoals antivirus, outlook, browsers, photoshop enz !!!
    Daarna elke dag minstens één keer krijg ik de boodschap : beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld . Het gebeurt in gelijk welk programma photoshop (sluit dan af zonder saven van mijn bewerkingen), browser, outlook enz soms als hij een paar uren opstaat maar laatst ook bij het opstarten en dan blijft het bureaublad zwart ipv een foto
    'k Heb al gezocht op Google en gevonden dat het kan zijn : de videokaart, de koeling van de videokaart of de driver van de videokaart. Kan ik riskeren om zelf de driver aan te passen (maar daar ken ik niet zoveel van) of doe ik de computer beter binnen bij de verkoper voor nazicht want hij is tenslote nog maar 1 maand oud ?
    Graag jullie mening en raad. Alvast bedankt
    Last edited by Vicky; 29 januari 2010, 18:19.
    Groetjes Vicky

  • #2
    Re: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

    Vicky,
    Ik denk, dat je hem beter terug binnengeeft. Als je die PC open doet, ben je alle
    garantie kwijt denk ik . Tenslotte is je PC spiksplinternieuw hé.
    Succes
    Leo
    lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

    Comment


    • #3
      Re: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

      Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
      Vicky,
      Ik denk, dat je hem beter terug binnengeeft. Als je die PC open doet, ben je alle
      garantie kwijt denk ik . Tenslotte is je PC spiksplinternieuw hé.
      Succes
      Leo
      Enige juiste wat je kan doen.

      Mvg.
      Robert
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

        zou zeker terug gaan Vicky, als je er zelf aan gaat prutsen( met of zonder goed bedoelde adviezen) is ook je garantie weg.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Enige juiste wat je kan doen.

          Mvg.
          Robert
          Natuurlijk, er is nog garantie op het toestel.

          Het lijkt er nu op dat de grafische kaart hapert of zelfs stuk is.
          Je kan dat oplossen met een nieuwe kaart.
          Maar dat zou ik zelf niet doen nu, laat dat maar over aan de verkoper.

          Een nieuwe driver installeren voor deze bestaande kaart lijkt me moeilijk omdat
          je niets ziet (op het scherm) en omdat de kaart niet naar behoren werkt.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

            Ik heb zo de indruk dat Vicky wel iets ziet op het scherm. Je kan altijd proberen een nieuwe driver te installeren. Welke versie van Windows 7 heb je Vicky, 64 of 32-bit? Ik zie dat ze een driver update hebben voor de grafische kaart voor de 64-bit versie. Hier is een link naar het keuzescherm voor je pc.

            Je kan ook de drivers van nvidia zelf proberen.

            Succes!

            -c

            Comment


            • #7
              Re: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

              Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Ik heb zo de indruk dat Vicky wel iets ziet op het scherm. Je kan altijd proberen een nieuwe driver te installeren. Welke versie van Windows 7 heb je Vicky, 64 of 32-bit? Ik zie dat ze een driver update hebben voor de grafische kaart voor de 64-bit versie. Hier is een link naar het keuzescherm voor je pc.

              Je kan ook de drivers van nvidia zelf proberen.

              Succes!

              -c
              De versie op mijn computer is 64-bit en de update onder jou link had ik ook al gevonden maar die is van december 2009 en 'k heb mijn computer gekocht einde december dus dacht ik dat die update al geïnstalleerd is ???? Kan ik riskeren om die update te installeren ??? Sorry, 'k heb niet zo veel ervaring in die dingen
              Groetjes Vicky

              Comment


              • #8
                Re: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

                Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                De versie op mijn computer is 64-bit en de update onder jou link had ik ook al gevonden maar die is van december 2009 en 'k heb mijn computer gekocht einde december dus dacht ik dat die update al geïnstalleerd is ???? Kan ik riskeren om die update te installeren ??? Sorry, 'k heb niet zo veel ervaring in die dingen
                In principe komen die pc's allemaal met dezelfde image en heb je dus niet de laatste versie. Er staat ook een versie nummer bij, 8.15.11.8747. Als je de driver kan vinden in Windows 7 dan kan je kijken welke versie je huidig stuurprogramma heeft. Tegenwoordig is het gewoon op volgende klikken en de pc herstarten aan het eind.

                Bij de beschrijving van de driver staat:
                Update voor NVIDIA Unified grafische driver lost compatibiliteitsproblemen op bij aansluiting van een HP w2207h monitor via een HDMI-verbinding.

                Die updates installeren kan in ieder geval geen kwaad. Enkel de Bios is een beetje risky omdat het moederbord naar de vaantjes is als de stroom uitvalt tijdens de update. Met de rest kan je niks stuk maken, buiten windows zelf, maar je kan dat altijd opnieuw installeren.

                -c

                Comment


                • #9
                  Re: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

                  Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  In principe komen die pc's allemaal met dezelfde image en heb je dus niet de laatste versie. Er staat ook een versie nummer bij, 8.15.11.8747. Als je de driver kan vinden in Windows 7 dan kan je kijken welke versie je huidig stuurprogramma heeft. Tegenwoordig is het gewoon op volgende klikken en de pc herstarten aan het eind.

                  Bij de beschrijving van de driver staat:
                  Update voor NVIDIA Unified grafische driver lost compatibiliteitsproblemen op bij aansluiting van een HP w2207h monitor via een HDMI-verbinding.

                  Die updates installeren kan in ieder geval geen kwaad. Enkel de Bios is een beetje risky omdat het moederbord naar de vaantjes is als de stroom uitvalt tijdens de update. Met de rest kan je niks stuk maken, buiten windows zelf, maar je kan dat altijd opnieuw installeren.

                  -c
                  Bedankt, 'k zal morgen eens proberen (met een fris kopke ) uit te zoeken welke versie er op mijn computer staat.
                  Groetjes Vicky

                  Comment


                  • #10
                    Re: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

                    Ook eens bij nvidia gekeken. Op deze site staat een recentere driver.

                    De driver is van 19 januari en ... Includes numerous bug fixes.

                    Probeer eerst die van HP. Daarna kan je deze proberen. Je kan altijd terug die van HP installeren als je niet tevreden bent.

                    -c

                    Comment


                    • #11
                      Re: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

                      Tja, beetje vreemd.
                      Twee dagen na aankoop ???

                      En wat heb je op dat moment even daarvoor als laatste gedaan ?

                      De fout duidt op een beschadiging van de harde schijf, en dat kan ontstaan zijn door het verplaatsen van een werkende PC, of stoten ertegen terwijl ie aan staat.
                      Windows herkent zo te zien het beeldscherm niet.
                      Nu heb ik zelf ooit zoiets aan de hand gehad, en dat kwa, doordat Windows bij het herstellen zelf de standaard beeldschermdriver had geinstalleerd.
                      Zodoende stonden er meerdere beeldschermdrivers actief.
                      Het is makkelijk te herstellen, als je weet hoe.

                      En ja, ik kan niet uitsluiten dat er een fout in de hardware zit, dus toch maar: terugbrengen.
                      Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

                      Comment


                      • #12
                        Re: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

                        Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                        Tja, beetje vreemd.
                        Twee dagen na aankoop ???

                        En wat heb je op dat moment even daarvoor als laatste gedaan ?

                        De fout duidt op een beschadiging van de harde schijf, en dat kan ontstaan zijn door het verplaatsen van een werkende PC, of stoten ertegen terwijl ie aan staat.
                        Windows herkent zo te zien het beeldscherm niet.
                        Nu heb ik zelf ooit zoiets aan de hand gehad, en dat kwa, doordat Windows bij het herstellen zelf de standaard beeldschermdriver had geinstalleerd.
                        Zodoende stonden er meerdere beeldschermdrivers actief.
                        Het is makkelijk te herstellen, als je weet hoe.

                        En ja, ik kan niet uitsluiten dat er een fout in de hardware zit, dus toch maar: terugbrengen.
                        De eerste zware fout die ik beschrijf in mijn eerste bericht is gekomen door het inlezen van de CD met de software van mijn Sony camera dus niet door het verplaatsen van de computer. En zoals ik hierboven al schreef heeft de computer toen 10 uur lang alle mogelijke controle gedaan van de harde schijf en niets gevonden. Maar nadien zijn de problemen met het beeldschermstuurprogramma begonnen.

                        @ ccc : ik heb juist de versie gevonden, doordat hij weer niet reageerde en dan onderaan het scherm aangeeft wat fout gaat : NVIDIA Window Kernel Mode driver versie 186.27.
                        Groetjes Vicky

                        Comment


                        • #13
                          Re: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

                          Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                          @ ccc : ik heb juist de versie gevonden, doordat hij weer niet reageerde en dan onderaan het scherm aangeeft wat fout gaat : NVIDIA Window Kernel Mode driver versie 186.27.
                          Moeilijk in te schatten of dat de overeenkomt met die nummer in mijn post. Je zou eens moeten kijken in de device manager. Apparaatbeheer in het Nederlands. Hier zijn wat screenshots. Eigenschappen nemen van de display adapter, waar je ergens nvidia ziet staan. Daar staat normaal gezien de versie van de driver, maar eigenlijk kan je beter gewoon het stuurprogramma testen, wants de kans dat die al op je pc staat is nihil eigenlijk, ondanks het feit dat je de pc in dezelfde maand gekocht hebt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
                            Vicky,
                            Ik denk, dat je hem beter terug binnengeeft. Als je die PC open doet, ben je alle
                            garantie kwijt denk ik . Tenslotte is je PC spiksplinternieuw hé.
                            Succes
                            Leo
                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            zou zeker terug gaan Vicky, als je er zelf aan gaat prutsen( met of zonder goed bedoelde adviezen) is ook je garantie weg.
                            grt,bouk.
                            Als je een HP computer open doet, ben je helemaal geen garantie kwijt.
                            Van al de HP pc's die ik gezien heb was er trouwens ook geen enkele verzegeld.
                            In de handleiding staat meestal ook hoe je extra geheugen of een andere HD kan plaatsen. Mocht dit de garantie verbreken, dan zou dat er ook wel bij staan.
                            Als je een onderdeel (hardware) beschadigt is het natuurlijk een ander punt.
                            En om een nieuw stuurprogramma te installeren moet je die pc ook niet open doen hé.
                            Als je geen update van drivers zou mogen installeren, dan zou je ook geen Windows Update mogen gebruiken.
                            Trouwens is het openen van de PC om te kijken of er geen loszittende onderdelen zijn ook iets dat standaard op de supportsite van HP staat. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...roduct=4040517
                            Last edited by VerSeg; 24 januari 2010, 03:02.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

                              Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht
                              En wat heb je op dat moment even daarvoor als laatste gedaan ?
                              Meest logische vraag, maar vooral "Wat heeft men allemaal bij geïnstalleerd?"

                              De fout duidt op een beschadiging van de harde schijf


                              Windows herkent zo te zien het beeldscherm niet.
                              Volgens mij eerder een driver van de video-kaart dan van het beeldscherm, een inf van het beeldscherm geeft enkel beperkingen in resoluties en enkele kleursettings door.

                              En ja, ik kan niet uitsluiten dat er een fout in de hardware zit, dus toch maar: terugbrengen.
                              Met de weinige gegevens dat men heeft kan men dat inderdaad niet maar de kans dat het om een hardwarefout gaat is zeer klein.
                              Als het om een HP-pc gaat moet men die trouwens niet terugbregen naar de winkel maar contact opnemen met de support van HP ... al de rest is meestal verloren tijd.

                              Trouwens ... als de driver crasht omdat iets bijkomend geïnstalleerd werd en conflicteert, dan gaan ze met u eens goed lachen en u een factuurtje voorschotelen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X