Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

    In de vakantie zijn we samen met een koppel een week op reis geweest naar Toscane. We huren op de luchthaven(pisa)bij Hertz twee kleine fiat panda's om de bezienswaardigheden in verschillende steden te bekijken. Deze week krijgen we elk een proces tot betaling van een parkeerboete ( 60euro ) in de bus van de politie in Italie. In beide gevallen zou het gaan om een parkeerboete in de stad Firenze. De boetes dateren wel van een verschillende dag de ene op een maandag en de boete die ik en mijn vrouw in de bus kregen was op een donderdag(raar want we zijn dezelfde dag in deze stad geweest) maar wel degelijk in de week dat we in Toscane aanwezig waren. Wie Toscane bezoekt weet dat je in de zomermaanden over de koppen kunt lopen van de toeristen. We waren die dag gelijk in Firenze en hadden besloten om elk 16 euro op te hoesten voor een ondergrondse parking. We zijn in de voormiddag de parking binnengereden en in de late namiddag terug verlaten.We zijn er ook maar één dag geweest. De boetes zijn onterecht omdat we nergens anders geparkeerd hebben. Hertz kan je blijkbaar maar op één manier online reserveren en dat is via Visa........en daar zit nu het probleem. Blijkbaar kan Hertz nog na 7maanden geld van onze rekening halen....de boete is reeds van onze rekening af. Na wat onderzoek blijkt dat ze dit tot 5 jaar na datum verhuur kunnen.We hebben via hun website om verdere uitleg gevraagd en hun laten weten dat de boetes onterecht van onze rekening gehaald werd. Hun antwoord was dat we wel degelijk die week van hun een auto hadden gehuurd dat de beide nummerplaten klopten en dat zij het recht behielden om deze boetes op die manier te betalen....einde uitleg . Heeft er nog iemand dezelfde ervaringen van deze maffiapraktijken van Hertz of andere verhuurbedrijven of met boetes die 7 maanden later arriveren vanuit Italie.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

    Heb je een copy gekregen van de officiële politiedocumenten met tijdstip en nummerplaten erbij ?

    Comment


    • #3
      Re: Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
      Hun antwoord was dat we wel degelijk die week van hun een auto hadden gehuurd dat de beide nummerplaten klopten en dat zij het recht behielden om deze boetes op die manier te betalen....einde uitleg . Heeft er nog iemand dezelfde ervaringen van deze maffiapraktijken van Hertz of andere verhuurbedrijven of met boetes die 7 maanden later arriveren vanuit Italie.
      Ik heb ook al ondervonden dat verhuurmaatschappijen vrij vlot geld via je creditcard kunnen vragen. Een klacht bij Visa leidt er enkel toe dat ze aantonen dat je dat verhuurcontract inderdaad hebt ondertekend en dat Visa zich dan niet meer moeit.

      Nu vermoed ik in jouw geval wel dat Hertz effectief die boetes zal gekregen hebben en dat het eerder aan een overijverige politieman lag. Een bedrijf als Hertz kan het zich wellicht niet veroorloven om op zo'n manier te frauderen. Alles is immers perfect traceerbaar als zij die boete niet ontvangen zouden hebben (je vroeg toch een copie?)
      7 maanden is natuurlijk heel lang, maar zonder zo'n regel is Hertz wellicht constant boetes voor toeristen aan het betalen.

      Comment


      • #4
        Re: Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

        misschien rijden er daar wel kerels rond met gecopieerde nummerplaten.
        Die dan gezwind overtredingen begaan die naar Hertz worden gestuurd, die ze dan niets vermoedend van de toeristen recupereert?
        In Italië moet ge van niks verschieten.

        Comment


        • #5
          Re: Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

          Volgende keer dat je op verlof geweest bent ... kaart laten veranderen zodat kaartnummer niet meer bestaat.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

            Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
            Ik heb ook al ondervonden dat verhuurmaatschappijen vrij vlot geld via je creditcard kunnen vragen. Een klacht bij Visa leidt er enkel toe dat ze aantonen dat je dat verhuurcontract inderdaad hebt ondertekend en dat Visa zich dan niet meer moeit.

            Nu vermoed ik in jouw geval wel dat Hertz effectief die boetes zal gekregen hebben en dat het eerder aan een overijverige politieman lag. Een bedrijf als Hertz kan het zich wellicht niet veroorloven om op zo'n manier te frauderen. Alles is immers perfect traceerbaar als zij die boete niet ontvangen zouden hebben (je vroeg toch een copie?)
            7 maanden is natuurlijk heel lang, maar zonder zo'n regel is Hertz wellicht constant boetes voor toeristen aan het betalen.
            Het zal inderdaad wel zo zijn dat Hertz die boetes gekregen heeft.....enkel ben ik er vrij zeker van dat we niet zomaar geparkeerd stonden in Firenze.....ik herinner me een ondergrondse parking waar onze twee Fiat panda's via een lift boven elkaar gestapeld stonden.Normaal was het tarief 20 euro voor een ganse dag voor deze parking....maar we hebben 4 euro korting gehad daar we niet de volledige dag gebleven zijn. Waar ik verstomd van sta is dat de betaling der boetes kan buiten je weten om......het boeteformulier hebben we pas deze week gehad.....het bedrag vd de boete is reeds verleden week van onze rekening gehaald. Je hebt gewoon geen keuze of verweer hiertegen. Het is voor ons nu slechts 60 euro.....voor hetzelfde haald men gewoon 500 euro af voor een overtreding die je helemaal niet gemaakt hebt.Indien we echt die overtreding daar zouden gemaakt hebben had ik niet zo'n probleem gehad om ze te betalen. Die gasten bij Hertz zitten aan uw centen 7 maanden na de huur van een van hun wagens op hun goeddunken.
            We hebben deze visa kaarten vlak voor onze reis nog bij de bank moeten aanvragen of het was gewoon helemaal onmogelijk om bij Hertz een wagen tijdig te reserveren. Dat doe ik dus nooit meer.
            Heb vandaag op Internet nog wat Hertz reviews gelezen van klanten .....het kan blijkbaar nog lelijker worden ook.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Volgende keer dat je op verlof geweest bent ... kaart laten veranderen zodat kaartnummer niet meer bestaat.
              Aha ....dat zou inderdaad al heel wat helpen.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                Het zal inderdaad wel zo zijn dat Hertz die boetes gekregen heeft.....enkel ben ik er vrij zeker van dat we niet zomaar geparkeerd stonden in Firenze.....ik herinner me een ondergrondse parking waar onze twee Fiat panda's via een lift boven elkaar gestapeld stonden.Normaal was het tarief 20 euro voor een ganse dag voor deze parking....maar we hebben 4 euro korting gehad daar we niet de volledige dag gebleven zijn. Waar ik verstomd van sta is dat de betaling der boetes kan buiten je weten om......het boeteformulier hebben we pas deze week gehad.....het bedrag vd de boete is reeds verleden week van onze rekening gehaald. Je hebt gewoon geen keuze of verweer hiertegen. Het is voor ons nu slechts 60 euro.....voor hetzelfde haald men gewoon 500 euro af voor een overtreding die je helemaal niet gemaakt hebt.Indien we echt die overtreding daar zouden gemaakt hebben had ik niet zo'n probleem gehad om ze te betalen. Die gasten bij Hertz zitten aan uw centen 7 maanden na de huur van een van hun wagens op hun goeddunken.
                We hebben deze visa kaarten vlak voor onze reis nog bij de bank moeten aanvragen of het was gewoon helemaal onmogelijk om bij Hertz een wagen tijdig te reserveren. Dat doe ik dus nooit meer.
                Heb vandaag op Internet nog wat Hertz reviews gelezen van klanten .....het kan blijkbaar nog lelijker worden ook.
                Leg dit probleem eens voor bij "wegcode.be"
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

                  je moet ook geen contact opnemen met Hertz, maar met Visa, je bent nl verzekerd tegen dit soort praktijken.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    je moet ook geen contact opnemen met Hertz, maar met Visa, je bent nl verzekerd tegen dit soort praktijken.
                    grt,bouk.
                    Inderdaad zoals Bouk zegt, bellen naar Visa, wees gerust dat ze bij visa weten wat soort praktijken er bij Hertz gebeuren, wat ik er heb meegemaakt is straffer, KLIK HIER maar heeft mij geen € gekost. VISA

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

                      Frauduleuze transactie op het internet - Formulier B

                      Print hier het formulier uit, vul het in en stuur het ondertekend naar Atos Worldline (BCC - Fraud Administration), Haachtsesteenweg 1442, 1130 Brussel. Of fax het naar 02 727 87 47.
                      Mijn foto's
                      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

                        Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                        Frauduleuze transactie op het internet - Formulier B

                        Print hier het formulier uit, vul het in en stuur het ondertekend naar Atos Worldline (BCC - Fraud Administration), Haachtsesteenweg 1442, 1130 Brussel. Of fax het naar 02 727 87 47.
                        Of gewoon naar je bank gaan, zij dan het nodige, en bezorgen je ook een nieuwe Visa kaart.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

                          ik heb trouwens gelijkaardig slechte ervaringen met Hertz in Portugal... véél teveel aangerekend (+300 euro voor 2 weken auto - wegens buitenkant vuilgemaakt en naftbak niet helemaal vol (enkele liters) .. )
                          Mijn foto's
                          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

                            Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                            Frauduleuze transactie op het internet - Formulier B
                            ... Of fax het naar 02 727 87 47.
                            Volgens het doc. moet je de doorgeknipte kaart op het formulier bevestigen.
                            Kun je zoiets dan nog faxen??

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hertz autoverhuur via Visa betalen = slechte zet

                              Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                              Volgens het doc. moet je de doorgeknipte kaart op het formulier bevestigen.
                              Kun je zoiets dan nog faxen??
                              Nee, maar je kan al wel een copietje faxen en het origineel dan met de post opsturen

                              Gebruik ook nooit meer Hertz. Heb vorig jaar ook problemen gehad met Hertz in Rome. Hadden vooraf een kleine auto gereserveerd; Bij aankomst geen kleine auto meer beschikbaar. Kreeg van bereidwillige medewerken een 'gratis' upgrade naar hoger model. Alle papier (contracted en dergelijke) wel afgetekend voor het lagere, gereserveerde model. Afrekening met Visa bij inlevering aan de prijs van het gereserveerde (dus lager) model. Tot zo ver alles correct. Tot ik eind van de maand op de Visa afrekening twee items Hertz vond. Eenmaal de afrekening zoals ik gedaan had en eenmaal 685€. Bij navraag bij Hertz een opleg omdat ik toch een hogere klasse gekregen had. Hertz niet te overtuigen. Dan maar klacht neergelegd en aangegeven als frauduleus gebruik bij Visa. Alles terugbetaald gekregen. Maar Hertz ziet me nooit meer
                              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                              "Casu Consulto - Modo Fac"

                              Comment

                              Working...
                              X