Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parkeerboeteprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Parkeerboeteprobleem

    Vandaag valt er een herinnering tot betalen van een parkeerboete in St Lambrechts Woluwe hier in de bus, boete van 15/9/2009, uitgeschreven door Cityparking Diegem.
    Nu is mijn vrouw een kinesiste die, gezien haar praktijk in St Lambrechts Woluwe is, maar ze woonachtig is in Herent, recht heeft op een gele kaart die recht geeft op gratis parkeren in die gemeente. De kaart zit altijd aan de linkerkant van de voorruit.
    De boete moet steeds betaalt worden ook al dien je klacht in. Nu heb ik volgende vragen:
    1. Mag je de foto van je voorruit opvragen waarmee de firma bewijst dat je niet betaald hebt?
    2. Kan dat zomaar wettelijk: betaling eisen ook al maak je bezwaar?

  • #2
    Re: Parkeerboeteprobleem

    Vraag het eens aan de vraagbak/forum van wegcode.be

    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: Parkeerboeteprobleem

      Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
      1. Mag je de foto van je voorruit opvragen waarmee de firma bewijst dat je niet betaald hebt?
      in Nederland wel.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Parkeerboeteprobleem

        Voor parkeerboetes is het niet verplicht dat men de bewijzen levert...
        Heb hier een tijdje geleden ook eens een "wild" topic over opgestart.
        Het enige antwoord dat ze op BD hierover geven is : betalen en stoppen met zagen...

        Persoonlijk zou ik in jou geval niet betalen, en een fotokopie van die kaart als bezwaar terugsturen : normaal zal daar wel de geldigheid op vermeld staan...
        Als sterfotograaf kan je ze nog een foto'ke van je voorruit opsturen ook...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Parkeerboeteprobleem

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Voor parkeerboetes is het niet verplicht dat men de bewijzen levert...
          Voor geen enkele boete trouwens als ze die binnen de gestelde termijn opstellen en versturen.

          @TS
          Probleem is dat een parkeerticket geen boete is maar gewoon een parkeertarief.
          Het wordt pas een boete als je niet ingaat op de vraag tot betaling en men een PV laat opstellen of tenzij je verkeerd geparkeerd was en dus direct een PV kreeg.
          Mits het van Cityparking komt zal het wel een gewoon parkeertarief zijn.
          Nu ja ... wel zeker zijn dat die kaart duidelijk zichtbaar was langs de kant zoals voorgeschreven.
          Betalen ben je niet verplicht ... probleem is wel dat het dan zeker een PV wordt en dat het 9/10 zal voorkomen. Krijg je dan geen gelijk, dan kost het u veel meer dan nu.

          Over welk bedrag spreken we?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Parkeerboeteprobleem

            Effe melden dat de mensen van cityparking (Q-Parking) redelijk vlot de foto doorstuurde. De persoon met wie ik contact had werd plots wel effe stil toen hijzelf de foto bekeek en zeker het grote gele vignet dat duidelijk zichtbaar was. Heb dat viignet gisteren ingescand en zal dus wel in orde komen

            Comment


            • #7
              Re: Parkeerboeteprobleem

              Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
              Effe melden dat de mensen van cityparking (Q-Parking) redelijk vlot de foto doorstuurde. De persoon met wie ik contact had werd plots wel effe stil toen hijzelf de foto bekeek en zeker het grote gele vignet dat duidelijk zichtbaar was. Heb dat viignet gisteren ingescand en zal dus wel in orde komen
              Ja ... ze zullen die dag geen bril opgehad hebben zeker?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Parkeerboeteprobleem

                Ja we blijven allemaal mensen hé. Een foutje is snel gebeurt.

                Zelfs ik durf toe te geven dat heel af en toe ik een heel klein foutje maak
                Zie je dat toegeven was zo moeilijk nog niet
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: Parkeerboeteprobleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Ja we blijven allemaal mensen hé. Een foutje is snel gebeurd.

                  Zelfs ik durf toe te geven dat heel af en toe ik een heel klein vervoegingsfoutje maak
                  Zie je dat toegeven was zo moeilijk nog niet
                  Ik weet het: het wordt niet getolereerd op 't forum, maar in deze context kon ik het echt niet laten (lees: "heb ik er misbruik van gemaakt om het wél eens te doen").
                  Zelf ben ik ben ook niet te beroerd om foutjes toe te geven( en te maken) hoor, maar dergelijk storend fout(je) vind je in quasi elk topic... spijtig.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Parkeerboeteprobleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    Ik weet het: het wordt niet getolereerd op 't forum, maar in deze context kon ik het echt niet laten (lees: "heb ik er misbruik van gemaakt om het wél eens te doen").
                    Zelf ben ik ben ook niet te beroerd om foutjes toe te geven( en te maken) hoor, maar dergelijk storend fout(je) vind je in quasi elk topic... spijtig.
                    Ik begrijp je hoor, ik heb ook graag dat men mij op eventuele fouten wijst, niks mis mee vind ik, je kan er maar van leren, maar voor sommigen ligt het gevoelig, daarom proberen we de opmerkingen hierover toch zoveel mogelijk te vermijden. En . . . ik verbeter regelmatig schrijffouten van andere leden hoor, maar als moderator kan ik dat doen zonder dat het opvalt....zodoende struikelt er niemand over en wordt de persoon in kwestie er ook niet over "aangevallen". . . .
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Parkeerboeteprobleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Ik begrijp je hoor, ik heb ook graag dat men mij op eventuele fouten wijst, niks mis mee vind ik, je kan er maar van leren, maar voor sommigen ligt het gevoelig, daarom proberen we de opmerkingen hierover toch zoveel mogelijk te vermijden. En . . . ik verbeter regelmatig schrijffouten van andere leden hoor, maar als moderator kan ik dat doen zonder dat het opvalt....zodoende struikelt er niemand over en wordt de persoon in kwestie er ook niet over "aangevallen". . . .
                      Gij zijt nen toffe
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: Parkeerboeteprobleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Ik begrijp je hoor, ik heb ook graag dat men mij op eventuele fouten wijst, niks mis mee vind ik, je kan er maar van leren, maar voor sommigen ligt het gevoelig, daarom proberen we de opmerkingen hierover toch zoveel mogelijk te vermijden. En . . . ik verbeter regelmatig schrijffouten van andere leden hoor, maar als moderator kan ik dat doen zonder dat het opvalt....zodoende struikelt er niemand over en wordt de persoon in kwestie er ook niet over "aangevallen". . . .
                        Veel te goed voor dit forum he

                        Comment


                        • #13
                          Re: Parkeerboeteprobleem

                          Oeps, ja ik weet iets meer over fotograferen dan over spelling en dan vooral dt.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment

                          Working...
                          X