Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 50mm f1.4 USM op een 50D voor concertfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 50mm f1.4 USM op een 50D voor concertfotografie

    Is deze combinatie te doen voor degelijke foto's te kunnen maken op concerten? Ik neem
    aan dat dit objectief lichtsterk genoeg is, maar kan ik met een brandpuntsafstand van
    80mm (dankzij de 1,6x crop van mijn 50D) nog alles goed vastleggen?

    Als er canongebruikers zijn die eveneens concerten shooten met primes: welke
    brandpuntsafstanden raden jullie aan?
    Follow me on neonpxl.com

  • #2
    Re: Canon EF 50mm f1.4 USM op een 50D voor concertfotografie

    Als je frontstage kan wel, anders vrees ik voor je bereik
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 50mm f1.4 USM op een 50D voor concertfotografie

      Als je msss de 85 mm van canon 1,8 zou kopen,
      dan kan je al wat verder.
      En deze geeft perfecte kwalitijd

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 50mm f1.4 USM op een 50D voor concertfotografie

        Ik sta meestal vlak voor het podium en gebruik bijna altijd ee 70-200 2.8 boven de 150mm of een 15mm voor overzicht.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 50mm f1.4 USM op een 50D voor concertfotografie

          een canon 50mm f1.4 in heel low light en bewegende onderwerpen...

          galm door mijn hoofd: "hunt hunt hunt hunt hunt hunt......"


          maar het gaat wel, zoals foto's hier op mijn site: http://matthias.photography.dreamhos...album=optreden (foto 1,2 en 6 zijn met 50mm f1.4 getrokken)
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 50mm f1.4 USM op een 50D voor concertfotografie

            Ik heb de 50mm f1,4 ook al gebruikt voor concertfotografie, maar de 85mm f1,8 is volgens mij een veel betere keuze.
            Alleen maar een 85mm zal ook niet voldoende zijn voor de meeste concerten, daarvoor gebruik ik meestal een 70-200 f2,8 L IS. Alleen als er echt te weinig licht is schakel ik over op primes (50mm f1,4 85mm f1,8 135mm f2 L).
            Als ik meer breedhoek nodig heb dan gebruik ik de 16-35 f2,8 L II of de 24-70 f2,8 L.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 50mm f1.4 USM op een 50D voor concertfotografie

              Ik had misschien moeten verduidelijken dat ik eveneens over een 70-200mm 2.8 IS USM
              beschik, maar deze neem ik enkel mee naar grotere optredens (als ik ooit de kans krijg).

              Een 50mm prime (echte afstand wordt 80mm dankzij de 1,6x crop van de 50D) zou ik dan
              gebruiken om in jeugdhuizen te willen fotograferen.. Daar sta je makkelijk vooraan tegen
              het podium en ik met een telezoom zoals de 70-200 kan je dan enkel detailfoto's maken
              van de pukkels van de bandleden = overkill.
              Follow me on neonpxl.com

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 50mm f1.4 USM op een 50D voor concertfotografie

                Voor de optredens waarbij je echt vlakbij de staat, zoals in een jeugdhuis of een café, daar zal zelfs een 50mm al te lang zijn op een 50D, tenzij je alleen close-ups wil maken.
                Het kan daar dus wel handig zijn om een 50mm f1,4 of 85mm f1,8 (van die twee raad ik toch eerder de 85mm aan) bij te hebben voor close-ups, maar je zal ook nog een lichtsterke breedhoek moeten meenemen.
                Voor de 50D is de EF-S 17-55 f2,8 IS dan zoals altijd de beste keuze als je met een lichtsterke zoomlens wil werken, die is op f2,8 al scherp genoeg. Als breedhoekzoom is de 16-35 f2,8 L IS ook heel erg goed, maar toch nog een pak duurder dan de EF-S 17-55.

                Met lichtsterke breedhoekprimes heb ik zelf geen ervaring...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X