Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleine vuurvlinder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleine vuurvlinder

    Bij het opnieuw bekijken van mijn foto's kwam ik deze Kleine vuurvlinder tegen.


    Diafragma : F/4.5
    Sluiter: 1/800
    Iso: 100

    Laat jullie reacties maar komen

    Groeten
    Natan
    Last edited by Natan-Bolckmans; 20 januari 2010, 00:15. Reden: Teveel aan foto's
    Flickr
    Pagina op Facebook

  • #2
    Re: Enkele Vlinders

    je eerste foto vind ik heel goe maar

    als je zelf je 2de foto niet goed vind waarom dan posten in showcase? en je mag maar 1 posten
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #3
      Re: Enkele Vlinders

      Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
      je eerste foto vind ik heel goe maar

      als je zelf je 2de foto niet goed vind waarom dan posten in showcase? en je mag maar 1 posten
      Ahja, ik zie het juist dat er maar 1 foto mag, bedankt om het te zeggen, al denk ik dat de volgende me er zeker ook op zullen gewezen hebben .

      Ik zette die tweede er in omdat ik eens wou horen wat de commentaar zou zijn, maar ik verwijder hem zodadelijk.

      Groeten
      Natan
      Flickr
      Pagina op Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Kleine vuurvlinder

        Qua belichting zit ie imho vrij goed.
        Compo vind ik minder geslaagd.
        Teveel vrije ruimte links en rechts een afgekapte bloem.
        Ik vind ook geen scherpte?!!
        Waarom heb je een zo groot diafragma gebruikt?
        Voor mij is dit geen showcase.
        Sorry.
        SeALbe

        Comment


        • #5
          Re: Kleine vuurvlinder

          Oorspronkelijk geplaatst door SeAlbe Bekijk bericht
          Waarom heb je een zo groot diafragma gebruikt?
          Dankje voor je commentaar.
          Op dat moment had ik echter niet veel tijd om de diafragma enzo goed aan te passen. Ook was het pas enkele dagen nadat ik mijn eerste macrolens kon gebruiken, dus moest nog vanalles uitproberen en tot inzicht komen.

          Soms vind ik het ook belangrijker dat je achtergrond egaal is dan dat je vlinder niet overal scherp is.

          Groeten
          Natan
          Last edited by Natan-Bolckmans; 20 januari 2010, 18:09.
          Flickr
          Pagina op Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Kleine vuurvlinder

            Begrijp me niet verkeerd hoor.
            Zonder stacking krijg je die vlinder niet overal scherp! En dat hoeft ook helemaal niet!
            Ik wou gewoon even meegeven dat het gebruikte diafragma wel vrij groot is om dit soort van foto te nemen. Maar alles kan en mag natuurlijk en proefondervindelijk schaven we onze kennis bij.
            En natuurlijk heeft de BG een grote invloed op het onderwerp en in het geheel van de foto. Maar dan zou er toch "iets" scherp moeten zijn.
            En als het is om uit te proberen, dan hoort hij naar mijn bescheiden mening thuis in fotobeoordeling!

            Mvg,
            Danny
            SeALbe

            Comment


            • #7
              Re: Kleine vuurvlinder

              Oorspronkelijk geplaatst door SeAlbe Bekijk bericht
              En als het is om uit te proberen, dan hoort hij naar mijn bescheiden mening thuis in fotobeoordeling!
              Ik zal er aandenken, maar vorige keer had ik iets gepost in fotobeoordeling en kreeg daar echt bijna niets van commentaar. Meestal was het dan ook nog eens commentaar dat ik zelf ook ongeveer wel doorhad.
              Maarja ik zal het nog eens testen

              Groeten
              Natan
              Flickr
              Pagina op Facebook

              Comment

              Working...
              X