Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Levensduur externe HD bij zelden aansteken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Levensduur externe HD bij zelden aansteken?

    Hoi,

    Ik las dat externe hd's na x aantal jaar stuk gaan.
    Maar ik heb een met een on/off knop. Wat als ik hem slechts 1x per 2 of 3 maand aansteek voor een backup te maken? Gaat hij dan 20jaar ofzo mee?
    Ik neem aan dat hij verslijt door het lezen/schrijven en wanneer hij effect aan staat?

    Bedankt,
    2010

  • #2
    Re: Levensduur externe HD bij zelden aansteken?

    Nog voor ie kapot is, zal je er een nieuwe hebben omdat de huidige vol staat en de nieuwe honderd keer zoveel data kan stockeren. Je huidige zal dan hooguit enkele kleine filmpjes bevatten van je fototoestel aan 5GB/s.

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Levensduur externe HD bij zelden aansteken?

      Ik lees juist op een ander forum dat iemands externe hd het na 4 jaar begeven heeft.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: Levensduur externe HD bij zelden aansteken?

        Jamaar, ik denk dat de vraag is of je de HD enkel bij bijwerken gebruikt, of regelmatig, of dat iets aan de levensduur doet, mijn HD's worden ook enkel gebruikt als ik back-ups maak of er iets aan toevoeg .
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Levensduur externe HD bij zelden aansteken?

          Ik schakel mij HD's enkel aan wanneer ik back-ups maak. Als ik ze niet gebruik zitten ze mooi opgeborgen in de kast. (reden: Je weet maar nooit dat er overspanning op je HD's komt agv bliksem of defect in de hoogspanningscabine ) En voor alle zekerheid gebruik ik 2 HD's. Je weet maar nooit ! en voor het geld moet je het niet laten.
          Homo Sapiens Pentaxiensis

          Comment


          • #6
            Re: Levensduur externe HD bij zelden aansteken?

            Ik heb hier een externe harde schijf die constant aangesloten is aan de pc, + eentje die op een andere plaats opgeborgen wordt en die ik af en toe bijwerk om de nieuwste bestanden erop te zetten.

            Hoe lang een externe harde schijf zou moeten meegaan, dat weet ik niet. Ik heb er al wel een gehad die defect geraakt is, en die was toen nog niet zo heel oud. In die behuizing heb ik nu wel een andere schijf gestoken, en die doet nu dienst als backup in onze fotoclub.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Levensduur externe HD bij zelden aansteken?

              Eigenlijk is het simpel ... met wat geluk gaat hij 8 jaar mee zelfs al zet je hem nooit uit, met wat pech is hij al stuk de eerste of tweede keer dat je hem gebruikt.
              Alles kan snel stuk gaan of lang mee gaan.

              Het snelst krijg je een HD stuk door hem een stoot te geven terwijl die draait maar een HD dat bijna nooit draait heeft dan weer risico's dat een of ander onderdeel wat gaat plakken door te weinig gebruik.

              Wanneer kan er niets fout gaan met je HD? Als je geen HD hebt.

              Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
              Als ik ze niet gebruik zitten ze mooi opgeborgen in de kast. (reden: Je weet maar nooit dat er overspanning op je HD's komt agv bliksem of defect in de hoogspanningscabine )
              Zal niet veel doen in geval van echte blikseminslag want 9/10 is heel uw kot dan weg.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Levensduur externe HD bij zelden aansteken?

                Zelfs 1x aansteken is al teveel. Gaat ie in vlammen op. ;-)

                Comment

                Working...
                X