Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

californe sunbounce

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • californe sunbounce

    hey

    na even googlen betreft een sunbounce
    heb ik de link gevonden
    volgens mij de goedkoopste
    als je een sunbounce aankoopt , welke neem je best
    zebra/white of silver /white
    er bestaan véél verschillende zie ik

    wat denken jullie van deze site

  • #2
    Re: californe sunbounce

    Ben je zeker dat je zoveel geld aan een reflectiescherm gaat geven?
    Ga je deze ook regelmatig gebruiken?

    In de fotoscholen bvb gebruiken ze nog steeds de 5 in 1 opvouwbare reflectoren

    Je moet opletten dat je geen last krijgt van GAS

    Toegegeven de Sunbounce is de elite van de reflectoren, maar je moet je steeds voor ogen houden of je dit wel echt nodig hebt (je hebt geen Nikon D3 nodig om mooie foto's te maken met een D90 lukt het ook hoor)
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: californe sunbounce

      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Je moet opletten dat je geen last krijgt van GAS
      LOL, weer iets bijgeleerd

      California Sunbounce, om op te kwijlen, idd, maar eh.. ik heb toch een gelijkaardige opmerking als zunoel, zeker als ik me je andere postings herinner waar je toch zo low-budget mogelijk wilde gaan. Sunbounce lijkt me dan niet echt in dat low-budget plaatje te passen.

      In eerste instantie wilde je een studioset, ondertussen zie ik dat je toch naar strobist overstapt. Misschien kun je beter ergens een studio- of strobistworkshop volgen om wat meer kennis op te doen.

      Ik zou ook eerst gaan voor een 5-in-1 reflector of misschien nog beter een groot stuk isomo en op termijn als het echt je ding is, kun je misschien gaan voor kwalitatief beter materiaal.
      (vergeet niet dat je dan ook nog iets of iemand nodig hebt om dat ding steeds vast te houden of aan te bevestigen...)

      Maar soit... it's your money, my honey
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: californe sunbounce

        5-1, isomo ... allemaal gekocht en vééééél geprobeerd.
        Veel succes.

        Heb afgelopen weekend mogen proeven met een "sunbounce" ik ga me er gelijk een paar bestellen. 100% overtuigd dat ik nu echt voor goed materiaal ga.

        Comment


        • #5
          Re: californe sunbounce

          Ik werk zelf al jaren met een 5 in 1 en is net te klein voor totaal portret.
          Heb ook de sunbounce gezien. Had ooit workshop van Mike Larson die hem promote.
          Is m.i. wel errug duur.Dus wil hem zelf gaan maken.
          Ga bij de leverancier van voortententen voor caravans stokken en klemmen kopen (aluminium) en koop zilver en zwart doek bij stoffenkraam. Zoek alleen nog wat elastiek voor strak te houden zoals de "echte" sunbounce.
          Geschatte kosten: doek 8,00/mtr dus 16,00, stokken 3 dwars en 2 lengte ongeveer 20,00 wat klemmen en elastiek erbij dus wordt totaal tussen 40 en 50 Euro voor breedte 1m40 bij lengte van 1m80 of 2,00 m.
          Ideetje?

          Comment


          • #6
            Re: californe sunbounce

            Oorspronkelijk geplaatst door Baard Bekijk bericht
            Geschatte kosten: doek 8,00/mtr dus 16,00, stokken 3 dwars en 2 lengte ongeveer 20,00 wat klemmen en elastiek erbij dus wordt totaal tussen 40 en 50 Euro voor breedte 1m40 bij lengte van 1m80 of 2,00 m.
            Ideetje?
            Als je dit af hebt, post je ons dan het eindresultaat (zowel setup als foto ermee gemaakt)? Ben benieuwd !!
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: californe sunbounce

              Ik heb ook zo een sunbounce. 1 ding is zeker ik geef dit ding niet meer af. Integendeel, ik ben zelfs van plan om er nog een grotere bij te kopen. Misschien ook even kijken bij studio tecnic. Goede prijs en vooral een goede service. Succes met je aankoop.
              Greetz, Evolutionneke

              Comment


              • #8
                Re: californe sunbounce

                Waarom zou je eigenlijk niet bestellen bij de site van Sunbounce zelf?

                Vriendelijke mensen en snel bediend. Dat kan ik van Mpex niet zeggen, heb ooit wat besteld, is nooit toegekomen en mails werden niet beantwoord (soit ben maar 20 euro kwijt, maar toch).
                Website http://www.kristofpattyn.be

                a lotta canonstuff

                Comment


                • #9
                  Re: californe sunbounce

                  Onderstaande foto is genomen in een kelder (MHA).
                  Belichting is een gereflecteerd zonnestraal die door een raam een verdieping hoger binnenviel op een zilvere reflector een 3 tot 4 meter voor het model.
                  Naast wat croppen is er weinig aan de foto gebeurt.


                  Als jullie braaf zijn zeg ik ook welke reflector ik gebruikt heb
                  (en nee het is niet de sunbounce)

                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: californe sunbounce

                    Als jullie braaf zijn zeg ik ook welke reflector ik gebruikt heb
                    (en nee het is niet de sunbounce)


                    Moeten we nu smeken opdat jij zou zeggen welke reflector je daarvoor gebruikt hebt??
                    Greetz, Evolutionneke

                    Comment


                    • #11
                      Re: californe sunbounce

                      @zunoel: laat me raden ... een scherm die minstens 6 keer goedkoper is dan een Sunbounce paneel waarbij je net hetzelfde kan bereiken van resultaat?

                      Goed voorbeeld, maar mijn vraag is of je met je 5in1 ook onderstaande foto kan belichten, bv een zone van 5m breed?



                      Of deze ... ik gok dat het paneel op +/- 15m van de kinderen stond en een zone belicht van 12m breed.

                      Last edited by Fotofolio; 19 januari 2010, 10:02.
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: californe sunbounce

                        beste

                        ten eerste had ik die site gevonden bij het googellen voor een light stand
                        ik wou gewoon eens het prijsverschil zien ven een sunbounce, ik ga het zeker niet kopen
                        ik dacht jullie een plezier te doen met deze site!
                        ten tweede, ja eerst dacht ik een studioset te kopen maar als ik zie wat je al kan doen met een reflectiescherm en een paraplu wil ik deze eerst proberen voor ik verdere stappen zet!!
                        het kwam immers van op dit forum om eerst mijn sb 900 te testen met een plu
                        en daar ik besloten heb om nog 1 jaar studie ( zorgsector) te volgen zie ik het nut er niet van in om een gans studio set te kopen die ik dan niet vaak zal gebruiken

                        mvg

                        Comment


                        • #13
                          Re: californe sunbounce

                          Oorspronkelijk geplaatst door evolutionneke Bekijk bericht
                          Als jullie braaf zijn zeg ik ook welke reflector ik gebruikt heb
                          (en nee het is niet de sunbounce)


                          Moeten we nu smeken opdat jij zou zeggen welke reflector je daarvoor gebruikt hebt??
                          Nee hoor gewoon vragen als je het wil weten
                          Is een 80 x 105 - 5 in 1 reflector van nog geen 50 euro

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          @zunoel: laat me raden ... een scherm die minstens 6 keer goedkoper is dan een Sunbounce paneel waarbij je net hetzelfde kan bereiken van resultaat?

                          Goed voorbeeld, maar mijn vraag is of je met je 5in1 ook onderstaande foto kan belichten, bv een zone van 5m breed?

                          Of deze ... ik gok dat het paneel op +/- 15m van de kinderen stond en een zone belicht van 12m breed.
                          Belichte oppervlakte was ongeveer 1,80 breet op 2,5 meter hoor.
                          Kan natuurlijk ook een refelctor kopen van 120 x 180 cm voor 84 euro

                          Alle gekheid op een stokje, een sunbounce gaat beter zijn (vergelijk het met een D90 tegenover een D3) maar is imho enkel interessant als je dit regelmatig gebruikt/nodig hebt (of voor professioneel gebruik). Voor sporadisch gebruik op amateurniveau (en zeker als je nog niet weet of je het regelmatig gaat nodig hebben) is het wat overkill vind je niet

                          Voor sommige is het een beetje chasing the magic bullet?
                          Last edited by zunoel; 19 januari 2010, 11:32.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: californe sunbounce

                            ten eerste had ik die site gevonden bij het googellen voor een light stand
                            ik wou gewoon eens het prijsverschil zien ven een sunbounce, ik ga het zeker niet kopen
                            mvg[/QUOTE]


                            Dan vraag ik me af waarom je vraagt welke california sunbounce je het beste kan nemen??
                            Greetz, Evolutionneke

                            Comment


                            • #15
                              Re: californe sunbounce

                              we zijn hier toch op het forum om ervaringen te delen en info te vragen
                              mag ik toch vragen voor evt later

                              Comment

                              Working...
                              X