Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stukje Brussel in Vancouver, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stukje Brussel in Vancouver, Canada

    Twee trams van Brussel zijn vandaag beginnen rijden hier in Vancouver. Deze zijn op uitlening voor de Olympische en Paralympische Winterspelen tot 21 maart. Deze 2 trams volgen een traject van 1.8km met de hulp van de bestaande Downtown Historic Railway in Vancouver waar geen trams meer gereden hebben sinds de jaren 50. Je kan voor die 2 maanden gratis rijden met deze trams.

    Ik zit met een goede snotvalling, anders was ik naar de opening gaan kijken vandaag. Maar het was op het nieuws vandaag en het was wel leuk om dit te zien. In de komende weken ga ik zeker eens een ritje maken met zo'n tram. Het lijkt me wel plezant om zo eens in een Belgische tram te zitten in Vancouver. De Olympische Spelen beginnen op 12 februari

    Hier is het stukje nieuws dat je online kan bekijken voor diegene die het interesseert: http://www.globaltvbc.com/video/inde...YmFP8OPl9K_Bim

    Groetjes uit Vancouver,
    Ann

  • #2
    Re: Stukje Brussel in Vancouver, Canada

    Mooi
    En ik geloof dat ze het werkvolk goed betalen in Canada ....
    Als ik hoor wat de kost is voor 1,5 km renovatie van het tramspoor
    (Bombardier Transportation is fabrikant van rollend materieel. Het is een dochteronderneming van het Canadese Bombardier-concern.)
    Last edited by theokus; 22 januari 2010, 07:45.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Stukje Brussel in Vancouver, Canada

      Ja, inderdaad...dat is een historische tramlijn die niet meer gebruikt is sinds de jaren 50. Dat waren zo van die trams (streetcars) gelijk in San Francisco ongevereer. Dus na 50 jaar waren die rails wel dringend aan wat hernieuwing toe. Als dit goed werkt tijdens die 2 maanden, dan gaan we hier misschien wel meer van die trams te zien krijgen en ook langere trajecten want er zijn nog een heel deel andere tram rails die niet meer gebruikt worden.

      Groetjes,
      Ann

      Comment


      • #4
        Re: Stukje Brussel in Vancouver, Canada

        De trams van Brussel en het gratis van Hasselt.

        Mvg.
        Robert
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #5
          Re: Stukje Brussel in Vancouver, Canada

          Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
          Ja, inderdaad...dat is een historische tramlijn die niet meer gebruikt is sinds de jaren 50. Dat waren zo van die trams (streetcars) gelijk in San Francisco ongevereer. Dus na 50 jaar waren die rails wel dringend aan wat hernieuwing toe. Als dit goed werkt tijdens die 2 maanden, dan gaan we hier misschien wel meer van die trams te zien krijgen en ook langere trajecten want er zijn nog een heel deel andere tram rails die niet meer gebruikt worden.

          Groetjes,
          Ann
          't Is een goed initiatief voor the people in general he Ann.
          En goed ook voor het milieu.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Stukje Brussel in Vancouver, Canada

            Op de site van de MIVB (Brusselse vervoersmaatschappij) staan er foto's van het transport etc., best wel indrukwekkend.
            Die trams trouwens ook, maken amper lawaai. De blinden klagen zelfs dat ze te stil zijn...
            flickr

            Comment

            Working...
            X