Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang bij Rialto Beach in Olympic National Park, USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonsondergang bij Rialto Beach in Olympic National Park, USA

    Hallo Allemaal,

    Nog eentje uit de oude doos, deze keer van het mooie Rialto Beach in Olympic National Park wat gelegen is in Washington State in de USA. Dit park is zo mooi en voor ons vanuit Vancouver (Canada) is het een 4 uren rijden om hier te geraken.

    Deze foto was genomen bij zonsondergang en nog met mijn vorige camera (Sony DSC H5)

    Hopelijk valt deze foto een beetje in de smaak!
    Vele groetjes uit Vancouver,
    Ann






    Wat info over Olympic National Park voor diegene die het interesseert: Regenwouden, bergen, en een schitterende kuststrook. Over Olympic National Park wordt wel ooit gezegd, dat het drie parken in 1 zijn. Het park ligt in en rond de Olympic Mountains, die onderdeel vormen van de reeks van bergketens nabij de kust, die samen de Coast Ranges worden genoemd. In de westelijke rivierdalen Hoh River, Queets River, Quinalt River en Bogachiel River regent het enorm veel, zo'n 4000 mm per jaar. Dankzij de bescherming van de bergen bereikt de temperatuur in deze gebieden maar zelden het vriespunt in de winter, en in de zomer wordt het vrijwel nooit warmer dan 26 C. De bomen- en plantengroei in deze rivierdalen is uitzonderlijk mooi, er staan gigantische bomen die soms wel 90 meter hoog zijn, en een omtrek kunnen hebben van zo'n 7 meter. En op de bodem wordt elk stukje in beslag genomen door levende planten, zoals mossen en varens, waardoor de regenwouden een jungle-achtige uitstraling hebben.

    Het midden van het park bestaat uit bergen en gletsjers. De bergen zijn niet uitzonderlijk hoog, Mount Olympus is met z'n 2,400 meter het hoogste punt. Dankzij het milde klimaat en de geringe hoogte, is dit wildernisgedeelte van het park dan ook relatief eenvoudig voor hikers die de backcountry willen verkennen. Aan de oostzijde van de bergen is het – in tegenstelling tot aan de westzijde – juist erg droog. Alleen in Zuid-Californië valt minder regen dan hier. De kuststrook, 57 mijl ervan behoort tot het Nationale Park, ziet er nog net zo uit als duizenden jaren geleden. Alleen het water en de wind hebben hier hun invloed uitgeoefend. Tijdens laagwater kan je over het strand lopen, en de prachtige getijdenpoelen bekijken, waar je een rijke variatie aan planten- en dierenleven aantreft. Denk hierbij aan sponzen, zee-anemonen, krabben, algen en diverse soorten gras. Ook de two spot octopus, ongeveer 30 cm groot, wordt hier ooit gezien. Als deze kleine octopus in gevaar is neemt hij een camouflage-kleur aan, en spuit hij een wolk van inkt in het water.

    De kuststrook is populair bij vogelliefhebbers, dankzij de aanwezigheid van oa. zeemeeuwen, scholeksters, de ‘bald eagle' (Amerikaanse Zeearend), en talrijke andere vogelsoorten. Je treft hier ook allerlei kleine dieren aan, zoals wasberen, zeeleeuwen en otters. Het komt zelfs voor dat hier zwarte beren naar een vismaal op zoek zijn. De rotsen op en nabij het strand worden sea stacks genoemd, dit zijn geërodeerde gedeeltes van het voorgebergte. Door de rivieren zijn veel grote boomstammen naar de oceaan gevoerd, die later weer op het strand en tegen de rotsen zijn gesmeten. Je treft dit aparte schouwspel vooral aan rondom Rialto Beach.

  • #2
    Re: Zonsondergang bij Rialto Beach in Olympic National Park, USA

    Ann wat een mooie plaat...De kleuren zijn prachtig.voor mij een echt prijsbeest..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Zonsondergang bij Rialto Beach in Olympic National Park, USA

      De oranje gloed is na mijn smaak iets te veel gesatureerd. Verder vind ik deze een prachtplaat!
      vriendelijke groeten, Helen
      Updated WWW.HELENICA.NL
      ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

      Comment


      • #4
        Re: Zonsondergang bij Rialto Beach in Olympic National Park, USA

        Ik vind dit ook wel wauw
        Ik herinner me een post van je van hetzelfde park, zelfs nog beter als deze... Moet er prachtig zijn...

        Groeten
        Michel

        Comment


        • #5
          Re: Zonsondergang bij Rialto Beach in Olympic National Park, USA

          Mooi plaatje
          Groetjes Hendrika

          Comment


          • #6
            Re: Zonsondergang bij Rialto Beach in Olympic National Park, USA

            Een prachtig beeld is dit
            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

            Comment


            • #7
              Re: Zonsondergang bij Rialto Beach in Olympic National Park, USA

              dit is weer een mooie Ann.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Zonsondergang bij Rialto Beach in Olympic National Park, USA

                Deze had ik bijna gemist, een super plaatje Ann



                jeannot

                Comment


                • #9
                  Re: Zonsondergang bij Rialto Beach in Olympic National Park, USA

                  Fijne compositie en prachtig van kleuren. Volgens mij kan dit allang niet meer alleen aan
                  dat mooie land liggen, maar doe jij er telkens een behoorlijk schepje bovenop.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonsondergang bij Rialto Beach in Olympic National Park, USA

                    heel mooi beeld.....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonsondergang bij Rialto Beach in Olympic National Park, USA

                      Ann, terug een prachtplaat (zoals we ondertussen al gewoon zijn van jouw)
                      Mooi kleurenschakering ! Dat koele blauw en opwarmend oranje
                      pitteljon.be
                      The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonsondergang bij Rialto Beach in Olympic National Park, USA

                        Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
                        De oranje gloed is na mijn smaak iets te veel gesatureerd. Verder vind ik deze een prachtplaat!
                        Helemaal mijn gedacht

                        Mvg,
                        Wim

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonsondergang bij Rialto Beach in Olympic National Park, USA

                          Heel mooi werk
                          mvg,
                          Ludo V.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zonsondergang bij Rialto Beach in Olympic National Park, USA

                            Dank jullie wel allemaal voor de toffe reacties!

                            Groetjes,
                            Ann

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zonsondergang bij Rialto Beach in Olympic National Park, USA

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                              Dank jullie wel allemaal voor de toffe reacties!

                              Groetjes,
                              Ann
                              Jij kan méér dan patatten koken
                              "Schoon" foto Ann
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X