Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a550 met kitlenzen 18-55 & 55-200 of Sigma 18-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony a550 met kitlenzen 18-55 & 55-200 of Sigma 18-200

    Hallo iedereen,
    Na geruime tijd een Panasonic FZ50 ter beschikking te hebben gekregen, ben ik zeer tevreden dat ik hier geen geld heb aan uitgegeven. Prachtig toestel, echter met een dochter en vrouw die aan percussie doen en regelmatig optreden in niet zo perfecte licht omstandigheden, gecombineerd met snelle armbewegingen, loop je al snel aan tegen de beperkingen van een niet DSLR. Na +/- 2 maanden wikken en wegen ligt de body keuze vast de Sony a550. Sowieso neem ik de 50mm f1.8 vaste brandpunt, echter ik twijfel of ik de 2 kit lenzen (18-55 & 55-200) zou nemen of een Sigma 18-200. Ter info dit is m'n eerste DSLR, m.a.w. jullie hebben met een beginneling te maken die er niet uit geraakt wat betreft zijn eerste lenskeuze. Wie kan me een beetje helpen met deze keuze ?

  • #2
    Re: Sony a550 met kitlenzen 18-55 & 55-200 of Sigma 18-200

    De 18-55 en 55-200 zijn 2 prima lenzen voor hun geld (de 18-55 is zelfs best indrukwekkend als je het gevoel van goedkoopte niet laat spelen ) en in mijn ogen beter dan de sigma 18-200...dus dat is niet zo'n moeilijke keuze, liever de dubbele set MAAR...

    Als je nu de vraag eens zou stellen met de sigma 18-250 OS HSM...kost wel veel (500-600 euro) dat is een veeeeeeeel beter lens dan de 18-200 van sigma, je hebt nog geruisloze HSM bovenop en (je hebt dan geen keuze) ook OS (beeldstabilisatie) in de lens (werkt niet SAMEN met de beeldstabilisatie in de body, dus beeldstatbilisatie afzetten in body).

    Het hangt dan puur van je gebruik af, het voordeel van een kwalitatieve alles-in-één lens te hebben is niet te onderschatten...vooral als je veel reist of niet met meer lenzen wil sleuren.

    18-250 is natuurlijk wel een zwaardere lens dan elke lens apart...Het is jouw keuze

    Comment


    • #3
      Re: Sony a550 met kitlenzen 18-55 & 55-200 of Sigma 18-200

      Aangezien die twee kitlenzen meer dan hun geld waard zijn, en je ze er als kitlenzen waarschijnlijk voor een paar euro bij krijgt, zou ik ze in elk geval nemen (of toch minstens de 18-55 indien niet beide).

      Dan heb je er een goeie lichtgewicht-lens bij, en die kan je ook gebruiken in minder ideale omstandigheden om je duurdere spullen te sparen (bv. bij vocht, stof, zand of andere omstandigheden).
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Sony a550 met kitlenzen 18-55 & 55-200 of Sigma 18-200

        kitlenzen zijn niet slecht.
        heb zelf de a550 met de vermelde kit lenzen ... beeldkwaliteit van de 18-55 valt goed mee, van de 55-200 is zelfs voortreffelijk (zeker voor zijn geld).

        Je ze voelen niet echt stevig aan, maar het heeft me ook nog niet gestoord.

        Moet er wel aan toe voegen dat ik zelf op zoek ben naar een zeer goede 18-250 lens en dat ik daarvoor ook naar sigma reeds gekeken heb ... enkel de prijs stoort me nog een beetje ...

        Reden voor die laatste, je moet niet wisselen van lens wat in veel situaties gemakkelijk is ...

        Comment

        Working...
        X