Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strepen ind e lucht en op de grond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strepen ind e lucht en op de grond

    Ik heb mijn 'oude' foto's eens bekeken, die wegens omstandigheden (veel) te lang zijn blijven liggen. Daarbij vond ik deze poging tot het maken van een leuk startrail plaatje. Hopelijk vinden jullie deze de moeite waard. Hoe lang deze belicht is, weet ik al niet meer.

    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

  • #2
    Re: Strepen ind e lucht en op de grond

    Eenvoud siert. Mooi
    www.debackermichel.be

    Comment


    • #3
      Re: Strepen ind e lucht en op de grond

      ik vind hier het wow effect terug
      canon eos 450D + 18- 55mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Strepen ind e lucht en op de grond

        Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
        Hoe lang deze belicht is, weet ik al niet meer.

        Volgens je exifgegevens, die nog steeds in je foto zitten : 15 seconden.

        Er is wel iets dat ik niet goed begrijp : de sterren schijnen te draaien rond een punt dat onder de horizon ligt, de poolster dus. En toch zou de foto, volgens je exifgegevens, in Nederland genomen zijn, waar de poolster altijd een heel stuk boven de horizon staat.

        Ook is het vreemd dat alle strepen even lang zijn. Normaal zouden de strepen die verder van de poolster verwijderd zijn, langer moeten zijn omdat zij in dezelfde tijd (24 uur) een grotere cirkel beschrijven.

        En de foto is blijkbaar genomen naar het westen (avondgloed), terwijl de poolster in het noorden staat....

        Mooie foto, daar niet van, maar het technische aspect verwart mij...
        Last edited by Ludovicus; 14 januari 2010, 14:55. Reden: Toevoeging

        Comment


        • #5
          Re: Strepen ind e lucht en op de grond

          quote: "15 seconden" end quote

          supersnelle sterren dan toch ...
          Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
          - Isaac Asimov-

          Comment


          • #6
            Re: Strepen ind e lucht en op de grond

            @Ludovicus:
            De foto is richting het zuiden genomen, inderdaad in Nederland. Het is geen avondgloed, maar strooilicht van de stad Helmond.
            Als je de exif gegevens ziet, zul je ook zien dat het met een 15mm objectief is gefotografeerd; een lineair fisheye dus. Ik heb het pespectief op de horizon gecorrigeerd.
            Het heeft alles te maken met de "Ecliptica". Zoek er maar eens naar op internet.
            Voor zover ik het begrijp is het als volgt; in feite kijken we hier naar de sterren die 'over de ecliptica heen' staan; kort door de bocht gezegt draaien deze dus rond het zuidelijke punt heen.
            Door de grote beeldhoek wordt deze tegengestelde kromme nog een beetje versterkt.

            Hopelijk leg ik het hiermee goed uit. In ieder geval, het is een natuurlijk effect aan de hemel wat je ook terug ziet bij andere plaatjes die ik richting het zuiden heb gemaakt:
            http://www.flickr.com/photos/nandoonline/3090869808
            http://www.flickr.com/photos/nandoonline/3130922303

            Als je recht naar boven fotografeert, zie je dit:
            http://www.flickr.com/photos/nandoonline/2072606933

            Wat betreft de belichtingstijd; het maken van deze plaatjes bestaat uit het samenvoegen van een x-aantal opnamen van elk 15 seconden. Vandaar dat 15 seconden in de exif staat (van één plaatje) - ik verwacht dat deze zo'n 20 - 30 minuten belichting omvat.
            meer over mijn fotografie is te vinden op
            http://www.nandoonline.com

            Comment


            • #7
              Re: Strepen ind e lucht en op de grond

              Het eindresultaat is wonder mooi, prachtig.
              Alleen verstand is goed verdeeld, iedereen denkt er het meest te hebben.

              MVG FLOWER Canon7D

              Comment


              • #8
                Re: Strepen ind e lucht en op de grond

                Oorspronkelijk geplaatst door flower Bekijk bericht
                Het eindresultaat is wonder mooi, prachtig.
                Ik volg hier , wow
                De lange sluiter doet het hier echt goed , zowel op de autolichten als op de sterren , mooi kleurenspel dat je hier laat zien

                mvg xiebu
                "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                *BD1033BE*

                Comment


                • #9
                  Re: Strepen ind e lucht en op de grond

                  Oorspronkelijk geplaatst door xiebu Bekijk bericht
                  Ik volg hier , wow
                  De lange sluiter doet het hier echt goed , zowel op de autolichten als op de sterren , mooi kleurenspel dat je hier laat zien

                  mvg xiebu
                  Kan ik mij helemaal in vinden.

                  gr.ron.
                  http://exhi-fotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Strepen ind e lucht en op de grond

                    Die strepen in de lucht zijn geen sterren maar voorbijschietende kromme kometen

                    Soit, ik vind het een mooie maar enkele gebouwen met lichtjes ipv die bomen had hem nog beter gemaakt

                    BD0723BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Strepen ind e lucht en op de grond

                      Prachtig! Mooie belichting, goede sluitertijd en knappe kleuren. Knap gezien en prachtig vastgelegd!

                      Groetjes,
                      Ann

                      Comment


                      • #12
                        Re: Strepen ind e lucht en op de grond

                        Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
                        quote: "15 seconden" end quote

                        supersnelle sterren dan toch ...
                        hehe, tja, 'k snap 'm ook niet Maar wel een mooie foto!
                        1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Strepen ind e lucht en op de grond

                          Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                          @Ludovicus:
                          De foto is richting het zuiden genomen, inderdaad in Nederland. Het is geen avondgloed, maar strooilicht van de stad Helmond.
                          Als je de exif gegevens ziet, zul je ook zien dat het met een 15mm objectief is gefotografeerd; een lineair fisheye dus. Ik heb het pespectief op de horizon gecorrigeerd.
                          Het heeft alles te maken met de "Ecliptica". Zoek er maar eens naar op internet.
                          Voor zover ik het begrijp is het als volgt; in feite kijken we hier naar de sterren die 'over de ecliptica heen' staan; kort door de bocht gezegt draaien deze dus rond het zuidelijke punt heen.
                          Door de grote beeldhoek wordt deze tegengestelde kromme nog een beetje versterkt.

                          Hopelijk leg ik het hiermee goed uit. In ieder geval, het is een natuurlijk effect aan de hemel wat je ook terug ziet bij andere plaatjes die ik richting het zuiden heb gemaakt:
                          http://www.flickr.com/photos/nandoonline/3090869808
                          http://www.flickr.com/photos/nandoonline/3130922303

                          Als je recht naar boven fotografeert, zie je dit:
                          http://www.flickr.com/photos/nandoonline/2072606933

                          Wat betreft de belichtingstijd; het maken van deze plaatjes bestaat uit het samenvoegen van een x-aantal opnamen van elk 15 seconden. Vandaar dat 15 seconden in de exif staat (van één plaatje) - ik verwacht dat deze zo'n 20 - 30 minuten belichting omvat.
                          Ah, zo zit dat in elkaar! Ik had al een vermoeden dat die 15 mm er voor iets tussen zat maar kon het echt niet goed vatten. Erg bedankt voor de uitleg.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Strepen ind e lucht en op de grond

                            een zeer mooie geslaagde opname imo
                            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                            *BD1034BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Strepen ind e lucht en op de grond

                              super
                              Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

                              Comment

                              Working...
                              X