Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e body 1DMK3 of 5D of 5DMKII bovenop 40D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2e body 1DMK3 of 5D of 5DMKII bovenop 40D ?

    Hallo,

    Ik bezit momenteel een 40D maar mijn 135 en 200 primes zijn wat te lang.
    Ook ben ik benieuwd welk verschil een grotere sensor zou geven qua dynamisch bereik, hogere iso's en algemene beeldkwaliteit.

    Mijn interesses zijn vooral portretfotografie.
    Zou een 1DMKIII (1.3x) of een 5D of 5D MKII als 2e body aan te raden zijn?

    En zou er veel verschil in kwaliteit zijn tss deze camera's, buiten dat de 1DMK3 veel sneller en zwaarder is? Wat zou jullie voorkeur zijn?

    Bedankt,
    Mvg,
    CanonYouCan
    Last edited by CanonYouCan; 15 januari 2010, 22:01.

  • #2
    Re: 2e body 1DMKII of 5D of 5DMKII bovenop 40D ?

    Hallo,

    Voor portret zou ik persoonlijk een 5D of 5D MKII nemen.

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: 2e body 1DMKII of 5D of 5DMKII bovenop 40D ?

      ik heb zowel een 1D mark 3 als een 5D, de 5D gebruik ik veelal bij stilstaand werk, zowel in studio als landschap./macro doeleinden, de 1D is toch iets meer voor het wat snellere werk, dus als ik in jou voetsporen zou staan dan zonder meer een 5D mark 1 of 2, mede door de lenzen die je aanreikt, de 135 is op de 5D een erg mooi bereik voor portret, heb met deze lens op de 5D erg mooi werk af kunnen leveren.

      Ook al vind men tegenwoordig de "oude" 5D een verouderde camera, ik maak er nog steeds erg moderne platen mee waar menig moderne snelle camera nog een puntje aan kan zuigen.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

      Comment


      • #4
        Re: 2e body 1DMKII of 5D of 5DMKII bovenop 40D ?

        85/1.8 of 1.4 is misschien ook een oplossing. Maar waarschijnlijk niet de oplossing, die je zoekt
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: 2e body 1DMKII of 5D of 5DMKII bovenop 40D ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
          ik heb zowel een 1D mark 3 als een 5D, de 5D gebruik ik veelal bij stilstaand werk, zowel in studio als landschap./macro doeleinden, de 1D is toch iets meer voor het wat snellere werk, dus als ik in jou voetsporen zou staan dan zonder meer een 5D mark 1 of 2, mede door de lenzen die je aanreikt, de 135 is op de 5D een erg mooi bereik voor portret, heb met deze lens op de 5D erg mooi werk af kunnen leveren.

          Ook al vind men tegenwoordig de "oude" 5D een verouderde camera, ik maak er nog steeds erg moderne platen mee waar menig moderne snelle camera nog een puntje aan kan zuigen.
          Dat is gesproken zie! Ik deel dus ook deze mening.
          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

          Comment

          Working...
          X