Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

American Road

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • American Road

    Afgelopen zomer heb ik een rondrit gemaakt doorheen de Verenigde Staten. Het is er echter nooit van gekomen om enkele foto's te bewerken en online te plaatsen. Hieronder vind je een leuke sfeerfoto van de Amerikaanse wegen.



    EDIT

    De posterversie:
    Last edited by Cosmo; 23 januari 2010, 07:51. Reden: Poster in eerste post bijgeplaatst
    flickr - personal website

  • #2
    Re: American Road

    Ik vindt 't een fraaie plaat, mag best een paar maten groter. Beetje surrealistische uitstraling, zou zo een scene uit Death Proof van Tarantino kunnen zijn.

    Groet,

    CJ
    What we see depends mainly on what we look for.

    Comment


    • #3
      Re: American Road

      Kvind de foto op vlak van compositie en diepte heel mooi maar de wolken zijn groen en dat stoort me er een beetje aan. De foto had ik mooier gevonden als ook de lucht een realistisch geheel was gebleven. voor de rest
      www.debackermichel.be

      Comment


      • #4
        Re: American Road

        Oorspronkelijk geplaatst door Michken Bekijk bericht
        Kvind de foto op vlak van compositie en diepte heel mooi maar de wolken zijn groen en dat stoort me er een beetje aan. De foto had ik mooier gevonden als ook de lucht een realistisch geheel was gebleven. voor de rest
        Hier sluit ik me ook bij aan.

        Dit beeld komt me bekend voor, precies iets direct uit een film.
        Dit gevoel geeft het me toch
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

        Comment


        • #5
          Re: American Road

          Zo herinner ik me die wegen inderdaad

          De bewerking vind ik hier goed passen, maar ik ben wel benieuwd naar de kleuren van het origineel. Wil je die misschien ook plaatsen achter een linkje ofzo? (hoeft niet als je 't liever niet doet)
          Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
          vroeger op dit forum bekend als wAckO

          Comment


          • #6
            Re: American Road

            Oorspronkelijk geplaatst door wAckO Bekijk bericht
            Zo herinner ik me die wegen inderdaad

            De bewerking vind ik hier goed passen, maar ik ben wel benieuwd naar de kleuren van het origineel. Wil je die misschien ook plaatsen achter een linkje ofzo? (hoeft niet als je 't liever niet doet)
            De originele foto kan je hier vinden. De bewerking heb ik toegepast omdat dit voor mij een meer uitgesproken sfeer gaf
            flickr - personal website

            Comment


            • #7
              Re: American Road

              Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo Bekijk bericht
              De originele foto kan je hier
              doe mij deze maar hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: American Road

                Mooie filmposter

                Mvg,
                Wim

                Comment


                • #9
                  Re: American Road

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo Bekijk bericht
                  De originele foto kan je hier vinden. De bewerking heb ik toegepast omdat dit voor mij een meer uitgesproken sfeer gaf
                  En daar had je dus helemaal gelijk in .
                  Al is de originele ook OK, deze heeft veeel meer sfeer.
                  Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                  vroeger op dit forum bekend als wAckO

                  Comment


                  • #10
                    Re: American Road

                    Fraaie foto inderdaad. Ik vind de bewerking wel geslaagd Wellicht had ik de compo onder nog wat meer ruimte gegeven zodat er nog net een streep in beeld komt. Nu is de onderkant een beetje te veel asfalt IMO
                    1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: American Road

                      Fraai en herkenbaar plaatje
                      Leuke bewerking maar de groene zweem vind ik wat minder... Volgens mij kan je dezelfde harde contrasten gebruiken en dus een gelijkaardig effect verkrijgen, zonder de groene zweem...

                      Groeten
                      Mipstoo

                      Comment


                      • #12
                        Re: American Road

                        Bedankt voor de reacties. Er zitten zeker enkele opmerkingen bij waar ik volgende keer meer aandacht aan zal besteden.

                        Ik denk overigens dat ik van de foto een soort filmposter ga maken met als tekst de steden die we tijdens de roadtrip aangedaan hebben. Lijkt me wel een leuk aandenken.
                        flickr - personal website

                        Comment


                        • #13
                          Re: American Road

                          Wel, hoe smaken kunnen verschillen!!
                          Mijn eerste indruk was....geen mooi kleur...maar door er langer naar te kijken deed dit mij een beetje denken aan de oude foto's van vroeger!!
                          Wel geslaagd vind ik!
                          Mooie comp en diepte in je foto!!
                          Gr Pascale
                          Eerlijkheid duurt het langst!!
                          Mijn website: http://www.degrafon.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: American Road

                            Nog even jullie mening over volgende 'creatie': poster.

                            Vinden jullie dit geslaagd? Wat zou ik nog aanpassen? Ik ben van plan deze prent later als poster te laten printen, lijkt me wel een mooi aandenken...
                            Last edited by Cosmo; 20 januari 2010, 13:13.
                            flickr - personal website

                            Comment


                            • #15
                              Re: American Road

                              Tof!

                              Leuk idee, 'filmposters' als herinnering aan reizen. Zo eens iets anders dan een kast vol albums hé.
                              Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                              vroeger op dit forum bekend als wAckO

                              Comment

                              Working...
                              X