Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WIFI <---> Wireless Lan, is dat hetzelfde?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • WIFI <---> Wireless Lan, is dat hetzelfde?

    Momenteel heb ik draadloos internet op mijn laptop en mijn desktop.
    Ik werk dus met een router voor draadloos internet.
    Wanneer ik binnenkort internet van Telenet binnenhaal, dan wordt dat WIFI.
    Is het daarvoor nodig om iets in mijn PC's te wijzigen, of is Wireless Lan hetzelfde als WIFI, en werkt dat met dezelfde hardware?

  • #2
    Re: WIFI &lt;---&gt; Wireless Lan, is dat hetzelfde?

    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Momenteel heb ik draadloos internet op mijn laptop en mijn desktop.
    Ik werk dus met een router voor draadloos internet.
    Wanneer ik binnenkort internet van Telenet binnenhaal, dan wordt dat WIFI.
    Is het daarvoor nodig om iets in mijn PC's te wijzigen, of is Wireless Lan hetzelfde als WIFI, en werkt dat met dezelfde hardware?
    Nope je zal niets moeten wijzigen
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: WIFI &lt;---&gt; Wireless Lan, is dat hetzelfde?

      bedankt "rikske".
      zou de snelheid daarvan vergelijkbaar zijn met klassiek (wired) internet?

      Dré

      Comment


      • #4
        Re: WIFI &lt;---&gt; Wireless Lan, is dat hetzelfde?

        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        bedankt "rikske".
        zou de snelheid daarvan vergelijkbaar zijn met klassiek (wired) internet?

        Dré
        De beperkende factor is meestal de internetverbinding zelf, tenzij je een slechte verbinding hebt met je wireless router. Het is dus vergelijkbaar.

        -c

        Comment


        • #5
          Re: WIFI &lt;---&gt; Wireless Lan, is dat hetzelfde?

          Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
          De beperkende factor is meestal de internetverbinding zelf, tenzij je een slechte verbinding hebt met je wireless router. Het is dus vergelijkbaar.

          -c
          ja dat zal wel ... een 802.11g standaard levert theoretisch 54Mb overdracht wat ong de helft is van een wired 100Mb lijn .. in de praktijk haal je daar rond de 20Mb doorvoer mee .. de nieuwere 802.11n standaard zal je een 48-80 Mb doorvoer opleveren bij een goed WiFi singnaal ..

          zie http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11#802.11n

          Comment


          • #6
            Re: WIFI &lt;---&gt; Wireless Lan, is dat hetzelfde?

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            ja dat zal wel ... een 802.11g standaard levert theoretisch 54Mb overdracht wat ong de helft is van een wired 100Mb lijn .. in de praktijk haal je daar rond de 20Mb doorvoer mee .. de nieuwere 802.11n standaard zal je een 48-80 Mb doorvoer opleveren bij een goed WiFi singnaal ..
            "En welke standaard gebruikt Teleslet momenteel?", is dan de logische vraag...

            Dré

            Comment


            • #7
              Re: WIFI &lt;---&gt; Wireless Lan, is dat hetzelfde?

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              ja dat zal wel ... een 802.11g standaard levert theoretisch 54Mb overdracht wat ong de helft is van een wired 100Mb lijn .. in de praktijk haal je daar rond de 20Mb doorvoer mee .. de nieuwere 802.11n standaard zal je een 48-80 Mb doorvoer opleveren bij een goed WiFi singnaal ..

              zie http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11#802.11n
              Voor zover ik kan zien is de snelste lijn in ons landje ongeveer 25Mbit download, tenzij jij zelf een glasvezel getrokken hebt naar je provider

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              "En welke standaard gebruikt Teleslet momenteel?", is dan de logische vraag...

              Dré
              Maakt dus niet uit. Het is enkel van belang als je grote bestanden wil uitwisselen tussen je computers thuis. En als je echt veel data wil versassen, dan raad ik je aan op dat moment gewoon even een netwerkkabel aan de laptop te hangen.

              Comment


              • #8
                Re: WIFI &lt;---&gt; Wireless Lan, is dat hetzelfde?

                Staat je desktop zo ver van je modem dat het draadloos moet ?

                Wat men ook beweert (verkoopspraatjes), draadloos is NOOIT beter dan bekabeld.
                Een laptop is natuurlijk wat anders (komfortwinst), ik zit hier ook draadloos te werken met een netbook.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: WIFI &lt;---&gt; Wireless Lan, is dat hetzelfde?

                  Ik werk hier thuis al jaren draadloos (vanwege verschillende laptops/gebruikers) verspreid in het huis.
                  Ik moet zeggen dat ik hier thuis (draadloos) weinig tot geen snelheidsverlies ondervind tov op het werk (niet draadloos).
                  Ik kan me wel voorstellen dat in theorie draadloos minder snel is, maar voor huis- tuin- en keukengebruik is dat naar mijn ervaring te verwaarlozen hoor. Meer nog : op het werk (niet draadloos) is het trager dan thuis.

                  Comment

                  Working...
                  X