Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verloren dromen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verloren dromen











    Last edited by artep; 15 januari 2010, 13:07. Reden: foto's apart gezet

  • #2
    Re: Verloren dromen

    Heb de teksten weggehaald. Vind dat het dan toch een verhaal blijft en misschien iets minder "zwaar" is.
    Misschien komen er nu wel reacties?

    Comment


    • #3
      Re: Verloren dromen

      Hey juppekes

      De foto's zijn voor mij te onduidelijk om te weten waarover die dromen gaan
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: Verloren dromen

        Hoge verwachtingen had ik bij de titel helaas bij de foto's was dat gevoel heel snel weg.
        wazig, rommelig... maar misschien is/was dat net de bedoeling.
        Ik heb de tekst erbij niet gelezen, in de laatste foto zie ik flarden van een terugdenken aan een sombere dag(overlijden kindje) als ik juist ben met mijn gedachte dan snap ik ook de eerste foto's beter,ondanks de (bewuste?) wazigheid.
        graag wat meer info (mag ook per pb) want dit gaat me wel even bezighouden.
        Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
        Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

        Comment


        • #5
          Re: Verloren dromen

          Oorspronkelijk geplaatst door Werner1 Bekijk bericht
          Hoge verwachtingen had ik bij de titel helaas bij de foto's was dat gevoel heel snel weg.
          wazig, rommelig... maar misschien is/was dat net de bedoeling.
          Ik heb de tekst erbij niet gelezen, in de laatste foto zie ik flarden van een terugdenken aan een sombere dag(overlijden kindje) als ik juist ben met mijn gedachte dan snap ik ook de eerste foto's beter,ondanks de (bewuste?) wazigheid.
          graag wat meer info (mag ook per pb) want dit gaat me wel even bezighouden.
          Werner, ik heb inderdaad het afscheid van mijn dochter in beeld gebracht en heb een aantal beelden bewust onscherp en wazig gemaakt.
          1 en 2 zijn herinneringen die vaag geworden zijn en de scherpe schaduw die is gebleven.
          3 en 4 gaan over de dag van het afscheid en het gevoel dat alles stuk is.
          5 en 6 gaat over de realiteit en de herinnering die ergens veilig is weggestopt.

          Gevoelens in beeld brengen is niet altijd simpel.

          Comment


          • #6
            Re: Verloren dromen

            Niet simpel, maar ik denk toch dat je foto's jouw verhaal goed weergeven: een herinnering van iets/iemand wat er niet meer is.

            Comment


            • #7
              Re: Verloren dromen

              Met je uitleg achteraf wordt alles een stuk pakkender (en begrijpelijker) en dat zouden in
              eerste instantie de foto's hebben moeten doen. Misschien met een paar subtiele hints, iets
              dat ergens naar verwijst. Dat kan van alles zijn. En woordeloos. Nu laat je de kijker net
              wat de veel op zijn honger, denk ik.
              Mijn oprechte medeleven trouwens.

              Comment


              • #8
                Re: Verloren dromen

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Met je uitleg achteraf wordt alles een stuk pakkender (en begrijpelijker) en dat zouden in
                eerste instantie de foto's hebben moeten doen. Misschien met een paar subtiele hints, iets
                dat ergens naar verwijst. Dat kan van alles zijn. En woordeloos. Nu laat je de kijker net
                wat de veel op zijn honger, denk ik.
                Mijn oprechte medeleven trouwens.
                Toch sprak de titel voor mij boekdelen...
                Aldus vond ik dit een pakkende/beklemmende reeks, die mij mateloos aanspreekt en raakt.
                Respect ook hoe je je gevoelens laat spreken !!!
                Greetz, Kariboe

                Alleen het voorwerp op pag.2 kan ik niet onmiddellijk plaatsen...
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #9
                  Re: Verloren dromen

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Met je uitleg achteraf wordt alles een stuk pakkender (en begrijpelijker) en dat zouden in
                  eerste instantie de foto's hebben moeten doen. Misschien met een paar subtiele hints, iets
                  dat ergens naar verwijst. Dat kan van alles zijn. En woordeloos. Nu laat je de kijker net
                  wat de veel op zijn honger, denk ik.
                  Ben het niet helemaal met je eens, vind dat de kijker zelf ook zijn verhaal mag bedenken.
                  Als je goed kijkt zie je op de foto's toch voldoende denk ik. Kinderwagen, rammelaar, kinderschoenen, afscheidsbrieven en een zolder waar een heel verleden ligt. Vage beelden van herinneringen, scherpe beelden van realiteit.
                  Misschien ziet iemand anders er zijn eigen verhaal in en dat vind ik ook .

                  Petra

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verloren dromen

                    Als kersvers vader snijdt dit door merg en been bij mij. Ontzettend pakkend. Het is de ergste nachtmerrie van elke ouder, wat je pas ten volle beseft als je zelf ouder wordt... Ik kan niet anders dan heel stil worden en je beelden bewonderen...
                    Canon Eos 450D
                    Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                    Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verloren dromen

                      In het begin komt de reeks een beetje vreemd over, totdat je de brief ziet en het verhaal zich inderdaad zelf vertelt. Naar mijn smaak en mening sterk in beeld gebracht.
                      :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verloren dromen

                        Oorspronkelijk geplaatst door artep Bekijk bericht
                        Heb de teksten weggehaald. Vind dat het dan toch een verhaal blijft en misschien iets minder "zwaar" is.
                        Misschien komen er nu wel reacties?
                        heb het verhaal niet gelezen en reageer dus op de foto's zoals ze me hier worden gepresenteerd :

                        artep, je bent fotografisch heel sterk bezig !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verloren dromen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          heb het verhaal niet gelezen en reageer dus op de foto's zoals ze me hier worden gepresenteerd :

                          artep, je bent fotografisch heel sterk bezig !
                          Als dat geen verdienste is
                          N.a.v... je weet wel, heb ik deze nu opnieuw uit de stal gehaald.
                          Het verhaal leek voor mij logisch. De commentaren veranderen wonderwel na je toegevoegde tekst op uitzondering van Kariboe die standpunt vast is(en misschien nog eentje).
                          Ja, je moet het maar doen hé... emotioneel en kalm blijven.
                          Proficiat
                          grt.hogteneer
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verloren dromen

                            Oorspronkelijk geplaatst door artep Bekijk bericht
                            Ben het niet helemaal met je eens, vind dat de kijker zelf ook zijn verhaal mag bedenken.
                            Ben het ook niet met me eens. Ben er net van overtuigd dat een kijker zijn eigen verhaal
                            niet mag, maar moet bedenken. (Ik geloof zelfs niet eens in zoiets als een foto die voor
                            zichzelf spreekt. Ja, er zijn wel sterke, aangrijpende beelden, toch zal het altijd van de
                            kijker afhangen hoe hij ze interpreteert en aanvoelt.)
                            Dit is dus een heel zware uitschuiver van me, waarvoor mijn oprechte excuses. Met een
                            beetje meer openheid dan wijsneuzerigheid, had ik kunnen -en moeten zien- dat dit een
                            krachtige, naar de strot grijpende reeks is.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verloren dromen

                              Wel Doudeke, je bent een man naar mijn hart. Een openlijke en eerlijke verontschuldiging die weinigen gegeven is en dat siert je. Alleen ben ik dan weer niet met je eens op gebied : "Een foto zou wel voor zichzelf (moeten) kunnen spreken", dit heb jij al zelf bewezen. Voor alle duidelijkheid : uit de kunst en fotografische wereld drukt men het zo uit "Achter elke foto schuilt een verhaal", en daar ben ik rotsvast van overtuigd maar is heel moeilijk te doorgronden want dit heeft met gevoel te maken !
                              Petra, we gaan ervoor.
                              Oprechte groeten aan beiden
                              hogteneer
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment

                              Working...
                              X