Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taks op eigen vakantiefoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Taks op eigen vakantiefoto's

    Vanaf 1 februari moeten consumenten voor USB-sticks, settopboxen, mp3-spelers en externe harde schijven een extra kopieertaks betalen.


    Lees dit artikel net in gazet van antwerpen ,hier de url http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...toch-niet.aspx



    Groetjes

    Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

  • #2
    Re: Taks op eigen vakantiefoto's

    Daarnet 5 dvd-rw's gekocht als backup van mijn documenten.

    12 euro. Hallo kroket !
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Taks op eigen vakantiefoto's

      er hangt hier nog ergens een draadje over rond
      in elk geval, ik heb dan betaalt voor de auteursrechten en hoef me zelfs niet meer schuldig te voelen als ik ergens muziek van iemand krijg die misschien niet zo heel koosjer is. Ik heb er uiteindelijk voor betaalt
      Langs de andere kant zie ik geen cent van dat geld voor de foto's die ik op mijn schijven heb staan. en daar heb ik wel de volledige auteursrechten op.
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

      **=ol

      Comment


      • #4
        Re: Taks op eigen vakantiefoto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
        hoef me zelfs niet meer schuldig te voelen als ik ergens muziek van iemand krijg die misschien niet zo heel koosjer is. Ik heb er uiteindelijk voor betaalt
        Vergeet deze stelling maar.
        Je betaalt kopieerrechten voor officiëel aangekochte zaken waar je al op betaald hebt.
        Als ze u pakken met illegale kopietjes heb je toch nog steeds prijs.

        Je kan het vergelijken met rijtaks ... het geeft u het recht te rijden maar niet om overtredingen te begaan.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Taks op eigen vakantiefoto's

          ik heb het dan ook over mijn eigen geweten hé
          als ik nu ergens iets van het net download waar ik eigenlijk voor zou moeten betalen maar dat niet doe, heb ik meer redenen om mij schuldig te voelen en het niet te doen dan wanneer ik er toch al een taks op betaalt heb
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment


          • #6
            Re: Taks op eigen vakantiefoto's

            iemand een idee hoeveel dit gaat zijn?
            gaat het echt een grote som worden (grootorde 10-30%) of is het miniem zoals de recupelbijdrage (meestal slechts een paar tientallen eurocentjes voor kleine toestellen)
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Taks op eigen vakantiefoto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              iemand een idee hoeveel dit gaat zijn?
              gaat het echt een grote som worden (grootorde 10-30%) of is het miniem zoals de recupelbijdrage (meestal slechts een paar tientallen eurocentjes voor kleine toestellen)
              http://www.auvibel.be/nl/index.html
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                ongeveer 5 à 10% dus
                hoe meer f**k hoe meer vreugd

                **=ol

                Comment


                • #9
                  Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                  gaat het echt een grote som worden (grootorde 10-30%) of is het miniem zoals de recupelbijdrage (meestal slechts een paar tientallen eurocentjes voor kleine toestellen)
                  of het nu een grote som of een kleine is, het blijft zakkenrollerij, en daar is de overheid een meester in.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    of het nu een grote som of een kleine is, het blijft zakkenrollerij, en daar is de overheid een meester in.
                    Dan gaan we voorlopig toch in het buitenland onze inkopen doen hé.......tis maar pas wanneer er taks op de lucht komt die je in en uitademd dat we ongerust moeten worden.Kan niet lang meer duren......ze zijn er vast en zeker mee bezig.
                    Last edited by RUPSELKOPKE; 15 januari 2010, 06:31.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                      Ik denk dat ik na een paar maanden eens een factuur ga sturen naar Auvibel, aangetekend. Om mijn auteursrechten terug te vorderen.

                      Dit is echt een van de meest schandalige richtlijnen/wetten/hoe je het ook noemt die er de laatste tjid zijn doorgekomen.

                      Moest ik geld teveel hebben zou ik met plezier de overheid een proces aandoen hiervoor.
                      En dan spreek ik nog niet over de afpersingstactieken die ze bij Auvibel hanteren als je bijvoorbeeld DVD's op eBay verkoopt.

                      En in het buitenland kopen (via internet) zal niet lang duren. Lege CD/DVD worden ook al niet meer geleverd naar België vanuit het buitenland. Zal waarschijnlijk hetzelfde worden voor harde schijven, sticks enz.
                      mijn website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                        Ik denk dat ik na een paar maanden eens een factuur ga sturen naar Auvibel, aangetekend. Om mijn auteursrechten terug te vorderen.

                        Dit is echt een van de meest schandalige richtlijnen/wetten/hoe je het ook noemt die er de laatste tjid zijn doorgekomen.

                        Moest ik geld teveel hebben zou ik met plezier de overheid een proces aandoen hiervoor.
                        En dan spreek ik nog niet over de afpersingstactieken die ze bij Auvibel hanteren als je bijvoorbeeld DVD's op eBay verkoopt.

                        En in het buitenland kopen (via internet) zal niet lang duren. Lege CD/DVD worden ook al niet meer geleverd naar België vanuit het buitenland. Zal waarschijnlijk hetzelfde worden voor harde schijven, sticks enz.
                        Nederland is niet ver
                        Desnoods groepsaankoop od hé
                        maar die brief is misschien geen slecht idee
                        hoe meer f**k hoe meer vreugd

                        **=ol

                        Comment


                        • #13
                          Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                          Nederland is niet ver
                          Neen inderdaad maar het gaat om het principe. Ik zou niet naar Nederland, of eender welk laten moeten rijden om voor een "normale" prijs hardware te kunnen kopen.
                          mijn website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                            Nederland is niet ver
                            Nee idd, ongeveer 100m van mijn deur.

                            Grts,
                            Ozric
                            The first blow fells not the tree!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Taks op eigen vakantiefoto's

                              ffffffffffff
                              Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 19:23. Reden: fgggggggggggggg

                              Comment

                              Working...
                              X