Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Resultaten convertor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Resultaten convertor

    Kan iemand mij op weg helpen met wat ik kan verwachten van convertors (1.4 of 2.0). Ik heb momenteel een Nikon 18-200 AFS (gebruik dit als standaardlens) en een 80-300 AF-S dewelke ik meezeul tijdens uitstapjes naar de zoo bv en bij sportfotografie. Alhoewel het bereik van beide lenzen wel meevalt kom ik soms (vooral bij sport) nog iets te kort om bij de actie te zitten die ik wens in beeld te brengen. Heeft het veel zin om deze convertors aan te schaffen ? Welke raden jullie me aan ? Ik zou graag een investering hiervoor doen maar vind de aankoopprijs toch redelijk hoog om zo maar, in het wilde weg, over te gaan tot aankoop.

    Voor- en nadelen en misschien (indien jullie de moeite hiervoor willen doen ze te uploaden) een paar voorbeeldjes zouden me kunnen overtuigen of eventueel er van af stappen

    Graag jullie deskundig advies. Bij voorbaat dank.
    Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

  • #2
    Re: Resultaten convertor

    Eigenlijk kan je met die lenzen weing tot niets verwachten met een converter: slechte tot geen af, donkere zoeker, dus moeilijke mf.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Resultaten convertor

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Eigenlijk kan je met die lenzen weing tot niets verwachten met een converter: slechte tot geen af, donkere zoeker, dus moeilijke mf.
      Ok, da's dan duidelijk als antwoord
      Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Resultaten convertor

        Ik liet me even foppen door je 80-300 AFS en het woord meezeulen en dacht dat het dan wel om de 2.8 80-200 afs zou gaan, waar converters het vrij goed op doen.

        Maar mocht het om de 70-300 AFS gaan (want 80-300 bestaat niet) dan begrijp ik het woord meezeulen niet (is toch geen zware lens) dan moet je er van uitgaan dat je voor converters toch ander glas zult moeten kopen eerst.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Resultaten convertor

          lees: http://home.kpn.nl/braak117/converters.pdf

          samengevat: niet doen.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

          Comment


          • #6
            Re: Resultaten convertor

            Hans,

            Bedankt, da's een klaar en duidelijk antwoord

            Marc
            Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

            Comment

            Working...
            X