Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lichtpuntje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lichtpuntje

    hier een lichtpuntje in het bos

    Graag wat tips en opbouwende kritiek





    Grts

  • #2
    Re: lichtpuntje

    Vind hem een beetje flets anders is het wel een mooie en ga de topic volgen indien er mensen zouden zijn die er over denken als ik en daar een paar tips over geven want ik durf dit ook nog wel eens tegenkomen tot men spijt.
    Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
    Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

    Comment


    • #3
      Re: lichtpuntje

      hier de juiste foto
      bovenstaande is idd te flets

      Exiff Iso 400
      F7.1
      1/500

      Comment


      • #4
        Re: lichtpuntje

        Ik vind dit best wel een mooie foto! Knap zo met die zonnestralen in het bos! Knap licht en mooie kleuren, de laatste versie is het mooiste, de originele is inderdaad wat flets! Knap werk!

        Groetjes,
        Ann

        Comment


        • #5
          Re: lichtpuntje

          Te flets, wat is te flets. We raken zo gewend aan veel verzadiging. Denk ook eens aan z/w. Maar volg je eigen smaak
          test

          Comment


          • #6
            Re: lichtpuntje

            Oorspronkelijk geplaatst door yveske Bekijk bericht

            veel beter hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: lichtpuntje

              Vind je tweede ook de beste.
              Mooi het licht gevangen.

              groetjes

              moniq
              groetjes, moniq (BD1321BE)

              A picture paints a thousand words

              Comment


              • #8
                Re: lichtpuntje

                Had graag tegen de stroom ingezwommen, maar de tweede is echt wel een heel stuk beter
                hoor. Mooie kleuren en diepte

                Comment


                • #9
                  Re: lichtpuntje

                  De kleuren in de herwerkte zen echt zaliger om naar te kijken....
                  Mooie diepte in de kijkrichting doormede van het pad

                  mvg xiebu
                  "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                  *BD1033BE*

                  Comment


                  • #10
                    Re: lichtpuntje

                    Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Had graag tegen de stroom ingezwommen, maar de tweede is echt wel een heel stuk beter
                    hoor. Mooie kleuren en diepte

                    Hier precies hetzelfde

                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: lichtpuntje

                      Dat men de kleuren herwerkt in fotoshop of dergelijke weet ik maar wat is de reden dat de kleuren te flets zijn bij het nemen van de foto? Ligt dat aan het toestel... de lens... de instellingen of een combinatie. Daar zou ik graag iets meer over weten, momenteel zit ik in de fase dat ik nog geen foto's of zelden bewerk gewoon omdat ik eerst echt goede foto's wil nemen.
                      Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
                      Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

                      Comment


                      • #12
                        Re: lichtpuntje

                        De compositie van deze vind ik best mooi. Met de kleuren can yveske is het beter (misschien iets tussen in? ) De verscherping van de nieuwe versie vind ik overdreven - heel duidelijk aan de witte lijnen naast de zwarte boomstronken die nu storend zijn.
                        vriendelijke groeten, Helen
                        Updated WWW.HELENICA.NL
                        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                        Comment


                        • #13
                          Re: lichtpuntje

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alca Bekijk bericht
                          Dat men de kleuren herwerkt in fotoshop of dergelijke weet ik maar wat is de reden dat de kleuren te flets zijn bij het nemen van de foto? Ligt dat aan het toestel... de lens... de instellingen of een combinatie. Daar zou ik graag iets meer over weten, momenteel zit ik in de fase dat ik nog geen foto's of zelden bewerk gewoon omdat ik eerst echt goede foto's wil nemen.
                          Wel, hier moeten we een onderscheid maken tussen JPG en RAW. Als je in RAW schiet, dan kun je achteraf alle kanten mee uit, maar dan heb je er werk aan. Als je in JPG schiet, kun je inderdaad in de camera een aantal instellingen veranderen (zoals scherpte, verzadiging, contrast...) zodat je foto's al met meer "punch" uit de camera rollen. Canon heeft ook "Picture Styles" in zijn recente modellen. Voor je een foto schiet, kun je b.v. een bepaalde picture style kiezen, afhankelijk van het onderwerp. Zo vraagt een portret logischerwijze andere instellingen dan een landschap.
                          Maar als je wat meer gevorderd bent, zul je toch naar RAW schakelen, gewoonweg omdat je daar meer mogelijkheden hebt.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: lichtpuntje

                            Ja RAW schiet ik nu al en de voorkeuren heb ik nog nooit gebruikt, schiet altijd op de M van Moeilijk. Dus eigenlijk komt het erop neer dat je al moet beginnen met op je toestel het contrast te verhogen/verlagen om je kleuren zo te maken. Dat doe je dan makkelijker op pc.... ik dacht dat het gewoon aan mij lag en ik hier of daar 1 stap teveel belichte of te weinig of dat de lens er hiervoor tussen zat. Misschien dat de 50D hier beter is dan men 350D maar heb nog niet echt veel tijd gehad om te experimenteren, heb hem nog maar een week.
                            Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
                            Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

                            Comment


                            • #15
                              Re: lichtpuntje

                              Alleen als je in JPG schiet, kun je "straffere" kleuren e.d. rechtstreeks uit de camera halen door je instellingen te wijzigen. Op RAW hebben die personal settings geen effect.
                              Ik ben zelf ook met een 350D begonnen, en helemaal in het begin, toen ik mijn JPGs vergeleek met die van mijn vrouw haar Ixus, vond ik die van mij te flets.
                              Meer van dit verhaal vind je HIER
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X