Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Continulicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Continulicht

    Ik ben rond aan het neuzen om met continulicht te kunnen fotograferen.
    Nu vond ik bij Konijnenberg het volgende.

    http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...rtz_light.html

    Denken jullie dat dit samen met een reflectiescherm voldoende is om binnen te kunnen fotograferen bij een iso van max 400 en een sluitertijd die niet langer mag worden dan 1/60? Het diafragma mag niet groter worden dan 2.8

    grtjs Wim
    "The important thing is not the camera but the eye..............

    but the camera helps "

  • #2
    Re: Continulicht

    wat wil je precies fotograferen?

    het nadeel van continue licht is dat je sluitertijd ook een rol gaat spelen... bij flits licht is dat niet zo, daar wordt je onderwerp bevroren door de flits...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Continulicht

      Ik wil o.a.de kids fotograferen maar ook producten. De instellingen die ik wil gebruiken voor de kinderen heb ik in het topic gezet. Iets van 1/60 iso 200 of 400 en een diafragma van 2.8 tot 4.

      grtjs Wim
      "The important thing is not the camera but the eye..............

      but the camera helps "

      Comment


      • #4
        Re: Continulicht

        Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
        Ik wil o.a.de kids fotograferen maar ook producten. De instellingen die ik wil gebruiken voor de kinderen heb ik in het topic gezet. Iets van 1/60 iso 200 of 400 en een diafragma van 2.8 tot 4.

        grtjs Wim
        producten geen probleem... toestel op statief en lang genoeg belichten, maar hier ga je een tweede licht missen... producten fotografie met een reflector heb ik nog niet veel gezien... dan weet je op voor hand dat je met een schaduw gaat werken, minstens 1 stop verschil, waarschijnlijk meer...

        bij kinderen zit je dan met de vermoedelijke beperking van je sluitertijd... dat impliceert dat je geen lange lenzen kan gebruiken, dus dicht bij je onderwerp zal zitten en daardoor flink wat vervorming kan krijgen... op 2.8 is de DOF vervolgens klein en zal je best wat geluk moeten hebben om kinderen scherp (de oogjes) te fotograferen...
        je hebt natuurlijk ook een assistent nodig om de reflector vast te houden... en niet alle moeders kunnen dat evengoed...

        maar als bovenstaande geen hindernis is... dan lijkt het me wel doenbaar...
        Continu licht heeft ook voordelen...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Continulicht

          Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
          Ik wil o.a.de kids fotograferen maar ook producten. De instellingen die ik wil gebruiken voor de kinderen heb ik in het topic gezet. Iets van 1/60 iso 200 of 400 en een diafragma van 2.8 tot 4.

          grtjs Wim
          Ik heb 2 continue lichtbronnen van 720w elk (5500K) en daar haal ik op ISO400 en 2.8 een sluitertijd van 1/250ste mee.
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #6
            Re: Continulicht

            Merk op dat de lichtkleur 3200 ° K is (ca 5500 voor flitser / daglicht)
            "Away put your weapon, I mean you no harm"

            Comment

            Working...
            X