Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe harde schijf in laptop: "opstarten". Hoe?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe harde schijf in laptop: "opstarten". Hoe?

    Gewoon in laptop monteren, OS. CD-rom erin, en "hop, weg zijn wij"?
    Of zie ik het (weeral) te eenvoudig?

    Dré

  • #2
    Re: nieuwe harde schijf in laptop: "opstarten". Hoe?

    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Gewoon in laptop monteren, OS. CD-rom erin, en "hop, weg zijn wij"?
    Of zie ik het (weeral) te eenvoudig?

    Dré
    Wil je alles bewaren dat op de schijf staat ? dan bouw je de oude in een usb behuizing. Sluit deze aan op de laptop en start hiermee op. Je copieerd de hele partitie en bootsector naar de nieuwe die in je laptop zit. Programma die dat kunnen zijn partition magic. Daarna doe je de usb eraf, en start je van de nieuwe op.

    Maar wil je gewoon opnieuw starten, dan bouw je de nieuwe in, en start je op van de CD en voer je een nieuwe installatie uit.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe harde schijf in laptop: "opstarten". Hoe?

      hangt ook van je installatie cd's af, sommige (Medion/HP/...) gebruiken een beperkte opstartCD in combinatie met een verborgen partitie met daarop een volledige image van een cleane installatie met extra software. Zonder deze verborgen partitie doen deze cd's niet veel, en val je terug op een clean install van het OS alleen, zonder alle extra software (wat soms een goede zaak is)

      in het geval dat je aparte installatie cd's gebruikt van het OS (en niet met extra software) dan verwacht ik niet echt veel problemen. Je zal zelfs de driver cd's niet nodig hebben als je vista installeerd en het toestel op internet is aangesloten.. (in mijn ervaringen)

      MVg,
      Rik
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe harde schijf in laptop: "opstarten". Hoe?

        Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
        hangt ook van je installatie cd's af, sommige (Medion/HP/...) gebruiken een beperkte opstartCD in combinatie met een verborgen partitie met daarop een volledige image van een cleane installatie met extra software. Zonder deze verborgen partitie doen deze cd's niet veel, en val je terug op een clean install van het OS alleen, zonder alle extra software (wat soms een goede zaak is)

        in het geval dat je aparte installatie cd's gebruikt van het OS (en niet met extra software) dan verwacht ik niet echt veel problemen. Je zal zelfs de driver cd's niet nodig hebben als je vista installeerd en het toestel op internet is aangesloten.. (in mijn ervaringen)

        MVg,
        Rik

        ik heb dus wel degelijk de originele Vista-cd

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe harde schijf in laptop: "opstarten". Hoe?

          klein ander vraagje, waar kan je zo'n 'usb behuizing' gemakkelijk vinden?

          groeten
          http://www.eyeflash.wordpress.com
          www.facebook.com/eyeflashphotography

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe harde schijf in laptop: "opstarten". Hoe?

            In iedere computerwinkel
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe harde schijf in laptop: "opstarten". Hoe?

              Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
              In iedere computerwinkel
              en zorg dat je weet of je een SATA of IDE harde schijf hebt, heb zo al eens de verkeerde behuizing gekocht
              5DmkIII en wat glas

              Comment

              Working...
              X