Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"vloeiender" player (dan IVIVO) voor DVD-speelfilms gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "vloeiender" player (dan IVIVO) voor DVD-speelfilms gezocht

    Momenteel maak ik gebruik van IVIVO-mediaplayer (op mijn Vista-laptop) om via HDMI, DVD's te bekijken op onze LCD TV.
    Echter, af-en-toe wordt het beeld "schokkerig" tijdens het kijken.
    kent iemand een player die "vloeiender" zal spelen, of ligt het helemaal niet aan die player?
    ik heb een HP Compaq 8510p (Intel 2 duo CPU 1.8GHz), met een DVD speler/brander ('k vermoed: 24speed)
    De videokaart is een ATI Radeon HD2600 Mobility

    groeten

    Dré
    Last edited by dréten; 16 januari 2010, 10:09.

  • #2
    Re: player voor DVD-speelfilms gezocht

    zet je film es op je hd ipv van via de dvd te bekijken

    greets
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #3
      Re: player voor DVD-speelfilms gezocht

      Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
      zet je film es op je hd ipv van via de dvd te bekijken

      greets
      Heb ik ook aan gedacht, maar dat is natuurlijk de "omslachtige methode".
      Elke keer we naar een film willen kijken, eerst heel de boel overzetten
      Geen andere mogelijkheden??

      Comment


      • #4
        Re: "vloeiender" player (dan IVIVO) voor DVD-speelfilms gezocht

        kan zijn dat je te weinig geheugen hebt daarmee dat ik deze weg voorstelde


        greets
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

        Comment


        • #5
          Re: "vloeiender" player (dan IVIVO) voor DVD-speelfilms gezocht

          Je kan eens proberen met VideoLAN (VLCplayer). Klein handig en speelt zowat alles Meer ifo
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: "vloeiender" player (dan IVIVO) voor DVD-speelfilms gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Je kan eens proberen met VideoLAN (VLCplayer). Klein handig en speelt zowat alles Meer ifo
            heb ik al. is ook niet echt zoals zou moeten.

            Comment


            • #7
              Re: "vloeiender" player (dan IVIVO) voor DVD-speelfilms gezocht

              Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
              kan zijn dat je te weinig geheugen hebt daarmee dat ik deze weg voorstelde


              greets
              2Gb, te weinig?

              Comment


              • #8
                Re: "vloeiender" player (dan IVIVO) voor DVD-speelfilms gezocht

                ja 2 gb is niet zoveel voor een lap of pc met 2 pros., 1 gb /pros.

                greets
                je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                www.korandoke.be

                Comment


                • #9
                  Re: "vloeiender" player (dan IVIVO) voor DVD-speelfilms gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  heb ik al. is ook niet echt zoals zou moeten.
                  Dan zit de kans er in dat je hardwarematig moet gaan kijken.

                  HD bijna vol of zeer gefragmenteerd?
                  Draait er niet te veel op de achtergrond? (dan is 2Gig inderdaad te weinig )
                  Gaat het om commerciele DVDs of om zelfgebrande? Indien zelfgebrand kan je eens een ander merk proberen, de combinatie van jouw brander/merk DVD is misschien niet optimaal.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: "vloeiender" player (dan IVIVO) voor DVD-speelfilms gezocht

                    Vrije software om media af te spelen :

                    VLC : Videolan player : standalone player
                    XBMC : open source media player. met alle toeters en bellen.
                    Combined-Community-Codec-Pack : Codecs voor gebruik met mediaplayer van microsoft.

                    Maar ik betwijfel dat het aan je software ligt. Staat je energiebeheer toevallig niet op maximum ?
                    Kijk je met de stekker ingeplugd, of op batterijen ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: "vloeiender" player (dan IVIVO) voor DVD-speelfilms gezocht

                      heb even je specs van je lap bekeken en vind dit over je kaart
                      ATI Mobility Radeon HD 2600-videokaart met maximaal 256 MB dedicated geheugen (512 MB HyperMemory)
                      dus hij vreet van je intern geheugen

                      greets
                      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                      www.korandoke.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: "vloeiender" player (dan IVIVO) voor DVD-speelfilms gezocht

                        Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                        Vrije software om media af te spelen :

                        VLC : Videolan player : standalone player
                        XBMC : open source media player. met alle toeters en bellen.
                        Combined-Community-Codec-Pack : Codecs voor gebruik met mediaplayer van microsoft.

                        Maar ik betwijfel dat het aan je software ligt. Staat je energiebeheer toevallig niet op maximum ?
                        Kijk je met de stekker ingeplugd, of op batterijen ?
                        1 het energiebeheer staat nu op "HP optimized", ga die eens op "hoge prestaties" zetten (ten koste van mijn accu natuurlijk, ofwel moet ik dat beheer alléén op hoge prestaties zetten voor het kijken naar DVD's)
                        2 ik kijk altijd met netspanning.
                        3 die MP-codecs zou ik eens moeten downloaden en nakijken, dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd. (maar wordt er normaal gezien niet gevraagd om die te downloaden op het moment dat windows-MP dat nodig acht?)
                        Last edited by dréten; 16 januari 2010, 11:02.

                        Comment


                        • #13
                          Re: "vloeiender" player (dan IVIVO) voor DVD-speelfilms gezocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                          heb even je specs van je lap bekeken en vind dit over je kaart
                          ATI Mobility Radeon HD 2600-videokaart met maximaal 256 MB dedicated geheugen (512 MB HyperMemory)
                          dus hij vreet van je intern geheugen

                          greets
                          heb intussen eens in laptopbuikje gekeken, en slotjes zitten vol met 2Gb. zou ik die kunnen wisselen voor grotere capaciteit?
                          Last edited by dréten; 16 januari 2010, 11:03.

                          Comment


                          • #14
                            Re: "vloeiender" player (dan IVIVO) voor DVD-speelfilms gezocht

                            ja hoor geen probleem tot max 8 gb

                            greets
                            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                            www.korandoke.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: "vloeiender" player (dan IVIVO) voor DVD-speelfilms gezocht

                              Vriendelijken dank allemaal, hoor

                              Dré

                              Comment

                              Working...
                              X