Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF

    Hallo,

    Ik vraag mij af of iemand deze lens heeft, en of ze goede foto's trekt!

    ik zou deze willen aanschaffen voor uiteraard een groter zoombereik te hebben dan mijn kitlens. (voor te pietjes precies, ik wil meer tele)

    Voor binnenhuis ga ik mij eentje halen met een vast brandpunt.

    * reisfotografie
    * landschappen

    zou deze daarvoor volstaan?
    iemand een voorbeeld foto?
    andere aanraders?

    alvast bedankt,
    mvg
    Last edited by MetalG; 13 januari 2010, 15:29.
    Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

  • #2
    Re: Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF

    Voor een superzoom heeft deze lens vrij goede reviews gekregen, maar reken erop dat ie aan de lange kant niet heel veel voorstelt........boven de 200mm laat ie het afweten.
    Lijkt me een goede voor reisfotografie.
    EWen aandachtpuntje is dattie geen stabilisatie heeft, het opvolgermodel heeft dat wel.

    Een paar , voor mij overtuigende, voorbeeldfoto's op:

    Last edited by Keeskanon; 13 januari 2010, 15:52.

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF

      Hey MetalG,

      Ik heb deze lens nu een kleine 2 jaar in m'n bezit.
      Ik zocht ook een betaalbare all-around lens voor op reis, die toch nog kwaliteit afleverde.

      En ik ben er zeker tevreden over. Z'n focus is snel en accuraat. Hij is zeer compact en heeft een handig "lock" knopje, zodat hij niet openschuift tijdens het wandelen
      Maar het is uiteraard geen uitblinker (wat je ook niet kan verwachten).

      Mijn ervaring is dat het inderdaad een lens is ideaal voor reis reportages en landschappen.

      Toch nog enige opmerking: Neem de "Macro" met een korrel zout.
      Vanaf de 150mm is z'n lichtsterkte niet meer zo optimaal (maar dat is blijkbaar geen probleem aangezien je voor binnenhuis een prime in gedachte hebt.)

      Conclusie: Ik kan hem aanraden als een handige reis lens, als je niet teveel met DoF wil spelen.
      Canon EOS 400D - Sigma 17-50mm f/2.8 OS - Sigma 50mm f/2.8 Macro - Sigma 150mm f/2.8 Macro - Speedlite 430EX II
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF

        mmm misschien toch naar iets anders uitkijken dan.. DoF maakt sommige foto's zo mooi x)!

        en kwa 18-200 waar is daar een betere in met IS (of iets dergelijk)?
        Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF

          Oorspronkelijk geplaatst door MetalG Bekijk bericht
          1-mmm misschien toch naar iets anders uitkijken dan.. DoF maakt sommige foto's zo mooi x)!

          2-en kwa 18-200 waar is daar een betere in met IS (of iets dergelijk)?
          1-Tja, daarvoor neem je ook geen superzoom, maar een lichtsterke prime....
          Echte alleskunners bestaan niet in lenzenland.....

          2-De Canon 18-200 is aan de lange kant wat beter dan de genoemde Tamron en heeft stabilisatie, bovendien halen die 18-250/270's lang niet de opgegeven lengte, zodat je daarmee weinig tot geen achterstand oploopt.

          Maarrr, denk ook eens aan een aanvulling van de kitlens, dan heb je voor minder geld betere/meer tele.

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF

            opvulling van mn kitlens? wat bedoel je daarmee?

            "ik ben met al die termen nog niet zo goed"
            Need a website? Contact me - Canon EOS 450d

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF

              Het woord opvulling is door mij niet gebruikt.

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF

                Je hebt nu waarschijnkijk de kitlens van de 450D, die EF-S 18-55 IS is eigenlijk een heel goed lensje met een goede beeldkwaliteit en een goed werkende beeldstabilisatie.
                De Tamron 18-250 heeft een veel mindere beeldkwaliteit, het enige voordeel is het heel grote zoombereik.

                Als je nu in plaats van die Tamron een EF-S 55-250 IS koopt, dan heb je een telezoom met een vrij goede beeldkwaliteit (veel beter dan de Tamron). Die 55-250 is ook nog heel compact en daardoor heel goed bruikbaar als "reislens" in combinatie met de kitlens die je toch al hebt.

                De Canon EF-S 18-200 heeft hetzelfde probleem, de beeldkwaliteit is niet echt optimaal, en duidelijk minder dan de combinatie EF-S 18-55 IS + EF-S 55-250 IS.

                Ik heb hier de Tamron 28-300 VC, en dat is duidelijk mijn minst scherpe lens. Ik heb ze vorig jaar gekocht voor het grote zoombereik, maar eigenlijk gebruik ik ze te weinig (misschien tijd om ze te verkopen). Als ik tijdens evenementen direkt van breedhoek naar tele wil zoomen, dan gebruik ik eerder twee camerabody's, de ene met een breedhoekzoom, en de andere met een telezoom...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 XR Di II Macro Canon/AF

                  Ik heb deze lens, maar dan voor Sony...
                  Ben er heel tevreden over
                  Mooie allround lens!
                  De foto's die hier op het forum staan van mij zijn allemaal met deze lens genomen.
                  Sony A7 IV | Sony 24-70mm f/2.8 | Sony 70-200mm f/2.8 | http://www.imagedelavie.be

                  Comment

                  Working...
                  X