Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kapazaa en Nigeria

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kapazaa en Nigeria

    Hoe is het mogelijk! Ik heb sinds deze namiddag mijn Nikon D70 ook op Kapazaa en Tweedehands.be staan... krijg ik een mail of ik het toestel wil verzenden naar Nigeria voor "de zoon". Alles in het Engels, welteverstaan.

    Ik zal maar snel replyen dat het niet meer hoeft zekers?

    Jongens toch, ge kunt nog niks meer op uw gemak verkopen als ge dat wilt... internet is hééél plezant, maar het heeft toch ook zijn slechte kanten hè!

    Hierbij nog even de mail die ik kreeg:
    Hello
    Thanks for getting back to me as soon as possible, i want you to know that i am willing to buy this item urgently for my son who is in west Africa in (Nigeria), so i am ready to pay you,so let make it snappy, i want you to make inquire with the shipment fee through Ems express to my son address below.

    Here is the address

    Name.....Nicolas Bolyes
    Address...No 10 Anfani layout Ring Road
    City...Ibadan
    State..Oyo
    Country..Nigeria
    Zip code..23402
    Telephone number..+2347056825682




    kindly get back to me with the total cost of the item and shipment cost through Ems to my son and also get back to me with your full bank information or PayPal Email so that i can pay the money to your account..i will be waiting for your response soon.

    Bank Information

    Bank Name...
    Account Name...
    Account Number...
    Iban.....
    Swift code......

    OR

    PayPal Email......

    Greetings

    Bolyes


  • #2
    Re: Kapazaa en Nigeria

    Nu, als ik mijn bankgegevens doorspeel, daar kan toch niemand iets mee, toch?
    Iban, BIC en toestanden...?

    Comment


    • #3
      Re: Kapazaa en Nigeria

      Ge mailt da kieken dat buiten europa er 150% extra dossierkosten zijn, foto, vingerafdruk EN attest van goed gedrag en zeden (mag in dit geval in het Frans) en dat ge alleen Euro cash neemt in coupures van 10 euro per DHL expres koerier. Want het gerucht gaat (uiteraard meneer niet excuseer maar tegenwoordig ge weet nooit) dat er toch praktijken zijn die niet door de beugel kunnen.

      Nerdi
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Kapazaa en Nigeria

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Ge mailt da kieken dat buiten europa er 150% extra dossierkosten zijn, foto, vingerafdruk EN attest van goed gedrag en zeden (mag in dit geval in het Frans) en dat ge alleen Euro cash neemt in coupures van 10 euro per DHL expres koerier. Want het gerucht gaat (uiteraard meneer niet excuseer maar tegenwoordig ge weet nooit) dat er toch praktijken zijn die niet door de beugel kunnen.

        Nerdi
        Ik ben benieuwd wat zijn reactie zou zijn... ik denk niet dat ie dan nog iets terugstuurt

        Comment


        • #5
          Re: Kapazaa en Nigeria

          Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
          Ik ben benieuwd wat zijn reactie zou zijn... ik denk niet dat ie dan nog iets terugstuurt

          En dan kunt ge die onnozelaar nog wat pesten. Ge stelt dat hij een bestelling geplaatst heeft in de EU en dat dat bindend is omdat hij zich formeel akkoord heeft verklaard (ge laat een serie Nigerian Scam barristers oppem los). Ge zijt akkoord met een schade vergoeding van €250 per 10€ coupures natuurlijk.

          -m-

          NB. Ik ben slecht
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Kapazaa en Nigeria

            Zeg hem dat je enkel wil verkopen als hij betaalt via Western Union.

            Comment


            • #7
              Re: Kapazaa en Nigeria

              Kapazaa en Nigeria = problemen.
              vriendelijke groeten, Helen
              Updated WWW.HELENICA.NL
              ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

              Comment


              • #8
                Re: Kapazaa en Nigeria

                Op mails uit Nigeria en Ivoorkust (eigenlijk zo goed als heel Afrika) kan je beter niet reageren.

                Onlangs mijn auto te koop gezet via Autogids, en ondertussen zijn al meer dan 10 belangstellenden uit Ivoorkust. Een beetje zoekwerk via Google leverde mij een lijst louche e-mailadressen op. Ze geven oerfranse namen op, maar schrijven in gebrekkig frans. Ik heb er nooit op gereageerd en nu is het vanzelf gestopt, ondanks dat de wagen nog op de site staat.
                Peter
                2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                gspep.smugmug.com & steendorp.info

                Comment


                • #9
                  Re: Kapazaa en Nigeria

                  Oorspronkelijk geplaatst door GSPeP Bekijk bericht
                  Op mails uit Nigeria en Ivoorkust (eigenlijk zo goed als heel Afrika) kan je beter niet reageren.

                  Onlangs mijn auto te koop gezet via Autogids, en ondertussen zijn al meer dan 10 belangstellenden uit Ivoorkust. Een beetje zoekwerk via Google leverde mij een lijst louche e-mailadressen op. Ze geven oerfranse namen op, maar schrijven in gebrekkig frans. Ik heb er nooit op gereageerd en nu is het vanzelf gestopt, ondanks dat de wagen nog op de site staat.
                  En is uw auto al verkocht?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kapazaa en Nigeria

                    Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                    En is uw auto al verkocht?
                    Is inderdaad al verkocht. De koper komt er om als zijn huidige auto verkocht is. Heeft zelfs al een voorschot betaald.

                    Hopelijk krijg ik vandaag of morgen bericht dat ik mijn nieuwe kan afhalen.
                    Peter
                    2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                    gspep.smugmug.com & steendorp.info

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kapazaa en Nigeria

                      ik denk dat ik gesjost ben!
                      ik ben ook gescamd geweest op kapaza; mijn fototoestel stond te koop en iemand uit UK bood meer dan ik vroeg om het op te zenden naar Nigeria. Zowel naam, als adres komen blijkbaar overeen met een gekend scam-adres,
                      opletten dus, Kathe Rose, of Peter Wales, zijn valse personen!
                      het adres was Oyo State, Idaban, Nigeria
                      Maar, ik heb al mijn adres, naam, en bankgegevens gegeven!!
                      WAT NU?
                      ik ben helemaal in paniek dat die mensen nu mij iets kunnen aandoen, is dit zo?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kapazaa en Nigeria

                        Ze hebben je camera al? meer willen ze niet. Hoop ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kapazaa en Nigeria

                          Sommigen oppereren zo:

                          Ze betalen met cheque (komt op je bankrekening) en jij stuurt de camera op.

                          Na 2 weken blijkt de cheque niet gedekt of wordt herroepen en de bank neemt dit geld terug van je rekening.

                          Geen geld en camera kwijt


                          Je kan altijd even je bank verwittigen voor verdachte transactie vanuit het buitenland.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kapazaa en Nigeria

                            Dit is inderdaad de manier van werken.
                            Het vragen naar je bankgegevens is eigenlijk gewoon een test om te zien of je lichtgelovig bent of niet. Met het banknummer zelf zijn ze niets. Wat er ook dikwijls gevraagd wordt is een scan van je paspoort. Als je dan een jpg van een auto of iets dergelijks doormailt, dan krijg je een antwoord genre: 'Thanks for the scan of your pasport, now I can trust you...' lol

                            Vele uren doorgebracht met die scammers aan't lijntje te houden, leuke hobby :-)
                            www.YourConcertShots.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kapazaa en Nigeria

                              Oorspronkelijk geplaatst door Guust Bekijk bericht
                              ik denk dat ik gesjost ben!
                              ik ben ook gescamd geweest op kapaza; mijn fototoestel stond te koop en iemand uit UK bood meer dan ik vroeg om het op te zenden naar Nigeria. Zowel naam, als adres komen blijkbaar overeen met een gekend scam-adres,
                              opletten dus, Kathe Rose, of Peter Wales, zijn valse personen!
                              het adres was Oyo State, Idaban, Nigeria
                              Maar, ik heb al mijn adres, naam, en bankgegevens gegeven!!
                              WAT NU?
                              ik ben helemaal in paniek dat die mensen nu mij iets kunnen aandoen, is dit zo?
                              Neu. Die lui zijn smeerlappen maar zijn extreem dom. Ze hebben geen geld om naar europa te komen (jij moet natuurlijk niet naar Nigeria gaan). Ik vermoed zelfs bij aankomst dat de politie wat bijkomende vragen heeft.

                              -m-
                              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                              Comment

                              Working...
                              X