Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's van 4meter op 1meter - om dit te kunnen printen? Hoe?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's van 4meter op 1meter - om dit te kunnen printen? Hoe?

    Beste,

    Ik heb eigenlijk heel erg nood aan advies!
    Ik wil namelijk fotos laten afprinten van 4meter op 4meter maar hoe kan ik zulke kwaliteitsfoto's nemen? Is dit doenbaar met mijn Canon50d?

    alvast erg bedankt!

  • #2
    Re: foto's van 4meter op 1meter - om dit te kunnen printen? Hoe?

    Eerst kijken waar je dit wil laten printen en dan nagaan wat de vereisten zijn voor de nodige bestanden. In het algemeen: uitgaan van correct belichte en haarscherpe basisbestanden en heel nauwkeurig zijn in je nabewerking. Dan op een goeie manier interpoleren tot het benodigde aantal pixels.

    Ken de specs niet van je camera (nikon gebruiker) maar lijkt me sterk dat het niet zou kunnen. Met slechte basisbestanden (onderbelicht, onscherp,...) is het een ander verhaal denk ik.

    Roeland
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

    Comment


    • #3
      Re: foto's van 4meter op 1meter - om dit te kunnen printen? Hoe?

      Waarop wil je printen? en hoe moet het bekeken worden?

      Als het vanop 10 meter bekeken moet worden maakt het allemaal niet zoveel uit, en kom je met een 10mpix foto zeker toe. verwacht je echter dat mensen vanop 2 meter een scherp beeld zien dan moet je veel hogere eisen stellen aan je foto.

      ga je voor canvas, dibond, forex, papier, bannerprints ?

      canvas & dibond & papier zijn scherper dan Forex
      canvas forex en dibond zijn en hel om te transporteren in deze afmetingen.

      Een 50DII kan al een aardige resolutie aan, hier verwacht ik normaal gezien niet echt problemen mee.
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: foto's van 4meter op 1meter - om dit te kunnen printen? Hoe?

        Even bekijken, 4 op 4 is vierkant, je 50D geeft een beeld van 3 op 2, dus als je vertrekt van 1 beeld heb je niet meer de volle resolutie van de camera.
        Is het een statisch beeld, dan kan je via stiching zowel horizontaal als verticaal meerdere beelden samenvoegen tot één geheel, en aldus het pixelaantal opdrijven zonder interpolatie. Is het slechts één beeld dan heb ik mijn gegronde twijfels, maar zoals al gezegd hangt er veel af van de door U gewenste kwaliteit.
        Heb je ooit al is een 20m2 affiche van dichtbij bekeken, dat zijn pixels ter grootte van een erwt, maar als je in de wagen zit en je rijdt voorbij zo'n affiche ziet die meid der om te stelen uit.

        Heb je zo'n plannen dan is een samenspraak met de producent van de afdrukken zeer aan te raden, en dan kan je aan de slag met zijn vereisten.

        MVG, Jeff c.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: foto's van 4meter op 1meter - om dit te kunnen printen? Hoe?

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Heb je ooit al is een 20m2 affiche van dichtbij bekeken, dat zijn pixels ter grootte van een erwt, maar als je in de wagen zit en je rijdt voorbij zo'n affiche ziet die meid der om te stelen uit.
          Haha, dit heb je erg 'plastisch' uitgelegd - heerlijk zinnetje
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment

          Working...
          X