Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand in het bezit van 100 2.8 L IS en de 135 2.0 L samen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand in het bezit van 100 2.8 L IS en de 135 2.0 L samen?

    Hoi,

    Bezit iemand de 100 2.8 L IS en de 135 2.0 L samen of bestaat er ergens een review vergelijking?
    Je zou denken dat de 2.0 een nog betere bokeh geeft maar zou niet veel schelen las ik, zouden ze even snel focussen?

    Bedankt,
    2010

  • #2
    Re: Iemand in het bezit van 100 2.8 L IS en de 135 2.0 L samen?

    heb zowel ervaring met de 135mm als de 100mm F2.8 non L. De 135mm vond ik sneller in focussen. Maar het is al een hele poos terug. De 100mm F2.8 L zou gelijk zijn aan de non L. Alleen dan betere afwerking en IS.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Iemand in het bezit van 100 2.8 L IS en de 135 2.0 L samen?

      Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
      Hoi,

      Bezit iemand de 100 2.8 L IS en de 135 2.0 L samen of bestaat er ergens een review vergelijking?
      Je zou denken dat de 2.0 een nog betere bokeh geeft maar zou niet veel schelen las ik, zouden ze even snel focussen?

      Bedankt,
      2010
      Je verwart twee begrippen. Bokeh is niet de hoeveelheid aan schertediepte, wel de kwaliteit van de delen van die niet in focus zijn.

      Het zou me verbazen dat een macro lens ook maar in de buurt komt van de 135L voor wat betreft snelheid van scherpstellen.
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: Iemand in het bezit van 100 2.8 L IS en de 135 2.0 L samen?

        Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
        Je verwart twee begrippen. Bokeh is niet de hoeveelheid aan schertediepte, wel de kwaliteit van de delen van die niet in focus zijn.

        Het zou me verbazen dat een macro lens ook maar in de buurt komt van de 135L voor wat betreft snelheid van scherpstellen.
        Dan zou je de nieuwe 100 macro eens moeten proberen, je gaat serieus verschieten.
        Bokeh kan ik niet met zekerheid zeggen, maar af snelheid en IS maken deze lens tot een absolute topper.

        Comment


        • #5
          Re: Iemand in het bezit van 100 2.8 L IS en de 135 2.0 L samen?

          Hier vindt je veel info, maar geen directe vergelijking:
          http://www.the-digital-picture.com/R...s-Reviews.aspx
          Te veel lenzen en te weinig tijd.
          http://pentaxlenstest.blogspot.com/

          Comment


          • #6
            Re: Iemand in het bezit van 100 2.8 L IS en de 135 2.0 L samen?

            Ik heb ze een tijd beide gehad.
            In goed licht focussen ze ongeveer even snel, wat erg goed is voor een macro lens.
            Bij minder licht gaat de macro wat sneller 'hunten' en is de 135mm echt wel beter.

            De bokehkwaliteit op zich is ongeveer gelijk, alleen heb je bij de 135mm natuurlijk de f2 waardoor je het subject toch wat meer kan isoleren.

            Allebei heel scherp vol open op f2 en f2.8!

            Als je macro wil doen zou ik sowieso de macrolens kiezen. Wil je weinig macro doen de 135mm. Maargoed, dat is mijn persoonlijke voorkeur.

            Comment

            Working...
            X