Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Barrage de la Gileppe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Barrage de la Gileppe

    Vandaag weer richting Hoge Venen. Toen ik er enkele maanden geleden was, ben ik tijdens de wandeling langs de Hoegne mijn autosleutels verloren... mijn vrouw is me de reservesleutels moeten komen brengen... 130km ver - enkel... Twee maanden later had iemand ze toch gevonden en eerlijk bij de politie binnengebracht, en ik zou ze vandaag ophalen. Van de nood een deugd gemaakt, er een vrije fotodag van gemaakt. Ik weet dat dit onder de categorie "toeristisch plaatje" zal gecatalogeerd worden, maar ik was er, tot mijn eerlijk schaamte, nooit geweest en vond het toch een mooi beeld.









    .
    Last edited by parrotman; 14 januari 2010, 21:06. Reden: typefout
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

  • #2
    Re: Barrage de la Gileppe

    Vind dit wel een mooie foto, zo vanuit de hoogte! Goede diepte in je plaatje en mooi van comp.
    Alleen vind ik de foto wat te blauw, zeker de sneeuw in de schaduwpartijen.
    Gr Pascale
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

    Comment


    • #3
      Re: Barrage de la Gileppe

      mooi lijnenspel en vlakverdeling en door de bijzondere kleurstelling helemaal geen toeristsch plaatje, mooi!

      Comment


      • #4
        Re: Barrage de la Gileppe

        Heel mooi hoor, toeristische plaats of niet! Hier heb ik vroeger als kind met mijn ouders wel een paar keer gestaan. Prachtig om het weer eens terug te zien. Prachtige kleuren en knap licht! Knap gedaan!

        Groetjes,
        Ann

        Comment


        • #5
          Re: Barrage de la Gileppe

          Deze "toeristische plaatje" mag van mij best blijven! Mooi werk!
          vriendelijke groeten, Helen
          Updated WWW.HELENICA.NL
          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

          Comment


          • #6
            Re: Barrage de la Gileppe

            De sneeuw is inderdaad een beetje te blauw, maar toch een knappe foto .
            Je had nog geluk ook met het weer, de zon kwam er eindelijk es door.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Barrage de la Gileppe

              te blauw en mist scherpte.
              compo OK.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Barrage de la Gileppe

                Dit brengt vroegere tijden terug, en geloof het of niet nog geen week geleden ook plannen gemaakt om bij ons volgend dagje uit hier ook nog eens een bezoekje te brengen.

                Mooie compo, het wit van de torens lijkt me op het randje.
                Ik kan de blauwe setting in dit geheel ook wel apprecieren.
                Mvg,David
                [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                Comment


                • #9
                  Re: Barrage de la Gileppe

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  te blauw en mist scherpte.
                  compo OK.
                  grt,bouk.
                  Ben het eens met bouk, een dergelijke foto moet haarscherp zijn van voor tot oneindig

                  Comment


                  • #10
                    Re: Barrage de la Gileppe

                    Ik vind het een mooie plaat, enig minpuntje is de scherpte !
                    De sneeuw is wit waar er rechtstreeks zonlicht opvalt, perfect toch !
                    In de schaduwpartijen gaat dat altijd blauwer zijn, als we zelf in het landschap zijn corrigeert ons oog constant omdat onze hersentjes witte sneeuw "willen" zien, bij een fotoapparaat is het het ene of het andere !
                    De intensiteit van dat blauw heeft vooral met de lucht op dat moment te maken.
                    hier kan je dat wat milderen maar helemaal weghalen zou fout zij

                    frans
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Barrage de la Gileppe

                      Prima compo , 'k heb de stuwdam nog nooit gezien in de sneeuw...'t is weer eens iets anders...wel volg ik kwa scherpte en kleurbalans...blauw is er iets over voor mij

                      Comment


                      • #12
                        Re: Barrage de la Gileppe

                        Jammer van de scherpte, maar qua kleuren, diepte en sfeer vind ik het een mooi plaatje

                        Comment


                        • #13
                          Re: Barrage de la Gileppe

                          Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                          Prima compo , 'k heb de stuwdam nog nooit gezien in de sneeuw...'t is weer eens iets anders...wel volg ik kwa scherpte en kleurbalans...blauw is er iets over voor mij
                          ik moet hier helaas in volgen , de compo das geweldig gelukt hier

                          mvg xiebu
                          "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                          *BD1033BE*

                          Comment


                          • #14
                            Re: Barrage de la Gileppe

                            Bedankt voor de reacties. Wat scherpte betreft ben ik zelf 100% mee, en wat het blauw betreft respecteer ik wel de mening van hen die dat vinden maar daar zou ik het toch niet anders doen, als ik met de witbalans of andere dingen ga spelen om het wit in de schaduw minder blauw te krijgen dan zit ik met het wit in het zonlicht, wat nu perfect is, dat dan ineens niet mooi wit meer is.

                            Maar zoals altijd: ik respecteer en waardeer alle meningen hier...
                            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Barrage de la Gileppe

                              Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                              Prima compo , 'k heb de stuwdam nog nooit gezien in de sneeuw...'t is weer eens iets anders...wel volg ik kwa scherpte en kleurbalans...blauw is er iets over voor mij
                              her ben ik het helemaal mee eens
                              het blauw is ook een beetje te voor mij
                              ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                              *BD1034BE

                              Comment

                              Working...
                              X