Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Perfect initiatief (1212)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Perfect initiatief (1212)

    Door ook via BD leden te vragen Haiti te steunen

  • #2
    Re: Perfect initiatief (1212)

    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
    Door ook via BD leden te vragen Haiti te steunen
    Phara gezien?
    Die gast van Broederlijk Delen zat er met neus boven op.
    En geld is nooit het probleem geweest Twizter.
    Vroeger bij eerdere rampen zoals bij die orkanen, en nu niet.

    Wat ik wel weet is er destijds tonnen rijst zijn geleverd door buitenlandse hulp.
    De politie ginds heeft die in beslag genomen en later kon de gewone man die aan
    dure prijzen kopen in de warenhuizen.
    (die warenhuizen die nu ook plat liggen)

    Het is best dat ik nu stop.
    (ik erger me aan alles blauw, sorry dus)

    * Ik heb helemaal niks tegen de collega BD-er hoor.
    Last edited by theokus; 18 januari 2010, 23:14.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Perfect initiatief (1212)

      Ik geef al genoeg zonder het echt zelf te willen... Vlaamse steun, Federale donatie, etc
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • #4
        Re: Perfect initiatief (1212)

        Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
        Ik geef al genoeg zonder het echt zelf te willen... Vlaamse steun, Federale donatie, etc
        of hoe iemand zo egoistisch kan zijn. Proficiat ... Van de prijs van 1 filter help je ettelijke gezinnen. Maar goed, denk jij aan je filter, denk ik aan die mensen daar. En ik hoop uit het diepste van mijn hart dat jij nooit hulp nodig ga hebben. Want jij gaat dat vanzelfsprekend vinden dat mensen je die aanreiken. Net als je het leven net iets te vanzelfsprekend vind.

        Doe zo verder!

        Comment


        • #5
          Re: Perfect initiatief (1212)

          Ik geef ook liever aan doelen waarvan ik duidelijk weet hoeveel geld er rechtstreeks bij de "slachtoffers" of "hulpbehoevende" aankomt.

          In 2004 ben ik in Chennai geweest (Hoofdstad van Tamil Nadu in Zuid-India). Een paar maanden nadat ik daar was heeft de Tsunami 500m kuststrook weggeveegd, inclusief de dokterspraktijk waar ik werkte tijdens mijn verblijf.

          Als ik mailde om te informeren hoe het gesteld was kreeg ik antwoord met de vraag: Hoe bedoelt ge? Er zijn wat doden ja, en er is over een strook van een paar kilometer kust 500m naar 't binnenland verwoest. Maar onze hutjes staan al weer recht zè! We verkopen ondertussen al weer vis en het leven is terug ongeveer zijn gewone gang aan't gaan. (Dit was een week na de "ramp").

          Kijk, die mensen denken heel anders over het leven (in India alleszinds) als ons. Als ze hun ellende goed "dragen" komen ze in't volgende beter terug...
          De media hier kunnen ook dikwijls de hele zaak opblazen. Denk even aan alle miljoenen euro's die jaren geblokkeerd hebben gestaan omdat ze gestort waren op de rekening met vermelding "Tsunami" en daarom dus niet voor andere rampen konden gebruikt worden... Dat is toch zonde van het geld!

          Ik steun nu maandelijks een vast doel, waarvan ik weet hoeveel geld er rechtstreeks bij de mensen zelf aankomt (en dat is in dit geval 96%)... daar kan de gemiddelde NGO niet tegen op vrees ik...
          Last edited by Galdie; 19 januari 2010, 06:39. Reden: te hevige reactie... een deel gewist

          Comment


          • #6
            Re: Perfect initiatief (1212)

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Phara gezien?
            Die gast van Broederlijk Delen zat er met neus boven op.
            En geld is nooit het probleem geweest Twizter.
            Vroeger bij eerdere rampen zoals bij die orkanen, en nu niet.

            Wat ik wel weet is er destijds tonnen rijst zijn geleverd door buitenlandse hulp.
            De politie ginds heeft die in beslag genomen en later kon de gewone man die aan
            dure prijzen kopen in de warenhuizen.
            (die warenhuizen die nu ook plat liggen)

            Het is best dat ik nu stop.
            (ik erger me aan alles blauw, sorry dus)

            * Ik heb helemaal niks tegen de collega BD-er hoor.
            Met dergelijke corrupte besturen weet je inderdaad nooit waar je geld naartoe gaat. Maar ik vermoed wel dat het naar laastgenoemde gaat.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Perfect initiatief (1212)

              Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Met dergelijke corrupte besturen weet je inderdaad nooit waar je geld naartoe gaat. Maar ik vermoed wel dat het naar laastgenoemde gaat.
              Op onderstaand lijstje weet je genoeg Pol, verdelen onder de armen zeggen ze dan, ja de helft onder de ene arm, en de andere helft onder de andere arm zeker.

              Alle lof voor de mensen die er naartoe trekken, en er praktische hulp bieden, maar je geld komt er hoogstwaarschijnlijk op de verkeerde plaats terecht, jammer, maar zo is het.


              Last edited by Guest42; 19 januari 2010, 08:36.

              Comment


              • #8
                Re: Perfect initiatief (1212)

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Op onderstaand lijstje weet je genoeg Pol, verdelen onder de armen zeggen ze dan, ja de helft onder de ene arm, en de andere helft onder de andere arm zeker.

                Alle lof voor de mensen die er naartoe trekken, en er practische hulp bieden, maar je geld komt er hoogstwaarschijnlijk op de verkeerde plaats terecht, jammer, maar zo is het.



                Zijn dat bruto of netto lonen ?


                Walter
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: Perfect initiatief (1212)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                  Zijn dat bruto of netto lonen ?


                  Walter
                  Dat zal wel brutto zijn. Maar kom nu niet af dat het dan nogal meeval hè! Ik kan me voorstellen dat er ook nog een aantal tussen zitten die meerdere postjes combineren en dan ook op die andere plaatsen de nodige euro's in hun zakken steken...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Perfect initiatief (1212)

                    Ook zulke zaken stoten me tegen de borst : ze "werken" voor deze liefdadigheidsinstellingen terwijl ze dik hun zakken vullen.
                    Zoals bij Inbev : Dikke Dehaene "krijgt" daar 68.000 Euro per jaar en als hij dan toch eens naar een vergadering moet komen nog telkens 1.500 Euro bovenop. En dan gaan ze de mensen daar op straat zetten om te kunnen bezuinigen. En zo nen dikke Dehaene zit zo in meerdere besturen van grote bedrijven waar hij telkens veel poen schept. Schandalig ! Zelfs misdadig is dat.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Perfect initiatief (1212)

                      allemaal zeer mooi zo'n iniatieven maar laten we de armoede in eigen land niet vergeten, acties zoals deze en onlangs van Studio Brussel (het glazen huis) zijn er om mensen ver weg van ons bed te steunen in hun armoede en ongelijke kansen.
                      Maar dat er tijdens de voorbije feestdagen mensen in ons eigen landje bijna sterven door bevriezing en net genoeg eten hebben om te kunnen overleven, wat word daaraan gedaan?

                      En vergeet vooral ook de acties niet van de dierenactivisten, daar geef ik maandelijks een vaste bijdrage aan uit.
                      Dieren zijn in de meeste gevallen volledig afhankelijk van mensen en kunnen zich niet altijd verdedigen waardoor ze vaak in onmenselijke situaties moeten leven.
                      Red de dieren van de beesten! is mijn motto...

                      wat niet wegneemt dat ik toch mijn bijdrage heb geleverd aan Haïti via SMS
                      .
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Perfect initiatief (1212)

                        Jongens, Stay focused. Hoeveel bepaalde eikels verdienen is hier NIET aan de orde.
                        Ik herinner mij, naar aanleiding van Galdie's post het volgende.
                        Ik was in november 2004 in Sri-Lanka, en nam de trein van het dorp waar ik verbleef naar Galle (stampvol).
                        Diezelfde trein is één maand later weggespoeld door de tsunami, met 1600 doden. Als je dan de beelden op TV ziet, dan kan je dat toch niet naast je neer leggen. Ik weet wat ik moet doen.

                        -m-
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Perfect initiatief (1212)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                          Jongens, Stay focused. Hoeveel bepaalde eikels verdienen is hier NIET aan de orde.
                          Exactly
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Perfect initiatief (1212)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Xius Bekijk bericht
                            of hoe iemand zo egoistisch kan zijn. Proficiat ... Van de prijs van 1 filter help je ettelijke gezinnen. Maar goed, denk jij aan je filter, denk ik aan die mensen daar. En ik hoop uit het diepste van mijn hart dat jij nooit hulp nodig ga hebben. Want jij gaat dat vanzelfsprekend vinden dat mensen je die aanreiken. Net als je het leven net iets te vanzelfsprekend vind.

                            Doe zo verder!

                            Ik ben via een vakantiejob HEEEEL veel te weten gekomen over de Tsunami van 2004. Wat er gebeurd is, hoe het gebeurd is en wat er nadien gebeurd is. Weet jij hoeveel geld gebruikt is voor hulp daar? Het gaat allemaal naar grote immobiliën die zo "goedkoper" nieuwe huizen, appartementen, hotels enzo zetten, maar ze toch aan een mooie prijs door verkopen.

                            Wie wint er dan mee? De bevolking daar? Ik denk van niet... Lees de bovenstaande reacties maar nog eens!!

                            Als er iemand aan mn deur komt van een hulpgroep voor mensen, of dieren ga ik met veel plezier iets geven. (Ik gebruik toch geen filters, zoals je zo mooi aanhaalt)

                            Ik moet zeggen dat ik aan die laatste zin te zien, dit een zeer triestige reactie vind van je. Je zegt bepaalde dingen over me, zonder enig gedacht te hebben wie ik ben. In het vervolg zou ik 2 keer nadenken voor je zo iets zegt!!
                            Last edited by Nick-; 19 januari 2010, 12:03.
                            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                            500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Perfect initiatief (1212)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                              Jongens, Stay focused. Hoeveel bepaalde eikels verdienen is hier NIET aan de orde.
                              Ik herinner mij, naar aanleiding van Galdie's post het volgende.
                              Ik was in november 2004 in Sri-Lanka, en nam de trein van het dorp waar ik verbleef naar Galle (stampvol).
                              Diezelfde trein is één maand later weggespoeld door de tsunami, met 1600 doden. Als je dan de beelden op TV ziet, dan kan je dat toch niet naast je neer leggen. Ik weet wat ik moet doen.

                              -m-
                              Maar ge moet een week na de tsunami ne keer gaan kijken hoeveel ellende er op zo'n plaats nog over is... veel minder dan ze op TV laten zien hoor! Geloof me!

                              Tijdens mijn zelfde stage in 2004, kwam op een een zaterdag de overheid af met 4 bulldozers. Ze kwamen huizen neerstoten die illegaal gezet waren in de wijk waar ik verbleef.

                              Verwoestend effect = Tsunami

                              1 week later: niets meer van te zien... de hutjes en huizen waren terug opgebouwd.

                              Wat betreft de Studio Brussel actie voor hun muskietennetten... HAhahahaha... ik lach me kapot!

                              Zelfde stage, eerste nacht. Mijn stagegenoten en ikzelf pakken ons muskieten net uit voor we gaan slapen, om dit op te hangen (we bleven in een gastgezin, arbeidersklasse). Die mensen lachten ons echt vierkant uit! Ze rolden over de vloer omdat we "stomme blanken" waren die niet wisten wat ze deden. Er was nochthans malaria in de streek... dat wisten ze.

                              Ik vermoed dus dat ze nu met z'n allen thee kunnen zetten aangezien ze een gigantische hoeveelheid malarianetten gekregen hebben die geen ander nut kunnen dienen in hun ogen.

                              Zulke acties worden telkens weer hier in het westen bedacht, door mensen die volgens mij nog nooit "in den verre" geweest zijn, ofwel daar als een idiote blanke gaan rondzwieren met regeltjes waar de local geen boodschap aan heeft. Wie zijn wij om ginds te gaan vertellen dat ze slecht bezig zijn? Dat vinden hun ook van ons, maar zie je hun naar hier komen om dat te vertellen? Neen, ik dacht het niet... en gelukkig maar! Want wee de eerste die zou proberen! Hij/zij zou nogal in moeilijkheden geraken bij ons superieur volk.

                              Och jongens toch, ik kan me er zo gigantisch in opwinden hè! 't Is nie goed voor mijn hart.

                              Ik steun liever een project wat door locals gedragen wordt en gesuperviseerd door mensen van hier (puur om te zien wàt er met ons geld gebeurd). Zoals hier bijvoorbeeld.

                              Comment

                              Working...
                              X